AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #1 Skrevet 22. april 2019 Fikk melding fra fastlegen min om at de siste celleprøvene viser HPV høy risiko positiv AGUS og at jeg er henvist til kolposkopi og biposi.. Googler som bare det og er jo nå livredd...Noen her som har fått påvist AGUS og/eller tatt kolposkopi? Hva er historien deres? Anonymkode: fd34f...c39
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #2 Skrevet 22. april 2019 Jeg har tatt koloskopi nylig og var veldig redd. Det verste var absolutt tømmingen og fastingen. Var kjempesulten og kvalm samtidig. Selve undersøkelsen gikk bra. Fikk smertestillende og beroliggende. Kjente ingenting. Anonymkode: cd03d...dfe
ikkevoksen Skrevet 22. april 2019 #3 Skrevet 22. april 2019 Det går fint. Spør om å få koloskopi i narkose om du er veldig engstelig for det, du har krav på dette selv om mange ikke vet at det går an. Å gjøre det i våken tilstand kan være traumatisk.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #4 Skrevet 22. april 2019 Jeg er mer engstelig for resultatet. Leste at man utførte kolposkopi ved mistanke om kreft så nå er jeg jo overbevist om at jeg har kreft... Anonymkode: fd34f...c39
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #5 Skrevet 22. april 2019 Ser dere har misforstått; IKKE koloskopi, men kolposkopi. Anonymkode: fd34f...c39
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #6 Skrevet 22. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt koloskopi nylig og var veldig redd. Det verste var absolutt tømmingen og fastingen. Var kjempesulten og kvalm samtidig. Selve undersøkelsen gikk bra. Fikk smertestillende og beroliggende. Kjente ingenting. Anonymkode: cd03d...dfe 4 minutter siden, ikkevoksen skrev: Det går fint. Spør om å få koloskopi i narkose om du er veldig engstelig for det, du har krav på dette selv om mange ikke vet at det går an. Å gjøre det i våken tilstand kan være traumatisk. TS skal ikke ha koloskopi, men kolposkopi. To vidt forskjellige ting. Anonymkode: 23e12...571
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #7 Skrevet 22. april 2019 Mente selvfølgelig biopsi i HI...er så stressa nå.. Ts. Anonymkode: fd34f...c39
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #8 Skrevet 22. april 2019 Absolutt ingen med celleforandring definert som Agus og som har vært på kolposkopi? Anonymkode: fd34f...c39
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #9 Skrevet 22. april 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mer engstelig for resultatet. Leste at man utførte kolposkopi ved mistanke om kreft så nå er jeg jo overbevist om at jeg har kreft... Anonymkode: fd34f...c39 Koloskpi gjøres når tarmen skal undersøkes innvendig enten det er mistanke om kreft eller en rekke andre ting. Ingenting å grue seg for, det er ubehagelig, men fort gjort. Husk på når du ligger der at de fleste leger med tarm som spesialitet undersøker hverandres tarmer for å øve seg. Tømming er ubehagelig. Det er også ubehagelig en stund etterpå, men hår nok raskt og helt fint. Anonymkode: 66a75...d03
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #10 Skrevet 22. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Koloskpi gjøres når tarmen skal undersøkes innvendig enten det er mistanke om kreft eller en rekke andre ting. Ingenting å grue seg for, det er ubehagelig, men fort gjort. Husk på når du ligger der at de fleste leger med tarm som spesialitet undersøker hverandres tarmer for å øve seg. Tømming er ubehagelig. Det er også ubehagelig en stund etterpå, men hår nok raskt og helt fint. Anonymkode: 66a75...d03 Skulle sitere hi, men ser her at jeg har feilsitert. Beklager. Anonymkode: 66a75...d03
Oktoberknøttet Skrevet 22. april 2019 #11 Skrevet 22. april 2019 (endret) Hvorfor leser dere ikke hva som står? Kolposkopi er undersøkelse av livmorhalsen. Koloskopi er av tarmen. En viss forskjell. Har dessverre ingen erfaring ts. Endret 22. april 2019 av Oktoberknøttet
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #12 Skrevet 22. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Koloskpi gjøres når tarmen skal undersøkes innvendig enten det er mistanke om kreft eller en rekke andre ting. Ingenting å grue seg for, det er ubehagelig, men fort gjort. Husk på når du ligger der at de fleste leger med tarm som spesialitet undersøker hverandres tarmer for å øve seg. Tømming er ubehagelig. Det er også ubehagelig en stund etterpå, men hår nok raskt og helt fint. Anonymkode: 66a75...d03 Koloskopi er undersøkelse av tarm som du helt riktig sier, men HI skal til KOLPOSKOPI. Den P-en inni der er ganske viktig. Kan være greit å lese tråden skikkelig før du svarer... Anonymkode: 0dc6a...197
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #13 Skrevet 22. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mer engstelig for resultatet. Leste at man utførte kolposkopi ved mistanke om kreft så nå er jeg jo overbevist om at jeg har kreft... Anonymkode: fd34f...c39 Mange undersøkelser gjøres for å utelukke kreft. Ved sterk mistanke om kreft pleier ting å gå fort. Anonymkode: 3ef2a...13b
Jeghetersiri Skrevet 13. januar 2022 #14 Skrevet 13. januar 2022 Hei! Jeg har nå fått samme melding av min fastlege og lurer på hvordan det gikk med deg? Sa de noe om AGUS og veien videre?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå