Gå til innhold

Aldersforskjell i vennskap


Jentaa_

Anbefalte innlegg

Spoiler

 

Hei! Jeg er en jente på snart 17. I sommer kom jeg i kontakt med en på 35. Vi begynte å snakke, og det var veldig hyggelig og jeg følte at det var noen som faktsik hadde interesse for meg og forsto meg. Da jeg fant ut at han var 35 begynte jeg selvfølgelig å tenke, men vi hadde så bra samtaler og ble veldig interessert i å bli kjent med hverandre fordi vi hadde en ganske bra connection og mye til felles, og ingenting var relatert til sex og sånt så tenkte ikke det var så farlig. I desember bestemte vi oss for å møtes, men i skjul. Det var veldig hyggelig, og vi møttes igjen to ganer i januar. Jeg skulle fortelle foreldrene mine det, men jeg ville vente. Den siste gangen ble jeg oppdaget, og foreldrene mine ble såklart veldig skuffet over meg. Jeg har prøvd å forklare hvordan ting er, men det virker ikke som de forstår at han er en ålreit fyr jeg vil være venn med (ikke noe mer). Selvom jeg vet de er skuffet og ikke skjønner «forholdet» vil jeg gjerne at de skal gi det en sjanse, men jeg vet ikke hva som skal til for at de åpner for det. Hva tenker dere om dette? Det eneste vi ønsker er å bli mer kjent i virkeligheten. Og som sagt, så er han bare kjempesnill og ham vil meg bare godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kom du i kontakt med denne fyren?

du er forøvrig 17 år, skjønner at du tror du kan alt og vet alt, slik var jeg også, men du burde høre litt på rådene til foreldrene dine, de har levd mye lenger enn deg, og de kan veilede deg. 

Ingen hunder biter, før de gjør det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom i kontakt på nettet. Jeg har selvfølgelig tenkt mye gjennom det og sett situasjonen fra flere sider. Selvfølgelig kan det for andre rundt virke rart og unormalt, og det har sikkert vært tilfeller, hvor den eldre personen bare er ute etter å utnytte den yngre, men jeg vet at det ikke er sånn. Vi har snakket mye om det selv, og det eneste vi vil er å være venner og bli bedre kjent. Skal alderen ha så mye å si så lenge man bare er venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kom du i kontakt med ham?

Anonymkode: 2d9d5...9b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ganske tilfeldig, vi begge ønsket bare noen å snakke med, og kom tilfeldigvis i kontakt med hverandre. Da visste vi ingenting om alder, og vi begynte bare å snakke... Det kom mer og mer frem at vi hadde mye til felles og tenkte likt om ting, og samtalen bare gikk... Det var ikke før litt ut i samtalen alderen kom frem. Vi ble selvfølgelig veldig overrasket begge to, men var enige om at det var en interesse for å bli bedre kjent og fortsette å holde kontakt.

Endret av Jentaa_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jentaa_ skrev:

Vi kom i kontakt på nettet. Jeg har selvfølgelig tenkt mye gjennom det og sett situasjonen fra flere sider. Selvfølgelig kan det for andre rundt virke rart og unormalt, og det har sikkert vært tilfeller, hvor den eldre personen bare er ute etter å utnytte den yngre, men jeg vet at det ikke er sånn. Vi har snakket mye om det selv, og det eneste vi vil er å være venner og bli bedre kjent. Skal alderen ha så mye å si så lenge man bare er venner?

Hadde dere møttes et annet sted enn på nettet, så hadde jeg vært glad på dine vegne, men nå høres du ut som en 16-årige-meg. Innser først nå, mange år etter, etter å ha lest dette, at jeg var hjernevasket, ung, og lett påvirkelig. Snakk ordentlig med foreldrene dine

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Summ skrev:

Hadde dere møttes et annet sted enn på nettet, så hadde jeg vært glad på dine vegne, men nå høres du ut som en 16-årige-meg. Innser først nå, mange år etter, etter å ha lest dette, at jeg var hjernevasket, ung, og lett påvirkelig. Snakk ordentlig med foreldrene dine

Jeg ser poenget ditt og forstår hva du mener, men skal måten man møttes på ha så mye å si? Man kan vel ha en godt vennskap uavhengig av hvordan man møttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk er kapable til å si HVA SOM HELST for å få seg noe. En mann på 35 har mere erfaring. Personlig tipper jeg han er langt eldre, men han tester ut om du er åpen for eldre menn. Hold deg langt unna 🙏🙏

