Gå til innhold

Barne TV på hele dagen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg håper jeg er ikke alene her..

jeg har små barn, og har TV på NESTEN hele dagen. De sitter ikke og «ser på» men leker mens TV er på. Så de er aktive. Men, slår jeg av TV, så leker de litt, og går etter meg, maser og gråter.

får dårlig samvittighet. Noen andre som har det sånn? 

Anonymkode: e926b...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

her må barna spørre før TV slås på. Det hender absolutt de får se litt på TV midt på dagen i tillegg til barnetv, men hadde aldri orket å la det surre og gå hele dagen. Til og med tenåringen får beskjed om å skru av når han har sett en stund på rommet sitt. 

Anonymkode: 648a1...42e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke sunt ut! Nei her er absolutt ikke tv på hele dagen! I helgene får han se en liten stund på tv om morgenen så skrur jeg av tv uansett hvor mye han protesterer,for det er faktisk de voksne som bestemmer. Når tven er av så kan han fint leke inne å ha det kjekt,eller spille ett brettspill med meg. På lørdager tar vi på tven ca 18 å ser litt på barnetv/en film mens han spiser godteri.

Anonymkode: 43006...915

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg håper jeg er ikke alene her..

jeg har små barn, og har TV på NESTEN hele dagen. De sitter ikke og «ser på» men leker mens TV er på. Så de er aktive. Men, slår jeg av TV, så leker de litt, og går etter meg, maser og gråter.

får dårlig samvittighet. Noen andre som har det sånn? 

Anonymkode: e926b...53d

Hadde vel håpet at du faktisk var alene om det, men det tviler jeg på.

Det er stressende for barna dine å ha den bakgrunnstøyen hele tiden. Slutt med det og la de avvennes.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sunt!Sorry mum,men her bør du sette hardt mot hardt.Min unge blir veldig suterete og aggressiv om han ser for mye på skjerm. Han får se 20 min om morgen og 20 min kveld(på vanlig hverdag)Det er mer enn nok for han.Snart 4 år

Anonymkode: 296d0...06f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene. Har pleid å ha på TV hele dagen, uten at vi ser noe særlig på det. Lavt volum da.. men jenta mi ser ikke ut til å bry seg om tv blir skrudd av, så får bare begynne med det istedet. Til gjengjeld har hun lært mye engelsk da.. 😂 

Nå har hun begynt p spørre før hun ser TV, og hun skrur av selv når hun er ferdig (ofte etter er kvarter). Hun er to år. Synes opplegget hennes er greit:)

Anonymkode: ff60f...75c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ler litt av at folk sier det ikke er sunt. Altså hva slags skader oppstår? Da jeg var liten kan jeg ikke huske en eneste gang tven IKKE STO PÅ. Jeg og søsknene mine hadde nærmest første rett på tven. Jeg var fortsatt mye ute og lekte både alene og med andre barn. Også inne. Selvom tven var tilgjengelig hele tiden så er det ikke tv tittingen jeg husker eller som har årsaken til evt problemer jeg har i dag. Den dag i dag ser jeg nesten aldri på tv, den står nesten aldri på heller. Det er akkurat som de barna som "aldri" fikk godteri hjemme og spiste til de kastet opp på for eksempel bursdager. Slapp av folkens, vil barnet se på tv så la barnet se på tv. Er som regel de som ikke får lov til ting som blir de største pøblene. Ikke overtenk og tro at alt er farlig. Det farligste er faktisk hvordan man kontrollerer og oppfører seg mot barna. 

Det er selvfølgelig annerledes med barn som har andre behov for en eller annen grunn. 

Anonymkode: 867f1...0a7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ler litt av at folk sier det ikke er sunt. Altså hva slags skader oppstår? Da jeg var liten kan jeg ikke huske en eneste gang tven IKKE STO PÅ. Jeg og søsknene mine hadde nærmest første rett på tven. Jeg var fortsatt mye ute og lekte både alene og med andre barn. Også inne. Selvom tven var tilgjengelig hele tiden så er det ikke tv tittingen jeg husker eller som har årsaken til evt problemer jeg har i dag. Den dag i dag ser jeg nesten aldri på tv, den står nesten aldri på heller. Det er akkurat som de barna som "aldri" fikk godteri hjemme og spiste til de kastet opp på for eksempel bursdager. Slapp av folkens, vil barnet se på tv så la barnet se på tv. Er som regel de som ikke får lov til ting som blir de største pøblene. Ikke overtenk og tro at alt er farlig. Det farligste er faktisk hvordan man kontrollerer og oppfører seg mot barna. 

Det er selvfølgelig annerledes med barn som har andre behov for en eller annen grunn. 

Anonymkode: 867f1...0a7

https://www.psychologytoday.com/us/blog/she-comes-long-way-baby/201708/why-are-periods-solitude-so-important

Anonymkode: e5889...f24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ganske enkelt at nå skal jeg se nyheter fordi dere ikke så på. Da er det min tur.

