AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #21 Skrevet 22. april 2019 5 minutter siden, Sosialt skrev: Jeg er et menneske som gir gode råd til de som ønsker å følge det. Hvem er du til å fortelle fortell at folk ikke skal gi råd? Du kom ikke med råd, men en "du skal". Anonymkode: 0ada0...673 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #22 Skrevet 22. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avocado tror jeg står på lista for mange. Tror ikke et sekund på at folk synes den smakløse fettklumpen er god. Anonymkode: a189c...6ed Hææ? Avocado er jo kjempegodt, både i guacamole og i salater, eller i skiver på knekkebrød med et dryss salt og pepper over. Hvis du misliker avocado, tipper jeg det er fordi du har spist den før den var moden (evt når den var overmoden). Perfekt moden avocado smaker litt nøtteaktig, og er som sagt utrolig godt. Ift HI så spiser jeg stort sett mat fordi det er godt og ikke kun fordi det er sunt. Men jeg er nok ganske heldig sånn sett, som liker det aller meste, og også har mye sunn mat (som f.eks nettopp avocado, da) blant favorittene mine. Knekkebrød er kanskje det kjedeligste jeg spiser, som jeg likevel spiser daglig fordi det er sunt. Jo, og vann. Det er jo dritkjedelig, og kunne jeg velge helt fritt, ville jeg i det minste ha valgt vann med kullsyre til min daglige tørstedrikk. Men kullsyre er ikke bra for tannemaljen, så da holder jeg meg til vanlig vann til hverdags. Anonymkode: 92ed6...631 3
Gjest SeptemberRose Skrevet 22. april 2019 #23 Skrevet 22. april 2019 Nei, spiser det meste av grønnsaker, frukt og bær fordi jeg liker det. Fisk er også godt. Mat jeg ikke liker, spiser jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #24 Skrevet 22. april 2019 Det suten var ikke "rådet" ditt noe godt. Skal man bare spise junk Food fordi det er det man synes er godt? De fleste voksne er heldig vis soppas fornuftige at de vet de bør spise varierte, selv om de helst skulle levd på ferdigpizza og godterier. Anonymkode: 0ada0...673 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #25 Skrevet 22. april 2019 Rå gulrot spiser jeg fordi det er sunt. Smaker ikke direkte vondt, men er ikke kjempegodt heller. De få gangene i året jeg spiser krøkebær (som noen kaller krekling tror jeg?), gojibær eller morbær, er det fordi det er sunt. Elsker bønner og linser, kikerter, frukt og det meste av bær, det meste av grønnsaker (spesielt potet). Havregryn er OK, spesielt som havregrøt, men topper noen ganger soyayoghurten eller smoothien litt ekstra med havregryn fordi det er sunt. Vet dog å kose meg med god mat og søtsaker også. Anonymkode: 9c464...5dd
Gjest Krampus Skrevet 22. april 2019 #26 Skrevet 22. april 2019 (endret) Brekker meg gjennom en brødskive med makrell i tomat om dagen. Og bær. Liker ikke bær. Endret 22. april 2019 av Krampus
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #27 Skrevet 22. april 2019 Avocado i seg selv er ikke noe særlig. Men hjemmelaget guacomole derimot! Jeg har lært meg å like alt, bortsett fra oliven og tunfisk. Fysj. Anonymkode: 06f90...fe9
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #28 Skrevet 22. april 2019 Sjeldent jeg spiser noe jeg ikke syns er godt. Jeg har hatt et ganske sært kosthold så lenge jeg kan huske, der det stort sett har gått i det nøyaktige den samme salamiskiven på brødskiven i alle år og rullert mellom tre-fire middagsretter i siden jeg flyttet for meg selv. Nå har jeg bevisst et mer variert kosthold, og kjøper blant annet inn paprika, salat, bananer, epler og mer fisk. Anonymkode: 3e6c5...633
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #29 Skrevet 22. april 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, og vann. Det er jo dritkjedelig, og kunne jeg velge helt fritt, ville jeg i det minste ha valgt vann med kullsyre til min daglige tørstedrikk. Men kullsyre er ikke bra for tannemaljen, så da holder jeg meg til vanlig vann til hverdags. Anonymkode: 92ed6...631 Her drikkes vann med kullsyre hver dag, hele tiden, tross tannlege i hus. Har kullsyremaskin. Og dette vannet er helt marginalt surere enn vanlig springvann, langt unna den skadelige grensen på 5,5, så tennene tar null skade av det. Anonymkode: a4c32...a88 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #30 Skrevet 22. