Gå til innhold

Områder rundt Oslo med godt oppvekstmiljø for barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen der ute som har lyst til å komme med anbefalinger om boområder rundt Oslo med et godt oppvekstmiljø for barn?

Jeg og mannen jobber i Oslo sentrum, men ønsker ikke å bo i Oslo. Vi ønsker å bo i pendleravstand til Oslo sentrum, i Akershus eller Buskerud. Det aller viktigste for oss er at det er et bra miljø for barn. Det vil si trygt med gode og stabile skoler, og fritidstilbud til barn (korps, ridning osv.).

Dernest må det passe med budsjettet vårt som er på ca 6 millioner (det vil si at Bærum øst utgår osv.), gjerne rekkehus.

Noen gode anbefalinger?

Hvor trives du/dere med barn? Veldig takknemlig for svar.

Anonymkode: 69f20...a73

AnonymBruker
Skrevet

Området Lillestrøm/ Strømmen/ Rælingen. Jeg har mange kjente som bor der og hvor både barn og voksne stortrives.  Såvidt innenfor Oslo-grensa har du Ellingsrud med direkte tilgang til marka samtidig som du har buss og T-bane like ved. Det, i tillegg til øvre Grorud er mine favorittsteder. Da bor du "litt på landet" samtidig som du har lett tilgang til byen :)  (Mine barn har hatt en flott oppvekst på Ellingsrud, og tanteungene mine stortrives på Grorud).

Anonymkode: 8c19b...2ed

• Liker 4
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen der ute som har lyst til å komme med anbefalinger om boområder rundt Oslo med et godt oppvekstmiljø for barn?

Jeg og mannen jobber i Oslo sentrum, men ønsker ikke å bo i Oslo. Vi ønsker å bo i pendleravstand til Oslo sentrum, i Akershus eller Buskerud. Det aller viktigste for oss er at det er et bra miljø for barn. Det vil si trygt med gode og stabile skoler, og fritidstilbud til barn (korps, ridning osv.).

Dernest må det passe med budsjettet vårt som er på ca 6 millioner (det vil si at Bærum øst utgår osv.), gjerne rekkehus.

Noen gode anbefalinger?

Gran skole er en flott skole om du vil at barna dine skal bli gode muslimer. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva med vestover - som Lier og Drammen? 25min fra drammen stasjon til National. Veldig bra for barn, spesielt dersom du velger riktig område 

Anonymkode: 4402c...837

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er kravene for bolig og hvor langt og med hva vil dere pendle? Vi flyttet nettopp til Drøbak.

Anonymkode: 6171e...860

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen gode anbefalinger?

Jeg har bodd i Oslo sentrum hele mitt vokse liv og oppdratt barn som nå er voksne. Jeg har ti min til jobben og kunne aldri i mine levedager flyttet ut av byen. Men tanke til deg, hva med Oppegård, Vestby, Ås, og den veien? Forutsatt at du liker å kjøre tog da, eller vente på tog som ikke kommer. Du er vel kanskje fra distriktene siden du stiller et slikt spørsmål. 

Anonymkode: 9ceeb...0f5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i Oslo sentrum hele mitt vokse liv og oppdratt barn som nå er voksne. Jeg har ti min til jobben og kunne aldri i mine levedager flyttet ut av byen. Men tanke til deg, hva med Oppegård, Vestby, Ås, og den veien? Forutsatt at du liker å kjøre tog da, eller vente på tog som ikke kommer. Du er vel kanskje fra distriktene siden du stiller et slikt spørsmål. 

Anonymkode: 9ceeb...0f5

Har du fulgt med på boligprisene eller? Hvordan skal en familie få råd til å kjøpe en romslig bolig i Oslo sentrumsbydeler for 6 millioner?

Anonymkode: cc606...6b4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Sofiemyr, Oppegård! 

Anonymkode: 2b7b9...dd8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Området Lillestrøm/ Strømmen/ Rælingen. Jeg har mange kjente som bor der og hvor både barn og voksne stortrives.  Såvidt innenfor Oslo-grensa har du Ellingsrud med direkte tilgang til marka samtidig som du har buss og T-bane like ved. Det, i tillegg til øvre Grorud er mine favorittsteder. Da bor du "litt på landet" samtidig som du har lett tilgang til byen :)  (Mine barn har hatt en flott oppvekst på Ellingsrud, og tanteungene mine stortrives på Grorud).

Anonymkode: 8c19b...2ed

Vi bor i området Lillestrøm/Rælingen/strømmen. Sykler til stasjonen på 10 min og toget tar 10 min inn til byen, så ikke veldig avskrekkende å pendle synes jeg. Her får du enebolig til 6 mill. Veeeldig barnevennlig her vi bor iallefall. 

Anonymkode: 0382d...f85

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i Asker og pendler uten problem inn til Oslo

Anonymkode: c63ed...cd2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lillestrøm og Lørenskog er fine områder. 

Anonymkode: 9276a...6df

AnonymBruker
Skrevet

Asker, Drammen, Lillestrøm, Ski

Anonymkode: ec365...0fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eidsvoll verk. 30 min med tog til Oslo sentrum. Landlig, men lett å komme seg sentralt, samtidig som man har det man trenger innenfor gang- og sykkelavstand. Veldig barnevennlig, gode og små skoler. Flott natur, mye kulturhistorie, badeplasser og mulighet for båtliv, fiske  og båtplass på Hurdalsjøen.  Kort vei til Gardermoen. Og for 6 millioner kan du få deg en fin og romslig enebolig. 

Anonymkode: 04b1e...153

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skedsmo, Lillestrøm, Strømmen. Vi bor ikke langt unna Gardermoen og stortrives, men kanskje litt for langt for dere? 

Anonymkode: 6a617...5b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om ønsker å unngå steder der ikke-vestlig innvandrere er bosatt, bør du kjøpe bolig på Oslo Vest. Da gjerne Røa, Holmenkollen, Huseby etc..

Da er 6 millioner for lite. Store deler av Akershus bor det innvandrere, og det blir vanskelig å finne et sted hvor det er kun norske som bor, slik du ønsker.

Prøv gjerne Buskerud, da bør du unngå Drammen og andre byer.

Anonymkode: 9ef71...bff

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Støtter Lillestrøm/Strømmen. Kjempeflott område, gode skoler, alt man trenger i umiddelbar nærhet.

Anonymkode: 5d8b2...53b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om ønsker å unngå steder der ikke-vestlig innvandrere er bosatt, bør du kjøpe bolig på Oslo Vest. Da gjerne Røa, Holmenkollen, Huseby etc..

Da er 6 millioner for lite. Store deler av Akershus bor det innvandrere, og det blir vanskelig å finne et sted hvor det er kun norske som bor, slik du ønsker.

Hvor skriver ts at hun ikke ønsker å bosette seg på steder med innvandrere?

Anonymkode: 0953a...790

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en familie fra Korea som bor på Røa, men de er kanskje de eneste? 

Anonymkode: 9276a...6df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For et latterlig innlegg. Det finnes omtrent ingen steder i landet vårt hvor det ikke bor noen innvandrere. Det er en haug av de på vestkanten også.

Anonymkode: 2827b...f2b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Omg. Snakk om å overse elefanten i rommet. Alle skjønner hva ts mener når hun spør. Ta av deg skylappene og se på befolkningsutviklingen i alle store norske (europeiske) byer. Hvorfor vil ikke ressurssterke (kodeord) barnefamilier være i byen? Må være all trafikkstøyen og det ustabile wifi-nettet altså...

Anonymkode: 9536a...297

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...