Anonymkode: a131f...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Tv kun på ved barne-tv på kvelden, litt om morgenen i helgen og midt på dagen ved sykdom. Han vil gjerne se oftere men vi sier han må vente til kvelden, da går han og leker igjen. 

Anonymkode: c147f...39f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er aldri tv på med mindre vi ser film. Som regel er det planlagt. Da er det én film,evt én eller to episoder og så slås tv av igjen.  Som regel er dette en av dagene i helga. (Voksne ser heller ikke tv hjemme hos oss - finner ikke tid til å prioritere det :) ). 

Jeg er vokst opp med svæært lite tv og det har funka bra for meg. 

Radio eller musikk står alltid på. 

Anonymkode: c0c65...f1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på TV nesten hele tiden på oppfordring fra 2 åringen vår. Eneste gangen vi ikke har på TV er morgener før barnehagen. Er ellers endel ute og leker, bygger med duplo, plastelina, tegner, lager mat etc. Han ser fortsatt sikkert 1 time tv om dagen på hverdagen og adskillig mer i helgene. Han kan bli urolig av det hvis man ikke aktiviserer ellers, men er egentlig bare blid og glad og pauser seg selv med tv inni mellom. Troooor jeg ser en gradvis forbedring mot egendrevet lek. 

Anonymkode: 8f3dc...c8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind

Vår er glad i Barne-TV med musikk og iPad. TV er det sjeldent mer enn 30 min gjennom hele dagen. Ellers står den av her i huset.

ipaden brukes noe mer, men hovedsaklig litt på morgenen og på ettermiddagen. Ellers er gi ute hele dagen i helgene og i hverdagen er det , lek og så lik iPad Barne-TV før kvelds og legging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ler litt av at folk sier det ikke er sunt. Altså hva slags skader oppstår? Da jeg var liten kan jeg ikke huske en eneste gang tven IKKE STO PÅ. Jeg og søsknene mine hadde nærmest første rett på tven. Jeg var fortsatt mye ute og lekte både alene og med andre barn. Også inne. Selvom tven var tilgjengelig hele tiden så er det ikke tv tittingen jeg husker eller som har årsaken til evt problemer jeg har i dag. Den dag i dag ser jeg nesten aldri på tv, den står nesten aldri på heller. Det er akkurat som de barna som "aldri" fikk godteri hjemme og spiste til de kastet opp på for eksempel bursdager. Slapp av folkens, vil barnet se på tv så la barnet se på tv. Er som regel de som ikke får lov til ting som blir de største pøblene. Ikke overtenk og tro at alt er farlig. Det farligste er faktisk hvordan man kontrollerer og oppfører seg mot barna. 

Det er selvfølgelig annerledes med barn som har andre behov for en eller annen grunn. 

Anonymkode: 867f1...0a7

Sønnen hadde nok glatt sittet i 4 timer å sett på tv om han fikk lov,så du mener han bare skal få bestemme selv hvor mye han vil se på tv?? Nei vet du hva!! En 7 åring skal heller leke enn å se så mye på tv. Jeg er langt fra hysterisk,han får se litt om morgenen i helger og klokken 18 når barnetv begynner å det holder. Ellers skal tv være av. Jeg ser heller ikke på tv når han er våken.

Anonymkode: 43006...915

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å slå av tv-en og sett på barnemusikk. Det gjorde susen her. Og så er det utrolig lett å lure små barn med hvite løgner. Her sier vi at tv-en må sove og hvile.Tv-en blir så sliten av å stå på hele tiden, nå må tv sove. 😂

Anonymkode: 1322d...0b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søsteren min og familien har TVen på hele tiden, jeg blir helt koko av det. Hos oss står TV bare på når noen faktisk ser på. For meg var det viktig å ikke lære opp barnet mitt til å bli underholdt hele tiden. 

Anonymkode: ad382...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det orker jeg ikke. TVen er kun på en kort stund, ikke hver dag. Hvis barna er syke kan de se litt på tv, men ellers foretrekker jeg å ha TVen av. 

Anonymkode: 1b706...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, orker ikke ha TVen på i bakgrunnen hele dagen, selv om 4 åringen gjerne vil det. Han ser barnetv, og på morgenen i helgene. Og så blir det litt mer tv ved sykdom, ved skikkelig drittvær i helgene og lignende. Det ble også litt mer tv da lillesøster var nyfødt og skulle ammes i hytt og pine, da visste jeg at storebror satt i ro litt og ikke fant på sprell mens jeg satt og ammet. 

Anonymkode: 1c67e...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står tv på som bakgrunnstøy enten med musikk,  barnetv eller annet som går på tv.  Barna ser kun på tv når det er barnetv. De kunne ikke brydd seg mindre, men jeg er avhengig av lyden.  Får vi besøk så må vi skru av tv fordi alle barn jeg møter vil kun se på tv og som de sier: vi får nesten aldri se på tv hjemme. 

 

Anonymkode: 7f2d0...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...