AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #1 Del Skrevet 22. april 2019 Hei! Studerer sosialt arbeid og skal levere bachelor om to uker! Jeg begynte i dag... Oppgaven skal være på 8000 ord, foreløping har jeg vel ca. 3000 ord, men mye er svada. Tror dere det er mulig å skrive bachelor i løpet av to uker. Jeg har heldigvis ingenting annet på programmet. Problemet er at jeg ikke klarer å komme ordentlig i gang før jeg har press på meg. Noen som har noen gode tips? Jeg vet jeg burde startet mye før, men bedre sent enn aldri 😄 Hvor lang tid brukte du på din bachelor? Anonymkode: d5a1e...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #2 Del Skrevet 22. april 2019 Ja, er i samme situasjon. Men studerer ikke det samme som deg. Har rundt 7000 ord men halvparten er svada, og skal sikte meg inn på 20 000 så jeg får rundt 70 sider som ble anbefalt, leverer i slutten av mai. Anonymkode: 4d063...b81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #3 Del Skrevet 22. april 2019 Selvfølgelig går det - om karakteren blir noe å stå etter er jo en annen sak.. Anonymkode: de1f4...fd2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #4 Del Skrevet 22. april 2019 Ja, det går! Det viktigste du trenger nå er motivasjon og noen som heier på deg. Vi heier på deg! Anonymkode: e82b4...c68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #5 Del Skrevet 22. april 2019 Det går! Jeg skrev selv min på 2 uker (10 000 ord). Fikk en D, men forventet heller ikke en god karakter for å si det sånn. Du må bare jobbe, jobbe, jobbe. Ikke gi opp! Det er to harde uker, så er det over. Stå på! Anonymkode: c3359...4d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #6 Del Skrevet 22. april 2019 Jeg skrev masteroppgave (60stp, 90 sider) på rundt 3 uker. Men hadde alt klart, var bare selve skrivingen som sto igjen. Anonymkode: 4c850...311 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #7 Del Skrevet 22. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skrev masteroppgave (60stp, 90 sider) på rundt 3 uker. Men hadde alt klart, var bare selve skrivingen som sto igjen. Anonymkode: 4c850...311 Hva er 'alt klart'? Anonymkode: d45f3...05f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juks Skrevet 22. april 2019 #8 Del Skrevet 22. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Studerer sosialt arbeid og skal levere bachelor om to uker! Jeg begynte i dag... Oppgaven skal være på 8000 ord, foreløping har jeg vel ca. 3000 ord, men mye er svada. Tror dere det er mulig å skrive bachelor i løpet av to uker. Jeg har heldigvis ingenting annet på programmet. Problemet er at jeg ikke klarer å komme ordentlig i gang før jeg har press på meg. Noen som har noen gode tips? Jeg vet jeg burde startet mye før, men bedre sent enn aldri 😄 Hvor lang tid brukte du på din bachelor? Anonymkode: d5a1e...dad Går bare godt. Men du må være strukturert og nøye. At du har skrevet 3000 ord og mye er svada, så gjør det ingenting. Skriv deg ferdig, og rediger, fjern og tilføy etterpå. Husk å vær søkkende nøye på kilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #9 Del Skrevet 22. april 2019 Hei:) fullt mulig. Så lenge du skriver om noe som interesserer deg. Jeg begynte på min bachelor og kom aldri i gang med emnet jeg hadde valgt å skrive om. Så en uke før oppgaven skulle inn slettet jeg alt svadaet jeg hadde skrevet før og heiv meg rundt me skriving på noe som interesserte meg mer. En uke tok det og en tre liter med rødvin. Fikk A. lykke til:) alt er mulig så lenge du er strukturert på kveldene fremover. Anonymkode: 6fb3d...e8f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #10 Del Skrevet 22. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er 'alt klart'? Anonymkode: d45f3...05f Innsamling av data, relevant litteratur etc. Anonymkode: 4c850...311 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #11 Del Skrevet 22. april 2019 2000 ord skriver du lett på en dag. Det er bare å sette seg ned og starte skrivingen, prøv å bli ferdig med minst to dager til gode som du kan bruke til korrekturlesing og forbedring. Skriv en liste over ting du må ha med og gå gjennom oppgaven din og kryss av for hver ting du har, så går du inn og skriver introduksjon og konklusjon til slutt. Dette klarer du! Anonymkode: 77f1b...841 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #12 Del Skrevet 23. april 2019 Innsamling av materialer begynte jeg med i juni i fjor. Så begynte jeg med forsøkene i september, og så brukte jeg 2 måneder til analyse og skriving. 