Gå til innhold

Murringer i magen uke 3+ Hvor normalt er dette?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i de siste dagene funnet ut at jeg er gravid, har skrevet en tråd tidligere her inne hvor mange av dere hjalp meg å tyde testene mine😊

Jeg er i dag på DPO 13 og opplever virkelig så helt voldsomme murringer foran nederst i magen. Det murrer, strekker seg kjennes det ut som og når jeg hoster/nyser eller feks snur meg rundt i liggende posisjon er det enda verre.

Jeg har kjent på dette i 3-4 dager nå ca og hadde det ikke sånn i mine to foregående svangerskap.

Føles som en salig blanding av ekstreme eggløsningsmerter, kynnere, menstruasjon ++

Er dette normalt? Altså smerte er relativt, jeg dør ikke av dette og jeg gråter ikke - men det murrer så intenst hele tiden. Selvfølgelig litt av og på hvor sterkt det er, men jeg er overrasket over intensiteten uansett.

Hva i all verden kan skape sånne bølger når man er så tidlig i prosessen?

Noen som vet?

Anonymkode: e4239...fad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt å ha murringer, det andre du beskriver høres ut som ligamentsmerter og det kommer jo av at ligamentene strekkes fordi livmoren din vokser.

Anonymkode: b1bf1...e59

AnonymBruker
Skrevet

Ekstremt normalt. 

Anonymkode: ad2aa...594

AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre, jeg bare synes det er så merkelig at det skjer så tidlig! Egget har jo festet seg for ca 4 dager siden bare, så for meg virker det bare så utrolig! 

Det og det faktum at jeg ikke opplevde dette i de to andre svangerskapene, gjør så jeg måtte spørre.

Godt å høre at det er normalt 😊

Takk for svar🙏🏻

Anonymkode: e4239...fad

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mange som tror mensen kommer pga murringene. Men så kommer den aldri. Her murret dwt av og på til uke 12 på andre svangerskap. Ligamemtsmerter hadde jeg bare i første n

Anonymkode: ad2aa...594

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte, minus murringen(om du mener mensliknende murringer).

Hadde ikke de smertefulle «krampene» når en snur seg i senga eller hoster/nyser første gang jeg var gravid så tidlig - det kom mer etterhvert som magen ble større.

JEg har hatt den type smerter etter fødsel også (5år siden) når jeg reiser meg osv - og det er jo ikke ligamentsmerter så tidlig pga at livmor vokser. Jg tolker det som at det er min svake/irriterte (eller hva det er) hofteleddsbøyer som klikker ekstra nå som det er hormoner i sving.

Men jeg tra progesteronstøtte i tillegg, og har trodd det var pga det.......

Anonymkode: 49deb...54f

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er mer normalt enn unormalt. 

Anonymkode: 6f78d...4fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...