Gå til innhold

Hypermobilitetssyndromet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har dette her inne og prøvd  alt av behandlinger  men ikke blitt bedre ?

Flere som har dette og har blitt bedre av noe?

Anonymkode: cd2a5...836

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hypermobilitetssyndrom. Det er igrunn ikke noe du kan bli bedre av, men det hjelper å ha sterk muskulatur som hjelper til med å holde leddene på plass😊 så riktig styrketrening (få hjelp til gode øvelser av en fysioterapeut) er det som hjelper best! 

Anonymkode: 68701...66a

AnonymBruker
Skrevet
På 24.4.2019 den 1.33, AnonymBruker skrev:

Jeg har hypermobilitetssyndrom. Det er igrunn ikke noe du kan bli bedre av, men det hjelper å ha sterk muskulatur som hjelper til med å holde leddene på plass😊 så riktig styrketrening (få hjelp til gode øvelser av en fysioterapeut) er det som hjelper best! 

Anonymkode: 68701...66a

Er du i jobb? Går hos fysioterapeut, men føler ikke jeg blir bedre. Tåler ekstremt lite belastning før jeg får streke smerter. Kan ikke gå i trapper lengre uten sterke smerter og å gjøre vanlig husarbeid gjør at jeg får smerter. Har du det slik? Jeg klarer b are en liten stilling på 10 %

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Flere med dette syndromet? Med erfaringer for å bli bedre?

AnonymBruker
Skrevet

Har det kun i knærne nå, da jeg var yngre i armer og skuldre også.. Ble bedre med trening, å få styrket muskulaturen rundt knærne, men år med feil belastning har gitt skader på korsbånd og menisk ifølge legen. Jobber 36%, å kjenner det godt etter en arbeidsdag.. 

Anonymkode: 5ed18...a6a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en svak grad hypermobilitet i ankler og knær. Det var en periode jeg slet mye med anklene, men det hjalp å trene dem opp. På fjellturer og på ski må jeg ha sko med god ankelstøtte, og jeg må alltid ha med støttebandasje så jeg kan stive av om jeg kjenner at musklene begynner å bli for slitne til å holde ting på pass.

Knærne har ikke plaget meg så mye, men jeg er mer utsatt for kneproblemer. Før jeg begynte å slite med anklene fikk jeg litt smerter i knærne når jeg løp, men siden jeg sluttet med løping pga anklene forsvant det problemet. 

Det viktigste jeg gjør er at jeg trener på måter som ikke belaster ankler og knær unødvendig mye. Svømming og sykling er bra. Jeg må også være bevist på teknikk når jeg løfter styrke, og slutte med en gang balansemusklene rundt et ledd er slitne. I tillegg trener jeg balansemusklene rundt leddene, spesielt anklene, så de klarer å stabilisere mer.

Anonymkode: e4332...b69

AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke at det var et syndrom. Jeg har alltid blitt fortalt at jeg har hypermobil ledd er det det samme? 

Det har egentlig ikke vært et problem for meg bortsett fra da jeg var gravid og i året etterpå. Men jeg trener en del da, så kanskje jeg holder det i sjakk. 

Anonymkode: 908a8...288

AnonymBruker
Skrevet

Er ganske hardt rammet, men trener hardt flere ganger i uka og holder det i sjakk. Jobber 100% i fysisk hard jobb. Hjelper nok mye for meg det

Anonymkode: df47f...384

• 6 måneder senere...
Skrevet
På 11.5.2019 den 13.11, AnonymBruker skrev:

Visste ikke at det var et syndrom. Jeg har alltid blitt fortalt at jeg har hypermobil ledd er det det samme? 

Det har egentlig ikke vært et problem for meg bortsett fra da jeg var gravid og i året etterpå. Men jeg trener en del da, så kanskje jeg holder det i sjakk. 

Anonymkode: 908a8...288

Nei det er kun når det blir smerter av det, det kalles syndrom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...