8324 ord (medregnet kilder og forside). Har tidligere brukt 4-5 uker på 15.000 ord litteraturstudier og andre oppgaver (uten å regne kilder). Anonymkode: a82b4...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #13 Del Skrevet 23. april 2019 Hvis du har samlet inn det du skal ha og har en viss oversikt over kilder så tror jeg at det skal gå bra, men hvis du er helt i starten av prosessen så er jeg usikker. Mulig du kan få skrevet noe, men hvor bra det er kommer an på. Nå er det forskjell på hvordan bacheloroppgaver blir utført på forskjellige studier. Vil tro at de som baserer seg mest på teori er lettere å få skrevet om man har kort tid enn de hvor man må samle inn data og bruke tid på å gjøre det. Anonymkode: c0a3f...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #14 Del Skrevet 23. april 2019 Hvilket tema skriver du om? Du kan klare det, og mitt råd er å bare skrive og skrive. Selvom det kan føles ut som svada... Se hvordan andre bacheloroppgaver er satt opp og strukturer oppgaven så blir det lettere. Anonymkode: bf810...40d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 24. april 2019 #15 Del Skrevet 24. april 2019 Jeg gjorde nettopp det samme - skrev vel 6000 ord på 2 uker. Det sugde, men det gikk. Burde vært enda mer strikt på meg selv i begynnelsen av de to ukene, f.eks satt som mål å skrive 800 ord per dag feks. Det hadde spart meg mye slit på slutten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #16 Del Skrevet 24. april 2019 På 22.4.2019 den 13.12, AnonymBruker skrev: Hei! Studerer sosialt arbeid og skal levere bachelor om to uker! Jeg begynte i dag... Oppgaven skal være på 8000 ord, foreløping har jeg vel ca. 3000 ord, men mye er svada. Tror dere det er mulig å skrive bachelor i løpet av to uker. Jeg har heldigvis ingenting annet på programmet. Problemet er at jeg ikke klarer å komme ordentlig i gang før jeg har press på meg. Noen som har noen gode tips? Jeg vet jeg burde startet mye før, men bedre sent enn aldri 😄 Hvor lang tid brukte du på din bachelor? Anonymkode: d5a1e...dad Det går fint!!! Absolutt mulig!! Hilsen sensor Anonymkode: d193e...f81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #17 Del Skrevet 31. mai 2019 Endte opp med å skrive den på tre dager. Fikk resultatet i dag, ble en D, men det kunne jo gått ganske mye verre! Glad jeg ikke strøyk! Anonymkode: d5a1e...dad 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #18 Del Skrevet 1. juni 2019 Jeg skrev en bacheloroppgave på 1 uke for noen år siden. Fikk en C. Alt er mulig 😉 Anonymkode: 9d432...2cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dr_zhivago Skrevet 1. juni 2019 #19 Del Skrevet 1. juni 2019 På 22.4.2019 den 13.12, AnonymBruker skrev: Hei! Studerer sosialt arbeid og skal levere bachelor om to uker! Jeg begynte i dag... Oppgaven skal være på 8000 ord, foreløping har jeg vel ca. 3000 ord, men mye er svada. Tror dere det er mulig å skrive bachelor i løpet av to uker. Jeg har heldigvis ingenting annet på programmet. Problemet er at jeg ikke klarer å komme ordentlig i gang før jeg har press på meg. Noen som har noen gode tips? Jeg vet jeg burde startet mye før, men bedre sent enn aldri 😄 Hvor lang tid brukte du på din bachelor? Anonymkode: d5a1e...dad Burde du ikke ta utdanningen din litt mer alvorlig? Har du bare festet og tullet hele semesteret? 8k ord er jo relativt lite, det kunne du spredt fint utover fra Januar til nå. Leser at det står om utdanningen " Når du er ferdig utdannet skal du ha kompetanse til å forebygge, løse og redusere sosiale problemer på ulike nivå. Vanlige emner i studier i sosialt arbeid er samfunnsfag, psykologi, juss og etikk. " Med slike slaskete holdninger så må du ta deg selv i nakken før du kan utøve det yrket tilfredsstillende. Brukte selv 5 mnd. på bacheloroppgaven, og vi var 3 stk. Og da jobbet vi 40t + hver uke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #20 Del Skrevet 1. juni 2019 Jeg gjorde dette, og fikk B. Men vil ikke anbefale det, da livet ikke besto av annet enn oppgaven både natt og dag de to ukene. Var helt ødelagt da jeg var ferdig. Hadde vært engasjert og jobbet hardt de 2,5 årene på studiet før dette, så det hjalp meg veldig. Når du først er i denne situasjonen vil jeg råde deg til å simplifisere og gjøre oppgaven så konkret som mulig. En enkel og grei problemstilling, hvor du svarer eksakt på det du spør om, med godt faglig innhold uten å vike fra skrivestilen. Lykke til!:) Anonymkode: 8c54d...cbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå