Gå til innhold

Å være sammen med sjefen


KaBom

Anbefalte innlegg

Noen erfaringer om hvilke ulemper dette kan medføre?

Jeg og mannen jobber i samme offentlige etat, men i ulike avdelinger, så vi har aldri vært kolleger før. På grunn av omskiftninger havner vi nå i samme avdeling og han har fått tilbud om å lede denne avdelingen, altså blir han sjef for mine og hans kolleger. 

Ledergruppa lengre oppe er klar over at vi har gift og har avtalt med meg at jeg kan få en annen «nærmeste leder» for medarbeidersamtaler ol. dersom min mann takker ja. Dette vil bli en person som til daglig jobber i en helt annen avdeling og innenfor et annet fagfelt, så dette blir nok i såfall bare «på papiret». Denne personen vil nok ikke ha muligeten til å følge opp hvordan jeg fungerer i jobben. 

Dette er et veldig bra tilbud og egentlig eneste vei/måte for han å avensere i hans stilling. Takker han nei til dette må han enten bli værende i en stilling han har hatt veldig lenge og har vokst ut av eller bytte beite helt. 

For meg er det også vanskelig å bytte. Lignende stilling må jeg pendle langt for å finne og utdannelsen min er såppas generell (eller diffus om du vil) at det er vanskelig for meg å få stillinger uten erfaring på området. Omleggingen på jobb er dessuten en stor fordel for meg og vil gi muligheter til å skaffe meg erfaring som kan brukes for å søke andre jobbet, men da bør jeg nok bli værende i minst 1-2 år.

Hva ville dere gjort? Arbeidsmiljøet i avdelingen min nå er stort sett godt, men jeg merker at en del har konspirasjoniske tendenser ovenfor nåværende sjef. Er redd for at dette vil fortsette og forverres av en situasjon der sjefen er sammen med en av de ansatte. 

Hva ville du gjort og har noen erfaringer med lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...