Gå til innhold

Spiser du noe bare fordi det er sunnt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og egentlig ikke så godt? Evt. hva?

Jeg drikker tran. Kan også ordne noen grønnskar til middag, finne ut at det ikke smakte noe særlig, men allikevel spise opp bare fordi man må ha i seg litt grønt.

Anonymkode: 0ada0...673

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg kjøper sånne froske wokblandinger med ulike typer grønnsaker o.l. spiser jeg alt som er der selv om jeg personlig ikke er glad i hverken pastinakk, paprika eller bønner. Bortsett fra det kommer jeg ikke på noen ting i farten!

Anonymkode: 6afc9...5ba

Skrevet (endret)

Jeg er en sjelden type, fordi helt siden jeg var lite barn, har jeg elsket grønnsaker. Jeg tigde alltid om å mest av grønnsakene til middag, og hvis noen av søsknene mine ikke ville ha alle sine grønnsaker, tok jeg dem gladelig.

Nå har jeg blitt godt voksen, og jeg spiser grønnsaker fordi jeg liker det fremdeles. Ikke fordi jeg må eller bare fordi det er sunt. Kunne imidlertid ønsket mer grønnsaker i kosten til sønnen min da, men han er så sinnsykt kresen. Han er 19, så det er ikke akkurat sånn at jeg kan tvinge det i han. Det eneste han liker, er poteter og brokkoli.

Andre sunne ting? Jeg liker fisk. Det er noe jeg spiser fordi jeg liker smaken, ikke fordi det er sunt.

Tror ikke jeg hadde giddet å true i meg noe bare fordi det er sunt, om jeg absolutt ikke likte smak eller konsistens. Kan f.eks. ikke fordra grøt, noe "alle" spiser. Det er nok å bare kjenne lukta, så blir jeg kvalm. Fysj!

Endret av Million
  • Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, spiser fisk og grønt fordi jeg liker det, ikke for at det er sunt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei.. Jeg klarer ikke spise ting jeg ikke liker, så nei, jeg spiser ikke noe kun fordi det er sunt. Faktisk. Skulle ønske jeg klarte det da.. 

Anonymkode: 3c1e1...dc2

Gjest NotYou
Skrevet

Fisk 🤷🏻‍♀️ alltid spist fisk til middag 2 dager i uka, men liker ingen type fiskemåltid foruten fiskegrateng med mye smeltet smør. Har forsøkt fisk på skikkelige restauranter (laks, kveite, rødspette osvosv), men jeg syns aldri det smaker godt. 

AnonymBruker
Skrevet

Avocado tror jeg står på lista for mange. Tror ikke et sekund på at folk synes den smakløse fettklumpen er god.

Anonymkode: a189c...6ed

• Liker 10
Skrevet

Du skal spise det du liker og ikke fordi det er sunt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg er ikke glad i frukt og spiser det igrunnen aldri. Jeg er derimot veldig glad i grønnsaker og "må" ha salat eller grønnsaker til middagen.

Anonymkode: 760ab...372

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, NotYou skrev:

Fisk 🤷🏻‍♀️ alltid spist fisk til middag 2 dager i uka, men liker ingen type fiskemåltid foruten fiskegrateng med mye smeltet smør. Har forsøkt fisk på skikkelige restauranter (laks, kveite, rødspette osvosv), men jeg syns aldri det smaker godt. 

Hva med salsavarianten til makrell i tomat? Eller fiskeburgere med fiskekake, dressing salat osv? Kan anbefales :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som er skikkelig godt er jo msg, sukker, fett og salt, gjerne i kombinasjon. Men det er jo direkte usunt. Jeg prøver å være fornuftig når det gjelder mat, og spiser variert. Alt trenger ikke smake julaften og dessert.

Anonymkode: 37b44...ef4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sosialt skrev:

Du skal spise det du liker og ikke fordi det er sunt.

Hvem er du til å fortelle folk hva de skal gjøre?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste som er skikkelig godt er jo msg, sukker, fett og salt, gjerne i kombinasjon. Men det er jo direkte usunt. Jeg prøver å være fornuftig når det gjelder mat, og spiser variert. Alt trenger ikke smake julaften og dessert.

Anonymkode: 37b44...ef4

Nugatti med andre ord😂

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er du til å fortelle folk hva de skal gjøre?

Jeg er et menneske som gir gode råd til de som ønsker å følge det. Hvem er du til å fortelle fortell at folk ikke skal gi råd?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spinat. Det spiser jeg selv om det smaker høgg, fordi det er sunt.

Anonymkode: 05f09...051

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avocado tror jeg står på lista for mange. Tror ikke et sekund på at folk synes den smakløse fettklumpen er god.

Guacamole er godt da ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo et par ting jeg spiser fordi det er sunt, hadde det ikke vært sunt, så hadde jeg ikke kjøpt det. Som f.eks Eldorado sine Bygggrynssalat og også  Bønne og Bulgursalat som jeg har til middagen f.eks til fisk. 

Anonymkode: 9a721...d70

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri presset i meg ting jeg ikke liker. 

Men er nok ganske heldig med tanke på hva jeg liker. Alt av grønnsaker, alt av (riktig tilbredt) fisk og skalldyr. Takler ikke brødmat. Blir dårlig i magen av rødt kjøtt, samt mye meieriprodukter. Jeg liker ikke søte ting, hater virkelig kaker og godteri. Eneste "lastene" jeg har er nok kaffe, vin, og oster. 

(Og ser noen nevner Avocado - det er virkelig en stoooor favoritt. Som jeg spiser alt for mye av. I dag har jeg spist det både som tilbehør til frokostomelett, og i wrap til lunsj)

Anonymkode: a4c32...a88

AnonymBruker
Skrevet

Det er en eneste ting jeg tar inn som går i den kategorien, nemlig tran i flytende form.

Nei, jeg liker det absolutt ikke, men siden det er en av de beste måtene å få i seg D-vitamin på så tar jeg den barneskjeen med tran hver dag :fnise: 

Anonymkode: 12a7a...4bc

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Avokado er jo kjempegodt! Sammen med kjøttpålegg på knekkebrød, nam nam :) Men har sluttet å kjøpe det grunnet miljøhensyn.

Anonymkode: 9a721...d70

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...