Gå til innhold

Blomster - planlegging


jenteanonym91

Anbefalte innlegg

Hei!

Har veldig lyst å ha blomster i bryllupet vårt i litt "casual" stil, slik som bildene jeg har lagt ved. Gjerne hjemmeplukket, eller hvertfall se litt slik ut. Problemet er at det vil jo være en hel masse arbeid med å plukke/ordne i stand dette, og det bør jo gjøre like før bryllupet. Rett før bryllupet er vi nok begge to kjempe stresset som det er, og har ikke tid til å gå ut å plukke/dandere dette opp. Noen som har noen tips til hvordan organisere dette? Synes det er mye arbeid å skulle legge på noen andre, men ønsker å gjøre det billigst mulig. 

9f2483d4b994e05c2f63cab22fc6ff0f.jpg

95ebd246e99f9a4fa2b23eb66942797e.jpg

7589d9eb2febbcc100a1ba16057c73b9.jpg

Alle bildene er fra pinterest

Endret av jenteanonym91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først er du avhengig av at det er sesong. Så er du avhengig av å ha blomstene tilgjengelig. Har du en blomstereng i nabolaget du kan forsyne deg av? Eller en «bestemorhage»? 

Deretter må du sette av tid for å få gjennomført det. Du trenger hjelp, å skulle plukke blomster, lage brudebukett, pynte bord og lage individuelle bordkort tar tid (det siste ville jeg droppet. Markblomster dør fort uten vann, uansett hvor flott det ser ut på Pinterest). Selv fikk vi bøtter med blomster levert fra en blomstergård, men det tok fortsatt tid å pynte lokalet. 

Alternativet kan være å kjøpe snittblomster fra blomsterbutikk eller en annen leverandør. Selv kjøpte jeg som nevnt fra en blomstergård. Viste bilder av hva jeg ønsket, og fikk det. Satte sammen blomstene på bordene selv. 

Anonymkode: 4c275...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først er du avhengig av at det er sesong. Så er du avhengig av å ha blomstene tilgjengelig. Har du en blomstereng i nabolaget du kan forsyne deg av? Eller en «bestemorhage»? 

Deretter må du sette av tid for å få gjennomført det. Du trenger hjelp, å skulle plukke blomster, lage brudebukett, pynte bord og lage individuelle bordkort tar tid (det siste ville jeg droppet. Markblomster dør fort uten vann, uansett hvor flott det ser ut på Pinterest). Selv fikk vi bøtter med blomster levert fra en blomstergård, men det tok fortsatt tid å pynte lokalet. 

Alternativet kan være å kjøpe snittblomster fra blomsterbutikk eller en annen leverandør. Selv kjøpte jeg som nevnt fra en blomstergård. Viste bilder av hva jeg ønsket, og fikk det. Satte sammen blomstene på bordene selv. 

Anonymkode: 4c275...366

Hei! Takk for svar :) Kan droppe å ha det på bordkort, sant som du sier at de holder nok ikke lenge. Litt usikker på hvor man kunne plukket, men skal undersøke nærområdet. Har tenkt på å kjøpe snittblomster fra butikk, også mikse med noen sorter hjemmeplukket. Problemet er egentlig å få dandert dette opp. Men snittblomstene fra butikk skal vel kunne stå fra kvelden før? Skal pynte lokalet fredagskvelden. Vielsen er ikke før kl.15 lørdag, så mulig jeg kunne fått hjelp av noen venninner til å fylle på med litt hjemmeplukket samme dagen. Er egentlig logistikken rundt det som er vanskelig. 

Hvor mye hadde du forresten i budsjett på blomster? Usikker hva det koster hvis man ikke kjøper ferdige oppsatser fra blomsterbutikk, men snittblomster som man danderer selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, jenteanonym91 skrev:

Hei! Takk for svar :) Kan droppe å ha det på bordkort, sant som du sier at de holder nok ikke lenge. Litt usikker på hvor man kunne plukket, men skal undersøke nærområdet. Har tenkt på å kjøpe snittblomster fra butikk, også mikse med noen sorter hjemmeplukket. Problemet er egentlig å få dandert dette opp. Men snittblomstene fra butikk skal vel kunne stå fra kvelden før? Skal pynte lokalet fredagskvelden. Vielsen er ikke før kl.15 lørdag, så mulig jeg kunne fått hjelp av noen venninner til å fylle på med litt hjemmeplukket samme dagen. Er egentlig logistikken rundt det som er vanskelig. 

Hvor mye hadde du forresten i budsjett på blomster? Usikker hva det koster hvis man ikke kjøper ferdige oppsatser fra blomsterbutikk, men snittblomster som man danderer selv. 

Kjøpte snittblomster holdt seg fint i vårt lokale, i alle fall. Vi satte de fram 20-24 timer før alle ankom lokalet. De var så fine på søndagen at vi gav dem videre til et sykehjem.

Vi kjøpe blomster for ca 8000 kr, dette var inkludert brudebukett, to mindre buketter til alteret i kirken og tre knapphullsblomster, fra en blomstergård som fører egendyrkete og økologiske blomster. Vi bestilte fire store bøtter (ca 300 blomster av ulike slag) og hadde da blomster til ca 10 store vaser, ca 20 litt mindre vaser og ca 20 små vaser. Vi pyntet 18 runde bord og litt diverse (bar, gjestebok osv).

Anonymkode: 4c275...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal be sønnen min gå ut og plukke blomster på morningen på bryllupsdagen

Anonymkode: d851c...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...