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her drikkes vann med kullsyre hver dag, hele tiden, tross tannlege i hus. Har kullsyremaskin. Og dette vannet er helt marginalt surere enn vanlig springvann, langt unna den skadelige grensen på 5,5, så tennene tar null skade av det. Anonymkode: a4c32...a88 Ja, da må dere ha et helt spesielt vann der dere bor, som antakelig er mer basisk enn vanlig drikkevann, da. Tester av kullsyrevann laget med soda stream viser at dette vannet får en surhet på 4,3, altså ikke noe man bør drikke hver dag. https://www.tv2.no/a/10195576/ Anonymkode: 92ed6...631 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #31 Skrevet 22. april 2019 Livet er for kort til å spise mat man ikke liker. Skal man da spise vond mat bare for å få det til å virke altfor langt. Jeg spiser kun det jeg liker, spiser alt jeg liker, og liker alt jeg spiser. Anonymkode: b516c...15c
Gjest NotYou Skrevet 22. april 2019 #32 Skrevet 22. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva med salsavarianten til makrell i tomat? Eller fiskeburgere med fiskekake, dressing salat osv? Kan anbefales Anonymkode: 0ada0...673 Jeg liker stabburet makrell i tomat, men føler ikke helt at jeg spiser fisk selv om jeg har det på brødskiva 🙈 fiskeburger er en slager hos barna, så jeg spiser det, men kunne alltids heller byttet ut med okseburger ja😅
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #33 Skrevet 22. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Avokado er jo kjempegodt! Sammen med kjøttpålegg på knekkebrød, nam nam Men har sluttet å kjøpe det grunnet miljøhensyn. Anonymkode: 9a721...d70 Når jeg sa jeg ikke tror på at folk liker det så mente jeg det😋 Anonymkode: a189c...6ed
Gjest Gagaen Skrevet 22. april 2019 #34 Skrevet 22. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Avocado tror jeg står på lista for mange. Tror ikke et sekund på at folk synes den smakløse fettklumpen er god. Anonymkode: a189c...6ed EG syns avocado er godt
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #35 Skrevet 22. april 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg sa jeg ikke tror på at folk liker det så mente jeg det😋 Anonymkode: a189c...6ed Og jeg fatter virkelig ikke at noen kan like sjokolade. Fargen i seg selv - så uappetittlig, minner bare om en ting... Det vokser i munnen, blir klissete og seigt, og man vet ikke helt om man skal tygge eller suge. Og sukkermengden, som bare gjør at man blir uvel og svimmel. Men evner da likevel å se at andre liker ting jeg ikke liker. Anonymkode: a4c32...a88 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #36 Skrevet 22. april 2019 Nei, egentlig ikke. Altså, jeg syns ikke salatblader er den største smaksopplevelsen, men jeg har det med som fyll i salater. Ellers liker jeg det meste av det jeg spiser som grønnsaker. Kjæresten bruker en del spinat, det er egentlig litt bittert for meg, men spiser det likevel. Eneste jeg kommer på. Anonymkode: 8142d...c58
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #37 Skrevet 22. april 2019 Jeg spiser egentlig ganske sunt, men jeg holder meg til mat jeg liker og bruker både majones og andre fete sauser/ dressinger. Eksempler på sunne ting jeg IKKE spiser selv om de er sunne er: Cottage Cheese, som smaker pyton, og tunfisk som ikke er noe spesielt godt, Anonymkode: d4728...ea7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #38 Skrevet 22. april 2019 Nei. Jeg elsker smaken på sunn mat, så det går av seg selv. Anonymkode: f2962...e13 1
SPOCA Skrevet 22. april 2019 #39 Skrevet 22. april 2019 Nei. Spiser ikke ting jeg ikke liker, med mindre det blir servert meg og jeg må presse det i meg.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #40 Skrevet 22. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Avocado tror jeg står på lista for mange. Tror ikke et sekund på at folk synes den smakløse fettklumpen er god. Anonymkode: a189c...6ed Brokkoli står på førsteplass på min liste. Avocado er nok på topp fem. Har en overmoden avocado i skapet som jeg føler jeg brude spise opp, fordi det er jo så sunt. Gruer meg. Anonymkode: 17dce...225
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå