Gå til innhold

Smågodtposen i skapet er tom, konforntere far i huset?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Putt det i noen tomme bind-poser på badet neste år. Der leter han ikke.

Anonymkode: 0ac68...509

Eller putt brukte bind i godteposene....

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi kan aldri ha godteri/søtsaker liggende uten at mannen spiser det opp. Smågodtet til påskeeggene og de ferdige påskeeggene, ble godt gjemt på soverommet vårt. Under sengeklærne. Han skifter aldri på senga så🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 9bac4...a2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 20.4.2019 den 1.11, Summ skrev:

Hvorfor idet hele tatt gi barna påskeegg som er så små at en mann greier å spise det på en kveld, uten å klage for at han er dårlig? En mann skal ikke kunne spise to-tre påskeegg på en kveld? 

Og det kan jo ikke være det at du ikke har råd til mer, fordi du lett kan kjøpe mer i morgen? 

Første gang jeg faktisk har syns en triviell tråd har luktet troll 😂😂 #helsikkensbråk

Ungene er i barnehage-alder. Å gi dem mer enn 4-6 biter hver ville være å pådra dem mageknip. Og det er ikke helt innafor, altså.

men, Ts: ærlig talt. Senk skuldrene og innse at dette er noe du ikke må kave deg opp etter. :ler: skjerpings. Send mannen på butikken etter snop. Han husker nok kjøpe til sitt eget påskeegg også. :hoho: 

Anonymkode: 5a006...f65

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 20.4.2019 den 0.25, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle legge smågodt i påskeeggene til barna til i morgen tidlig. 

Men hva finner jeg i skapet? Jo, en totalt tom pose. Barna har ikke klart å komme seg opp i skapet, de er i barnehagealder, men husets eldste "barn" derimot, han er den eneste mistenkt og skyldige. 

Hva gjør jeg, lager et helsikkens bråk og konfroterer han, eller kjører til Europris og kjøper nytt i morgen tidlig? 

Det er så irriterende å aldri kunne ha sjokolade og godteri i skapet uten at mannen klarer å se eller vite at det ligger i skapet. Uansett hvor godt godsakene gjemmes så lukter han hvor alt ligger og spiser til det er tomt. 

Takk for oppmerksonheten, det var godt å få avreagere, litt. 

Anonymkode: c9c87...cdb

Hvorfor skal du kjøpe nytt godteri når det er han som har spist det? Jeg hadde ikke laget noe bråk, hadde bare rolig sagt til han, når har du tenkt deg på Europris for å kjøpe inn påskegodtet til barna som du har spist opp? Jeg hadde ikke kjøpt inn nytt, det kan mannen selv gjøre. Her står mannen min selv ansvarlig for egne handlinger, så hadde han gjort det her skulle det bare mangle at han brukte sin tid på å kjøpe inn nytt snop. Jeg er ikke mammaens hans. 

Masse steder å gjemme snop, i boden, i truseskuffen din, i verktøykassen, i ovnen (om han ikke er typen til å lage ovnsmat). Bruk fantasien! 

Anonymkode: e858e...359

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe smått latterlig og patetisk over en voksen mann som spiser opp godterier han må ha visst var beregnet på hans barn.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2019 den 12.39, AnonymBruker skrev:

Ungene er i barnehage-alder. Å gi dem mer enn 4-6 biter hver ville være å pådra dem mageknip. Og det er ikke helt innafor, altså.

men, Ts: ærlig talt. Senk skuldrene og innse at dette er noe du ikke må kave deg opp etter. :ler: skjerpings. Send mannen på butikken etter snop. Han husker nok kjøpe til sitt eget påskeegg også. :hoho: 

Anonymkode: 5a006...f65

Lage et hellsikensleven pga 4-6 godtebiter? Er Ronja tilbake?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde dratt mannen opp av senga på minuttet og sendt ham til nærmeste døgnåpne bensinstasjon for å kjøpe smågodt, om det så var fire timer kjøring hver vei og han ikke rakk hjem igjen før Europris åpnet.

Hadde han ikke hatt noen form for konsekvenstenkning enda som en fullvoksen mann med unger, hadde det faen meg vært på tide at han lærte det the hard way. Det hadde vært nest siste gang jeg var nødt til å være mora hans, for neste (og siste) gang han ikke brukte hjernen sin et minimum hadde jeg pakket kofferten hans og bestilt hotellrom.

