Gå til innhold

Kolposkopi Agus

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk melding fra fastlegen min om at de siste celleprøvene viser HPV høy risiko positiv AGUS og at jeg er henvist til kolposkopi og biposi..

Googler som bare det og er jo nå livredd...Noen her som har fått påvist AGUS og/eller tatt kolposkopi? Hva er historien deres?

Anonymkode: fd34f...c39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt koloskopi nylig og var veldig redd. Det verste var absolutt tømmingen og fastingen. Var kjempesulten og kvalm samtidig. Selve undersøkelsen gikk bra. Fikk smertestillende og beroliggende. Kjente ingenting. 

Anonymkode: cd03d...dfe

Skrevet

Det går fint. Spør om å få koloskopi i narkose om du er veldig engstelig for det, du har krav på dette selv om mange ikke vet at det går an. Å gjøre det i våken tilstand kan være traumatisk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mer engstelig for resultatet. Leste at man utførte kolposkopi ved mistanke om kreft så nå er jeg jo overbevist om at jeg har kreft...

AnonymBruker
Skrevet

Ser dere har misforstått; IKKE koloskopi, men kolposkopi.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt koloskopi nylig og var veldig redd. Det verste var absolutt tømmingen og fastingen. Var kjempesulten og kvalm samtidig. Selve undersøkelsen gikk bra. Fikk smertestillende og beroliggende. Kjente ingenting. 

Anonymkode: cd03d...dfe

4 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Det går fint. Spør om å få koloskopi i narkose om du er veldig engstelig for det, du har krav på dette selv om mange ikke vet at det går an. Å gjøre det i våken tilstand kan være traumatisk.

TS skal ikke ha koloskopi, men kolposkopi. To vidt forskjellige ting. 

Anonymkode: 23e12...571

AnonymBruker
Skrevet

Mente selvfølgelig biopsi i HI...er så stressa nå..

Ts.

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ingen med celleforandring definert som Agus og som har vært på kolposkopi?

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mer engstelig for resultatet. Leste at man utførte kolposkopi ved mistanke om kreft så nå er jeg jo overbevist om at jeg har kreft...

Koloskpi gjøres når tarmen skal undersøkes innvendig enten det er mistanke om kreft eller en rekke andre ting. Ingenting å grue seg for, det er ubehagelig, men fort gjort. Husk på når du ligger der at de fleste leger med tarm som spesialitet undersøker hverandres tarmer for å øve seg. 

Tømming er ubehagelig. Det er også ubehagelig en stund etterpå, men hår nok raskt og helt fint. 

Anonymkode: 66a75...d03

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Koloskpi gjøres når tarmen skal undersøkes innvendig enten det er mistanke om kreft eller en rekke andre ting. Ingenting å grue seg for, det er ubehagelig, men fort gjort. Husk på når du ligger der at de fleste leger med tarm som spesialitet undersøker hverandres tarmer for å øve seg. 

Tømming er ubehagelig. Det er også ubehagelig en stund etterpå, men hår nok raskt og helt fint. 

Skulle sitere hi, men ser her at jeg har feilsitert. Beklager.

Skrevet (endret)

Hvorfor leser dere ikke hva som står? Kolposkopi er undersøkelse av livmorhalsen. Koloskopi er av tarmen. En viss forskjell. 

Har dessverre ingen erfaring ts. 

Endret av Oktoberknøttet
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koloskopi er undersøkelse av tarm som du helt riktig sier, men HI skal til KOLPOSKOPI. Den P-en inni der er ganske viktig. Kan være greit å lese tråden skikkelig før du svarer...

Anonymkode: 0dc6a...197

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange undersøkelser gjøres for å utelukke kreft. Ved sterk mistanke om kreft pleier ting å gå fort.

Anonymkode: 3ef2a...13b

• 2 år senere...
Skrevet

Hei! Jeg har nå fått samme melding av min fastlege og lurer på hvordan det gikk med deg? Sa de noe om AGUS og veien videre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...