Gå til innhold

Forloveden min er forlover


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Bare lurte på hva som er "normalt" i bryllup. Vet det er ganske forskjellig blant folk, men vil vite hva dere hadde gjort. 

 

Forloveden min er forlover til hans bestevenn. Brudeparet er veldig gode venner av oss og de vi henger mest med på fritiden. Det blir et ganske stort bryllup med nesten 100 gjester der nesten alle er familiemedlemmer av brudeparet (som jeg ikke kjenner). Ingen par blir splittet, utenom meg og min samboer. Vi får omtrent ikke snakket sammen på hele dagen, noe jeg synes er litt trist. I kirken må jo selvsagt forloverne sitte med brudeparet, det vet jeg. Midt på dagen forsvinner brudeparet og forloverne for å ta bilder noen timer. Og under middagen blir jeg plassert med folk jeg aldri har sett og hilst på før. 

 

Hva ville dere gjort hvis dere hadde arrangert? Hvis jeg hadde hatt bryllup så ville jeg aldri splittet par med mindre det er noen de kjenner fra før. Men kanskje det bare er meg? Kjenner den sosiale angsten kommer krypende, men samtidig vet jeg at jeg ikke burde føle det slik for det er jo brudeparet sin dag 😅 

Anonymkode: 10e6e...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes da veldig normalt ut for meg... 

Anonymkode: 0c271...f9c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, hva mener du?? At du skal henge med overalt siden han er forlover? Ikke normalt.

Anonymkode: f3324...aa0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært forlover, og samboeren min var med under fotograferingen (ikke for å bli tatt bilde av, men så på. ), og vi satt sammen under middagen. Det var heldigvis aldri spørsmål om noe annet. Skjønner at du ikke har lyst til å sitte med fremmede, kan du ikke si det til bruden?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo ikke gjøre om på tradisjoner, eller gjøre ting annerledes fordi du har angst. Da burde heller forloveden din sagt nei da? 

Mot dette med å splitte et par... tror ikke du må se på paradise hotel før sengetid. Ikke overtenk...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som tvinger deg til å dra i bryllupet. Du er kun invitert pga de vil ha kjæresten din der, om du blir hjemme så blir du mest sannsynlig ikke savnet. 

Anonymkode: 740af...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt vanlig at man sitter alene i kirka, samt er alene under fotograferingen. Men de gangene jeg eller mannen har vært forlover har vi likevel sittet sammen til bords. 

Men når brudeparet har lagt opp til en annen løsning ville jeg ikke sagt i mot, de har nok sine grunner. Da ville jeg heller tatt det som en mulighet for å bli kjent med nye mennesker. De fleste er veldig åpne og inkluderende så fort man introduserer seg selv i slike sammenhenger. 

Anonymkode: 160ab...591

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Drit i dine behov for en halv dag og la mannen din stille opp for sin beste venn. Dere vil antakeligvis sitte sammen under middagen som er store deler av feiringen

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ablaze skrev:

Dere vil antakeligvis sitte sammen under middagen som er store deler av feiringen

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og under middagen blir jeg plassert med folk jeg aldri har sett og hilst på før

 

Tror TS lurte mest på om det er kjipt av henne å ville sitte sammen med forloveden til bords, det andre viser hun jo full forståelse for. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som tvinger deg til å dra i bryllupet. Du er kun invitert pga de vil ha kjæresten din der, om du blir hjemme så blir du mest sannsynlig ikke savnet. 

Anonymkode: 740af...547

Hvorfor sier du noe så stygt? TS sier jo at brudeparet et et veldig godt vennepar av henne og forloveden.

TS, du har tre valg. Du kan presse deg gjennom bryllupet på tross av sosial angst. Det kommer til å gå bra! Eller du kan bli hjemme. Det kommer du nok til å angre på. Avslutningsvis kan du prate med venninna di, og høre om det er mulig å sitte sammen med forloveden, fordi du sliter med sosial angst.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ser det nå. Jeg reagerer på at hun bare ser problemer med at hennes forlovede vil være opptatt med forloveroppgaver flrste delen, men er enig i at det er rart om de ikke får sitte sammen ved bordsetning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt tenker jeg. Du ser jo fyren hele tiden så en dag uten tenker jeg du klarer helt fint.

