Gå til innhold

Jeg trenger kjolehjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en kjole som ikke får meg til å se ut som en mann som har kledd seg ut...

Altså, jeg er lav (1.62), har lange slanke bein, smake hofter, en kort kompakt overkropp uten markert midje, og brede skuldre. 

De fleste kjoler jeg har prøvd får meg til å se ekstremt maskulin ut på overkroppen, spesielt hvis de har en markert midje.

De fleste kjolene som passer meg har enten et litt lavere liv (moderat drop-waist), eller er sydd med prinsessesøm (ingen horisontale sømmer).

Nå er jeg som sagt på let etter en lett midi penkjole til en spesiell anledning, gjerne med vidde i skjørtet, men jeg finner ingen.

Kan noen hjelpe?

Anonymkode: b4f48...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke til hvilken spesiell nledning du vil kjøpe kjole men om det er en sommerkjole kunne du forsøke en med tynne skulderstropper eller dyp V-hals. samt litt vidde i skjørtet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du pupper?

Kjolene over her kan hun jo ikke ha dersom hun ikke har midje, men en kompakt overkropp...

Du må ha empireliv; gjerne v-åpning, stram over puppene og flowy fra rett under bysten :)

Anonymkode: edf52...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville sett etter noen kjoler i 20-talls stil, ev. prøvd en rett-opp-og-ned-kjole. 

Anonymkode: 0710b...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i forslaget om empireliv. Utfra det du forteller tror jeg ikke det er den beste løsningen.

Omslagskjoler kan være en bedre løsning. V-hals er som regel en god løsning, og omslagsløsningen gir kjolen en form som gir illusjon av midje selv om man kanskje er ganske rett. Søk på omslagskjole eller wrap dress der du ser etter kjoler. 

En annen kjoletype uten markert midje, men som likevel er feminine er charleston-kjoler. 

Anonymkode: e23dd...e35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

images?q=tbn:ANd9GcTAfL8K7NYQ1Z5tIKB9f3- images?q=tbn:ANd9GcTjmjSmF0tyMpp8qXj5ObN 30daa142-d984-4c1a-90d7-5b200118025d1541140370354-1.jpg

Anonymkode: ca3fc...17b

Hvor er den midterste kjolen fra? Den var nydelig!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: de empirekjolene som er lenket til over her kan helt sikkert være fine! :) Da jeg skrev svaret mitt hadde jeg et annet type empireliv i tankene, nemlig den helt rett skjæring under brystene. 

Anonymkode: e23dd...e35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen!  Mye pent her, og noen av tipsene kan kanskje fungere :)

 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du pupper?

Kjolene over her kan hun jo ikke ha dersom hun ikke har midje, men en kompakt overkropp...

Du må ha empireliv; gjerne v-åpning, stram over puppene og flowy fra rett under bysten :)

Anonymkode: edf52...926

Jeg har jo litt bryster (c-cup), men er absolutt ikke storbrystet.

Problemet mitt med empire-liv som du beskriver er ofte at skuldrene mine blir så veldig fremtredende, men den rosa du linket til kan kanskje fungere hvis jeg legger den opp.  :)

 

Bare for å vise hva som ikke kler meg

Det var blant annet denne kjolen som fikk meg til å se ut som en utkledd mann.

Anonymkode: b4f48...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...