Gå til innhold

Alene i påsken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler at alle andre på min alder er på afterski med sine 15 bestevenner, eller på hytta med familien. Jeg har EN venninne og en dysfunksjonell familie som feirer uten meg (pga psykisk voldelig stefar) og har dermed sittet inne i hybelen min hele påsken. Og slik er det hver påske, jul, halloween og 17.mai. Føler meg rar, ensom og deprimert. Flere som har det slik?

Anonymkode: dbaed...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, 24 år og har vært alene på hybel hele påsken. Men reiser hjem til jul, og er hjemme to uker i sommerferien. Venner vet jeg ikke hva er her som jeg bor nå, men har bekjente som jeg studerer sammen med men er aldri sammen på fritiden.

Anonymkode: cb111...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, 24 år og har vært alene på hybel hele påsken. Men reiser hjem til jul, og er hjemme to uker i sommerferien. Venner vet jeg ikke hva er her som jeg bor nå, men har bekjente som jeg studerer sammen med men er aldri sammen på fritiden.

Anonymkode: cb111...8fb

Takk for svar. Blir gal av å se på alle som flexer de perfekte, sosiale livene sine på instagram. Er også 24 forresten.

- ts

Anonymkode: dbaed...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var alene, men besøkte noe familie og inviterte hun ene venninnen ut på et glass vin i solen. Men kjenner på ensomheten

Anonymkode: 3cf7f...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Blir gal av å se på alle som flexer de perfekte, sosiale livene sine på instagram. Er også 24 forresten.

- ts

Anonymkode: dbaed...f77

Så la være å se på Instagram. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i studentbyen i påska pga jeg ikke orker å dra hjem til min dysfunksjonelle familie og hjemby. Men jeg har venner her, som også ikke har vært hjemme i påsken. Det har gått mye i brettspill, tv spill og bare det å ha tatt det med ro med de.

Har heldigvis ikke behov for å promotere påska på sosiale medier, selvom denne påsken har vært mye bedre enn de tidligere påskeferiene i hjembyen. Glad jeg har kvitta meg med instagram.

Anonymkode: ca3be...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, The Kitten skrev:

Så la være å se på Instagram. 

Instagram var bare et eksempel. Hvis du ikke har noe fint å si kan du drite i det.

-ts

Anonymkode: dbaed...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 år, og er hjemme i påsken. Har kun kontakt med to familiemedlemmer pga vold og omsorgssvikt når jeg var yngre, og de er dessverre bortreist i påska, samme gjelder mange av mine venner og kjæreste. Kjenner meg litt alene av og til, og sammenligner med andre - men prøver å snu tankegangen og gjøre beste ut av det.

Har kost meg ekstra med god mat, glass vin mens man ser på serier, gått turer med lydbok, gjort noe nytt på trening, prøvd ut klatring osv osv. Tenker at det å være alene er ikke alltid dårlig ting, man lærer også å kjenne seg selv og gir rom for å være kreativ med fridagene. Når jeg er nedstemt og føler meg ensom prøver jeg å søke om det er noen sosiale arrangementer som man kan bli med på, gjerne minikonserter. Ellers kan man også melde seg som frivillig på noe man bryr seg ekstra om? Det vil ordne seg gitt :hug: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Instagram var bare et eksempel. Hvis du ikke har noe fint å si kan du drite i det.

-ts

Anonymkode: dbaed...f77

Helt enig med deg Ts, jeg synes også at den kommentaren var unødvendig! Enkelte folk! 

Anonymkode: d7202...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært våken til mellom 03 og 06, bare sovet masse og ellers liggi i sofaen. Stillhet og latskap har vært svært behagelig 

Anonymkode: 65e43...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør noe med ensomheten deres da for pokker!! Skjønner at manglende familie, det er det ikke noe å gjøre med! Men hva med venner og kjæreste da?? Hvis dere virkelig vil ha det, gjør noe får å få det da! Jeg er så lei av disse ensomhetstrådene! Jeg var ensom fra jeg var 18-20 år. Værst to årene! Men jeg måtte komme meg ut av det! Jeg begynte å ta vare på meg selv, meldte meg inn på gruppetrening hvor jeg ble kjent med folk, sakte men sikkert fikk jeg tilbake troen på meg selv. Fikk ny jobb, ble kjent med gode kolleger. Det tok ett par år, men hvis du virkelig går inn får det så klarer du det som oftest! Ikke gi opp! 

Anonymkode: 6e8b1...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken er min favorittferie der jeg virkelig kan dovne meg og gjøre akkurat som jeg vil. Alle andre ferier så "må" jeg liksom besøke familien, men påsken er bare min. (Ikke at det er noe offer å besøke familien som sådan, men det tar tid.) 

Hadde besøk av en venninne på lørdag og vi benyttet dagen til å gå tur (men det er første gang på 4 år eller så jeg faktisk har besøk så jeg regner det utenom normalen ;)  ) . Ellers har det vært "opphøyd alenehet" hele påsken og det har vært veldig greit. Når man jobber full dag med mye mas og er introvert så er noen dager helt alene uten mennesker rundt gull verdt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Instagram var bare et eksempel. Hvis du ikke har noe fint å si kan du drite i det.

-ts

Anonymkode: dbaed...f77

Seriøst? Så frekk du er da! Kanskje du fortjener være ensom? 
Det var bare et tips fra vedkommende at du burde slutte se på Instagram, for da slipper du se disse perfekte bildene du sier er der. 

Anonymkode: e8d48...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Så frekk du er da! Kanskje du fortjener være ensom? 
Det var bare et tips fra vedkommende at du burde slutte se på Instagram, for da slipper du se disse perfekte bildene du sier er der. 

Anonymkode: e8d48...1a7

Seriøst, så frekk du er da. Har du ikke lært deg å ikke blande deg inn i hva andre sier?

Anonymkode: 55bc3...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...