Anonymkode: d4cff...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du syns det er kjedelig. Da mannen min vår forlover satt vi likevel sammen under middagen. Jeg er ikke glad i småprat med ukjente, så jeg hadde syns det var veldig ubehagelig om jeg måtte sittet flere timer med folk jeg ikke kjenner. 

Anonymkode: c1998...263

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Bare lurte på hva som er "normalt" i bryllup. Vet det er ganske forskjellig blant folk, men vil vite hva dere hadde gjort. 

 

Forloveden min er forlover til hans bestevenn. Brudeparet er veldig gode venner av oss og de vi henger mest med på fritiden. Det blir et ganske stort bryllup med nesten 100 gjester der nesten alle er familiemedlemmer av brudeparet (som jeg ikke kjenner). Ingen par blir splittet, utenom meg og min samboer. Vi får omtrent ikke snakket sammen på hele dagen, noe jeg synes er litt trist. I kirken må jo selvsagt forloverne sitte med brudeparet, det vet jeg. Midt på dagen forsvinner brudeparet og forloverne for å ta bilder noen timer. Og under middagen blir jeg plassert med folk jeg aldri har sett og hilst på før. 

 

Hva ville dere gjort hvis dere hadde arrangert? Hvis jeg hadde hatt bryllup så ville jeg aldri splittet par med mindre det er noen de kjenner fra før. Men kanskje det bare er meg? Kjenner den sosiale angsten kommer krypende, men samtidig vet jeg at jeg ikke burde føle det slik for det er jo brudeparet sin dag 😅 

Anonymkode: 10e6e...369

Du høres i overkant uselvstendig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns absolutt ikke det er rart at dere ikke får sitte sammen under middagen. La oss si at de for eksempel har runde bord med plass til 8. Nærmest brudeparet er det naturlig å ha begges foreldre, samt forlovere. Da er man oppe i 8 allerede, forutsatt at alle fire foreldre er der og at begge har en forlover hver. Dermed er det faktisk ikke plass til fler. Og det er helt unaturlig at forlovers partner skal «skvise ut» en av foreldrene. Hvis foreldrene er skilt og gift på nytt betyr også det at deres nye partner sannsynligvis ikke får plass på dette bordet, men de kanskje må sitte med en eks-ektefelle de ikke har et godt forhold til.

Det samme gjelder fort for andre bordsettinger også. Det er begrenset hvor mange det er plass til i umiddelbar nærhet til brudeparet, så da prioriterer man sånn.

Dette med bordsetting er for mange en helt umulig kabal, og jeg har selv blitt satt på bord med fremmede flere ganger, fordi kabalen ikke går opp og brudeparet vet at jeg kan prate med hvem som helst. Min erfaring med dette har vært utelukkende positiv, og jeg har blitt kjent med mange nye og spennende mennesker.

Jeg har full forståelse for at ikke alle er som meg og er trygge på å sitte lenge med flere fremmede under middag. Men dette er brudeparets dag og da tenker jeg at man holder ut, for deres skyld. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Meadow skrev:

Jeg har vært forlover, og samboeren min var med under fotograferingen (ikke for å bli tatt bilde av, men så på. ), og vi satt sammen under middagen. Det var heldigvis aldri spørsmål om noe annet. Skjønner at du ikke har lyst til å sitte med fremmede, kan du ikke si det til bruden?