Ikke på grunn av noen smågodtbiter, men fordi han hadde vært den typen mann som unnet barna sine å lete etter tomme påskeegg (og som sannsynligvis også unnet de kommende barnebursdager uten glasur og seigmenn på sjokoladekaka, å være den eneste uten godteri på skoleavslutningen og null marsipangris når minstemann finner mandelen i riskremen på julaften) og som ikke minst unnet meg et evig og konstant stress med å rette opp i hans feil bare for å tilfredsstille et sekunds godtetrang. Snakk om å være egoist. 

Jeg er også typen som kaster meg over godteskåla, som ikke kan gå forbi en matbutikk eller bensinstasjon uten å kjøpe sjokolade og som snoker i skapene konstant og som «skal bare» litt og litt mer til det plutselig er blitt tomt. Men jeg tømmer ikke andres påskeegg, spiser ikke godteri folk har fått i julegave, spiser ikke kokesjokoladen det skal bakes bursdagskake av dagen etter eller i det hele tatt rører samboerens favorittpotetgull som kun fås kjøpt i England. For jeg er kanskje en godtegris, for ikke å si et godtemonster, men jeg eier også empati. Selv om jeg raider min egen sjokoladekalender natt til 1. desember, lar jeg ungenes være gjennom hele advent fordi jeg skjønner at også andre mennesker, inkludert barn og ektefeller, har følelser. Det skjønner opplagt ikke ts sin mann, og en slik mann ville jeg rett og slett ikke vært i et forhold med. Så for meg hadde dette vært den eneste og siste sjansen til å lære før det røyk på hodet og ræva ut. 

Anonymkode: f6132...598

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det var Ronja som tok det.

Anonymkode: e897c...3c5

Jeg håpet  I N T E N S T  at dette var en Ronja-tråd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt ærlig ikke lest HI eller noen av postene, men har noen skyldt på Ronja ennå..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.4.2019 den 20.43, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du kjøpe nytt godteri når det er han som har spist det? Jeg hadde ikke laget noe bråk, hadde bare rolig sagt til han, når har du tenkt deg på Europris for å kjøpe inn påskegodtet til barna som du har spist opp? Jeg hadde ikke kjøpt inn nytt, det kan mannen selv gjøre. Her står mannen min selv ansvarlig for egne handlinger, så hadde han gjort det her skulle det bare mangle at han brukte sin tid på å kjøpe inn nytt snop. Jeg er ikke mammaens hans. 

Masse steder å gjemme snop, i boden, i truseskuffen din, i verktøykassen, i ovnen (om han ikke er typen til å lage ovnsmat). Bruk fantasien! 

Anonymkode: e858e...359

Fikk ikke dere med dere oppdateringen min i tråden? 

Nytt smågodt ble kjøpt inn på påskeaften. Vi venter da ikke til 1. Eller 2. Påskedag med å gi ungene påskeegg. 

Vi har da safe hjemme. Jeg er ikke så tafatt at jeg ikke klarer å gjemme nøklene til safen etter å ha byttet kode, puttet smågodt og annet godteri i safen, før jeg smeller safen igjen neste gang det kommer godterier i hus. 

Noen har godtesnopmani/snopoholikere. 

TS

NB, slutt å blande Ronja inn i min tråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager, Ronja er obligatorisk i alle godtesnoptråder.

Anonymkode: 260c9...c5b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Konfrontere!!!! :bond:

Anonymkode: d492c...867

Og der dukket språkpoliti Anne B. Ragde opp. Hun elsker å finne andres skrivefeil,  i følge henne selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem er Ronja?

Anonymkode: 3f8f6...3dc

Hun venninnen som har med eget godtesnop i veska og ikke vil dele.

Anonymkode: 260c9...c5b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nytt smågodt ble kjøpt inn på påskeaften. Vi venter da ikke til 1. Eller 2. Påskedag med å gi ungene påskeegg. 

Vi har da safe hjemme. Jeg er ikke så tafatt at jeg ikke klarer å gjemme nøklene til safen etter å ha byttet kode, puttet smågodt og annet godteri i safen, før jeg smeller safen igjen neste gang det kommer godterier i hus. 

TS

Ja, jeg så at det ikke fikk konsekvenser for ham i det hele tatt, og at du, slik han forventet, tok  jobben med å rydde opp i hans rot. Jeg ser også at du har konkrete planer om hvordan du skal passe på mannen/sønnen din i årene som kommer, slik at han kan fortsette å oppføre seg som en empatiløs drittsekk. Lykke til! 

Anonymkode: f6132...598

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

hadde han eget godteri som han spiste av i veska, mens han forsynte seg med ditt? 😳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...