Gå til innhold

Alenetid og hund

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det viktig for hundene å ha alenetid når de lever i flokk? Eller er det å menneskeliggjøre dem? Eller hva det heter. Hvor ofte bør man da evt. ha alenetid med hver hund? 

Anonymkode: abade...3a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antar du ikke mener at hunden skal være mo aleine, men sammen med deg i denne "alenetiden"?

Vil tro at enhver hund føler seg fornøyd og glad med å få være med eieren sin, bare de to, en stund. Hunder er jo svært sosiale dyr, og liker både hunde- og menneskeselskap.

Skal du trene hunden(e), må du jo nødvendigvis plukke ut en alene fra flokken, og gå et sted dere får trent alene. 

Jeg hadde to hunder en stund, og det var helt umulig å trene en hund, når den andre var tilstede. Da la den seg opp i alt når jeg prøvde å fokusere på den nyeste hunden, og den eldste hunden fyrte da av alle triksene den kunne for å liksom si "Se på meg, se på meg, jeg fortjener belønning jeg også for alt jeg kan!"

Kan ikke huske jeg prioriterte noe særlig alenetid bortsett fra under trening og veterinærbesøk. Men jeg hadde bare to hunder da, ikke en hel flokk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sammen med meg ja. Jeg er ofte alene med dem hver for seg når jeg trener dem ol. Men nå tenkte jeg på feks. Noen timer alene kun sammen med en hund.

Anonymkode: abade...3a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...