Anonymkode: 5875b...362

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannfolk er kapable til å si HVA SOM HELST for å få seg noe. En mann på 35 har mere erfaring. Personlig tipper jeg han er langt eldre, men han tester ut om du er åpen for eldre menn. Hold deg langt unna 🙏🙏

Anonymkode: 5875b...362

Men poenget er at det ikke er hvem som helt mannfolk. Jeg skjønner jo det, men vi har møttes tre ganger og bare snakket og gjort vennskapelige ting. Han er ikke eldre, det vet jeg. Vi er venner på fb osv, og jeg vet at han ikke er sånn i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Jentaa_ said:

Men poenget er at det ikke er hvem som helt mannfolk. Jeg skjønner jo det, men vi har møttes tre ganger og bare snakket og gjort vennskapelige ting. Han er ikke eldre, det vet jeg. Vi er venner på fb osv, og jeg vet at han ikke er sånn i det hele tatt.

Han er ikke sånn FORELØPIG.  Han er bare tålmodig. 

Men det virker jo som du har bestemt deg. Håper virkelig ikke han skader deg psykisk eller fysisk. 

Anonymkode: 5875b...362

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor på nettet kom dere i kontakt? (Eks. Insta, face, kvinneguiden, åpent chatrom, Twitter)

Jeg forstår godt at foreldrene dine er redde for deg, og at du tror du vet best. Aldersforskjellen er veldig stor og det skurrer litt. Vanligvis ville nok en 35-årig mann unngått å møte en 17-åring jente fra nettet. Gjerne pga. respekt for foreldrenes redsel.

Hva har dere til felles? Husk at når det er for godt til å være sant, så er det ofte det. Det er en grunn til at grooming fungerer..

Uansett hva du gjør, kjære ts, så vær så snill å ikke møt ham i hemmelighet. Selv om du synes han er en utrolig god venn. MÅ du møte ham, gjør det på offentlige steder som en kafé.

Endret av MadameX
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han er ikke sånn FORELØPIG.  Han er bare tålmodig. 

Men det virker jo som du har bestemt deg. Håper virkelig ikke han skader deg psykisk eller fysisk. 

Anonymkode: 5875b...362

Takk for omtanken, jeg forstår at en slik situasjon skaper «frykt» for at noe skal skje og at det er dumt. For meg virker det som, og de fleste tilfeller innebærer jo selvfølgelig dette, at med én gang det er snakk om en aldersforskjell, er det slik at den eldre parten bare er ute etter å utnytte. Det jeg vil frem til, er at dette kunne så klart ha vært snakk om en 19 åring, men da ville det ikke vært noen bekymring, nettopp fordi alderen er nesten den samme. For det om det er en stor aldersforskjell i bildet, kan kjemien være minst like bra uavhengig om det hadde vært snakk om to års forskjell.

 

Men, jeg ba om deres meninger, og det fikk jeg. Så jeg setter pris på å få høre andres tanker rundt dette, men som sagt ønsker jeg bare å komme med mine synspunkter og tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jentaa_ skrev:

Takk for omtanken, jeg forstår at en slik situasjon skaper «frykt» for at noe skal skje og at det er dumt. For meg virker det som, og de fleste tilfeller innebærer jo selvfølgelig dette, at med én gang det er snakk om en aldersforskjell, er det slik at den eldre parten bare er ute etter å utnytte. Det jeg vil frem til, er at dette kunne så klart ha vært snakk om en 19 åring, men da ville det ikke vært noen bekymring, nettopp fordi alderen er nesten den samme. For det om det er en stor aldersforskjell i bildet, kan kjemien være minst like bra uavhengig om det hadde vært snakk om to års forskjell.

 

Men, jeg ba om deres meninger, og det fikk jeg. Så jeg setter pris på å få høre andres tanker rundt dette, men som sagt ønsker jeg bare å komme med mine synspunkter og tanker.

Hadde du vært 19, så hadde ikke situasjonen vært noe annerledes. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, MadameX skrev:

Hvor på nettet kom dere i kontakt? (Eks. Insta, face, kvinneguiden, åpent chatrom, Twitter)

Jeg forstår godt at foreldrene dine er redde for deg, og at du tror du vet best. Aldersforskjellen er veldig stor og det skurrer litt. Vanligvis ville nok en 35-årig mann unngått å møte en 17-åring jente fra nettet. Gjerne pga. respekt for foreldrenes redsel.

Hva har dere til felles? Husk at når det er for godt til å være sant, så er det ofte det. Det er en grunn til at grooming fungerer..

