Gå til innhold

Å date mer målbevisst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå singel, etter to lengre forhold bak meg. Begge mine ekser traff jeg ganske tilfeldig egentlig, uten at jeg selv var på utkikk etter kjæreste. Jeg ble sammen med begge disse basert på rent førsteinntrykk som ga sommerfugler i magen og sterke følelser fra første stund - begge forholdene var det jeg som avsluttet fordi vi ikke passet sammen. Forskjellige interesser og ulikt livssyn i kombinasjon med andre ting, gjorde at mine følelser for eksene mine til slutt bare døde ut. 

Nå er jeg tilbake i datinglivet, og har fått en ny innstilling til hvordan jeg bør date. Jeg har helt konkrete dealbreakers som jeg vet må holde meg til for eksempel, og ønsker meg rett og slett en snill mann som behandler meg bra. Mine ekser spilte mye spill med meg (og jeg spilte jo med), i bli-kjent-fasen, men nå ønsker jeg meg mer åpenhet og trygghet fra menn som ikke har behov for å gjøre slikt. Dette er ukjent for meg, da jeg har blitt veldig på av mystikk og jakten i seg selv, i mitt forrige forhold følte jeg at jeg jagde han følelsesmessig i nesten et helt år. Og når jeg til slutt fikk han, var det ikke så spennende mer. Dette ønsker jeg meg ikke på nytt, og jeg vil forelske meg i en person som er verdt å forelske seg i for den personen han er.

Jeg har vært på et par dater, sist date var med en veldig hyggelig fyr som jeg hadde mye til felles med. Vi hadde masse å prate om, og jeg slappet av og følte meg selvsikker gjennom hele daten. Han gjorde meg veldig trygg. Han var flott å se på også. Men ingen sommerfugler. Jeg har tidligere bare avsluttet det hvis jeg ikke har følt sterke følelser og mye tiltrekning helt fra starten av. Jeg er redd for at jeg utelukker masse bra menn om jeg fortsetter i den stilen. 

Hvordan skal jeg klare å være mer åpen, og ikke fokusere så mye på disse stormfølelsene som jeg har fulgt tidligere? Er det noen her som har funnet seg en mann der det ikke var en eksplosjon av følelser med en gang, men som utviklet seg etterhvert når man ble kjent? 

Anonymkode: 9716e...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...