Det kommer jeg til å gjøre med mannen til min forlover. Mens konen til mannen sin forlover kjenner så mange at det går fint 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Sessan84 skrev:

Jeg syns absolutt ikke det er rart at dere ikke får sitte sammen under middagen. La oss si at de for eksempel har runde bord med plass til 8. Nærmest brudeparet er det naturlig å ha begges foreldre, samt forlovere. Da er man oppe i 8 allerede, forutsatt at alle fire foreldre er der og at begge har en forlover hver. Dermed er det faktisk ikke plass til fler. Og det er helt unaturlig at forlovers partner skal «skvise ut» en av foreldrene. Hvis foreldrene er skilt og gift på nytt betyr også det at deres nye partner sannsynligvis ikke får plass på dette bordet, men de kanskje må sitte med en eks-ektefelle de ikke har et godt forhold til.

Det samme gjelder fort for andre bordsettinger også. Det er begrenset hvor mange det er plass til i umiddelbar nærhet til brudeparet, så da prioriterer man sånn.

Dette med bordsetting er for mange en helt umulig kabal, og jeg har selv blitt satt på bord med fremmede flere ganger, fordi kabalen ikke går opp og brudeparet vet at jeg kan prate med hvem som helst. Min erfaring med dette har vært utelukkende positiv, og jeg har blitt kjent med mange nye og spennende mennesker.

Jeg har full forståelse for at ikke alle er som meg og er trygge på å sitte lenge med flere fremmede under middag. Men dette er brudeparets dag og da tenker jeg at man holder ut, for deres skyld. 

Jeg har også vært den som har blitt splittet fra min mann i bryllup, fordi brudeparet tenker jeg kan ta jobben med å være den som underholder andre/klarer å holde samtaler gående osv.

Men for min del har dette ikke vært spesielt gøy, og ingen av disse bryllupene har jo vært noe særlig gøy for meg. 

Jeg tenker generelt at man kan droppe å splitte par om det ikke er nødvendig, og da kan man i så tilfelle splitte flere så detikke fremstår som man er den eneste.

Om det er flere som er splittet så ser man jo mer logikken.

Anonymkode: a4d5f...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Summ said:

De kan jo ikke gjøre om på tradisjoner, eller gjøre ting annerledes fordi du har angst. Da burde heller forloveden din sagt nei da? 

Mot dette med å splitte et par... tror ikke du må se på paradise hotel før sengetid. Ikke overtenk...

Hvilke tradisjoner snakker du om? Å dra til fotograf? Bordsetting under middag? Sorry, men her er det ikke fastlåste «tradisjoner» som under vielsen, brudeparet kunne fint tilpasset slik st forlover fikk ha sin egen dame til bords. 

Og generelt er det et ubrukelig argument å holde på en tradisjon for tradusjonens skyld. 

Anonymkode: caaed...3f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts lurer jo på om det er normalt å bli splittet ved bordet, hun har jo selvsagt forståelse for at de splittes i kirken og ved fotografering når han er forlover. 

Jeg syns personlig det er rart å splitte et par ved bordet, og det har aldri skjedd i noen av bryllupene jeg har vært. Der har forøvrig ikke par med foreldre + steforeldre blitt splittet heller. I de bryllupene jeg har vært, har brudeparets foreldre + eventuelle nye partnere og forlovere + eventuelle partnere sittet nærmest brudeparet. 

Anonymkode: 469a6...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi splittet mannens forlover og samboeren hans, men vi passet på at kjæresten fikk sitte sammen med noen han kjente. Jeg tror vi snakket med ham først også. Mannens foreldre er skilte og begge har ny partner. Historien i hans familie tilsier at å skulle splittet noen der ville gitt svært dårlig stemning. Derfor måtte det bli sånn.

Forloveren var alene på fotografering, mest av praktiske årsaker; det var ikke plass i bilen. 

Kommunikasjon er nøkkelen, uansett. Vi hadde flere vi snakket med (for eksempel hadde vi to venner fra samme gjeng som var en del av et trekantdrama. Vi løste det ved å splitte gjengen i to, og de aktuelle satt med ryggene mot hverandre under middagen), og med gode løsninger kom alle, og alle hadde en fin kveld. 

Anonymkode: 49523...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...