Uansett hva du gjør, kjære ts, så vær så snill å ikke møt ham i hemmelighet. Selv om du synes han er en utrolig god venn.

Vi kom i kontakt i et åpent chatrom. Ja, det var ganske mye frem og tilbake det med å møtes. Men interessen fra begge var så stor, så vi tenkte  at et slikt møte, bare for å se hvordan ting fungerte i virkeligheten, ikke ville skade og ville gi et svar på hva vi kunne tenke oss videre.

 

Grunnen til at vi holdt det hemmelig, var fordi at interessen for å bli bedre kjent som sagt var så stor, og vi vet begge at sjansen for å få et ja fra foreldrene mine ville vært minimal. Da ville det mellom oss bare blitt noe som ble «liggende» uten at vi fikk svar på noe, og ønsket om å møtes for å bedre kjent ville likevel vært der. Vi hadde selvfølgelig tenkt til å fortelle ting etter hvert hvis det skulle vise seg å gå bra i virkeligheten også. Selvfølgelig angrer vi veldig på måten ting ble gjort på, og at vi gikk frem feil. En annen grunn for at jeg skjønner at dette ikke er en person som kun vil få seg noe, er fordi han fortsatt ønsker å ha kontakt med meg etter det som skjedde. Måten han opptrådte på i den situasjonen foreldrene mine oppdaget oss, sier seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MadameX skrev:

Hadde du vært 19, så hadde ikke situasjonen vært noe annerledes. 

Jeg formulerte det kanskje feil, mente hvis HAN hadde vært 19 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å holde noen forsvarstale eller å overbevise noen, men det er bare veldig godt å kunne lufte egne tanker et sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Jentaa_ skrev:

Vi kom i kontakt i et åpent chatrom. Ja, det var ganske mye frem og tilbake det med å møtes. Men interessen fra begge var så stor, så vi tenkte  at et slikt møte, bare for å se hvordan ting fungerte i virkeligheten, ikke ville skade og ville gi et svar på hva vi kunne tenke oss videre.

 

Grunnen til at vi holdt det hemmelig, var fordi at interessen for å bli bedre kjent som sagt var så stor, og vi vet begge at sjansen for å få et ja fra foreldrene mine ville vært minimal. Da ville det mellom oss bare blitt noe som ble «liggende» uten at vi fikk svar på noe, og ønsket om å møtes for å bedre kjent ville likevel vært der. Vi hadde selvfølgelig tenkt til å fortelle ting etter hvert hvis det skulle vise seg å gå bra i virkeligheten også. Selvfølgelig angrer vi veldig på måten ting ble gjort på, og at vi gikk frem feil. En annen grunn for at jeg skjønner at dette ikke er en person som kun vil få seg noe, er fordi han fortsatt ønsker å ha kontakt med meg etter det som skjedde. Måten han opptrådte på i den situasjonen foreldrene mine oppdaget oss, sier seg selv.

Selv om han fremstod voksen, ansvarsfull og reflektert da foreldrene dine oppdaget dere gjør ikke det situasjonen bedre. Jeg tviler på at manipulatorer generelt knekker i slike situasjoner, de jobber nok bare hardere for å oppnå og vedlikeholde tilliten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MadameX skrev:

Selv om han fremstod voksen, ansvarsfull og reflektert da foreldrene dine oppdaget dere gjør ikke det situasjonen bedre. Jeg tviler på at manipulatorer generelt knekker i slike situasjoner, de jobber nok bare hardere for å oppnå og vedlikeholde tilliten. 

Men hvis det hadde vært slik at han bare hadde vært ute etter å få seg noe? Hadde det ikke da vært mer naturlig for ham og bare «gå videre» og finne noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør hvertfall avklare at du ikke er interessert i noe annet enn vennskap. Jeg veit det er kleint å si sånne ting siden man risikerer å høres innbilsk ut, men det er mye bedre at begge får klargjort "forventningene" til forholdet deres.

Anonymkode: 99520...0b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør hvertfall avklare at du ikke er interessert i noe annet enn vennskap. Jeg veit det er kleint å si sånne ting siden man risikerer å høres innbilsk ut, men det er mye bedre at begge får klargjort "forventningene" til forholdet deres.

Anonymkode: 99520...0b0

Vi begge er helt enige om at vi kun skal være venner, og ingen av oss er interessert eller kunne sett for seg et forhold. Både med tanke på aldersforskjellen og at vi er på helt ulike stadier i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...