Gå til innhold

Sugde - 10 mnd i fengsel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Vel hva hadde vi sagt om ei dame våknet og en mann gjorde dette med henne??? Synes i grunn at man skal dømme likt mellom kjønnene i slike saker.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Synes ikke det skal være forskjell på om det er mann eller kvinne som voldtar, nei.

Skrevet

jeg er også enig i at det skal dømmes likt.

men hvor mange menn blir virkelig dømt for voldtekt da?

om det sitter ett kvinnelig offer og sier: "han voldtok meg!"

og han sier:

"hun var med på det!"

blir han sendt i fengsel?

(er egentlig mest kritisk til alle de som går fri, så dersom dama innrømmer at hun "tuklet" med ham mot hans vilje/mens han sov og ikke fikk tatt motverge, så bør hun dømmes ja!)

Gjest Anonymous
Skrevet
jeg er også enig i at det skal dømmes likt.

men hvor mange menn blir virkelig dømt for voldtekt da?

om det sitter ett kvinnelig offer og sier: "han voldtok meg!"

og han sier:

"hun var med på det!"

blir han sendt i fengsel?

Det er ravende likegyldig om det er en mann eller kvinne. Det som teller er bevisets stilling. Så dømmes hun for dette, har det vært sterkere bevis i denne saken, enn en tilsvarende sak hvor en mann ikke har blitt dømt.

Gjest gotthard
Skrevet

ok , jeg trår til for norge enda en gang og lar hun sone hoss meg.....

Skrevet

Er glad for at det dømmes likt mellom kjønnene. Faen meg på tide... Tenker man voldtekt ser man for seg en mann som kaster seg over ei dame i en mørk bakgate eller park eller noe i den duren. Ikke at ei dame utfører seksuelle handlinger mot en manns vilje.

Synes igrunn det henger litt igjen at menn er seksuelle rovdyr som kun er ute etter en ting, mens kvinner er de uskyldige som aldri tenker skitne tanker som f.eks sex. Jaggu på tide med en form for likestilling på dette området også her i landet!

Skrevet
Er glad for at det dømmes likt mellom kjønnene. Faen meg på tide... ...

. Jaggu på tide med en form for likestilling på dette området også her i landet!

På hvilken måte mener du at det ikke er likestilling på området? Mener du det er ofte menn blir voldtatt og at de deretter anmelder det, men at de ikke blir hørt eller at gjerningsmannen ikke blir dømt?

Isåfall er de jo nøyaktig like likestilt som kvinnelige voldtektsofre....

Gjest Anonymous
Skrevet
Isåfall er de jo nøyaktig like likestilt som kvinnelige voldtektsofre....

Tror heller det ligger i holdninger. Mange ser på voldtekt av en mann som et skråblikk. Noe sært. Ikke nødvendigvis noe trist eller galt.

Skrevet

Enig med gjest der. Du kan godt sitere meg på det første jeg sier, og det siste, men ikke fylden av innlegget, helt greit for meg, men da får du ikke et vettugt svar tilbake:

Hvorfor tror du menn ikke tør anmelde voldtekter?

Og hvorfor tror du menn fort kan bli anklaget for voldtekt?

Likestilling sa du?

Skrevet

Har du noe grunnlag for å hevde at menn ikke tør å anmelde voldtekter?

Det har da ALDRI vært noen som helst tvil om at kvinner meget sjelden voldtar menn, mens menn som voldtar kvinner ikke er noe relativt ukjent fenomen.

Og denne påstanden velger jeg å holde på til noe annet kan dokumenteres.

Skrevet

Tror heller det ligger i holdninger. Mange ser på voldtekt av en mann som et skråblikk. Noe sært. Ikke nødvendigvis noe trist eller galt.

Hvordan vet du at MANGE ser på det slik? Sier ikke innleggene her bla noe helt annet, nemlig at de fleste mener det er bra hun blir dømt?

Heller ikke alle voldtekter av kvinner sees på som noe trist eller galt. Det er jo slått fast i utallige tråder her inne om hva kvinner kan tillate seg å ha på seg, si og gjøre før de må tåle å ha sex mot sin vilje (kan ikke si A uten å si B), evt om hun er så full at hun ikke kan gjøre motstand/har sovnet (hun burde ikke blitt så full).

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan vet du at MANGE ser på det slik? Sier ikke innleggene her bla noe helt annet, nemlig at de fleste mener det er bra hun blir dømt?

Heller ikke alle voldtekter av kvinner sees på som noe trist eller galt.

Bla opp gamle saker her inne. Kvinner synes det er rart andre jenter blir forelsket i små barn, og sikkert mange der ute synes det er rart at kvinner voldtar noen. Tror ikke de har de samme tankene i hodet når de ser for seg menn gjøre det samme. Da er det mer :evil: enn :roll:

Og tror du det kunne dukket opp en tilsvarende tråd her inne:

"slikket fitte i fylla - 10 mnd i fylla. Hva mener dere?"

Det hadde nok aldri blitt en diskusjonssak, for det er ikke noe å diskutere. Svaret er gitt, det er pr. definisjon galt.

Skrevet
Statsadvokat Jarle Golten Smørdal, som er aktor i saken, sier at dette er en spesiell sak ved at det er en kvinne som er tiltalt. Det er likevel ikke den første saken der en kvinne tiltales etter voldtektsparagrafen.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...icle1022219.ece

Det er helt klart mulig, men en ganske uvanlig situasjon. Mennene kan drømme og dermed få reisning, og da kan kvinner se sitt snitt. Og det er absolutt ikke bra, man skal uansett ikke misbruke en annens kropp, sier lege og sexolog Esben Benestad.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/04/21/429427.html

Gjest Anonymous
Skrevet

10 mnd i fengsel skulle det være :oops:

Skrevet

hvor stort problem er det egentlig?

hvor mange menn er det der ute som sitter og ikke tør anmelde en voldtekt utført av en kvinne, fordi han VET at han aldri har sjans til å vinne igjennom i en rettsak likevel?

er det et stort problem?

om det er det, så synes jeg det er ett like viktig problem som alle de kvinner som sitter ødelagt igjen etter voldtekter utført av menn, og som heller ikke orker anmelde fordi de VET at de da bare må gjennomleve hele marerittet på nytt uten at det er særlig sjanse for at han kommer til å bli straffet eller i det hele tatt dømt!!

og den ene gangen det skjedde, får mye mer oppmerksomhet en en kvinnes rettsak om akkurat samme sak!

hadde en kvinne saksøkt en mann for å ha slikket henne mens hun sov, så hadde hun antagelig ikke hatt en sak engang!

så mye for likestilling spør du meg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor ofte prater man med en seksolog ifm. voldtekt av en kvinne, og forventer å få det opplysende svaret:

"[..]man skal uansett ikke misbruke en annens kropp.."

Trenger man en ytring fra en sexolog for å finne ut om det er galt å voldta? Ser dere ikke at media selv ser mer på dette som kuriositet, enn som noe tragisk for offeret?

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil da ikke påstå at det var voldtekt. De sier heller ikke noe om de kjente hverandre,hvem er som begynner å suge en mann hun ikke kjenner? Og kjente de hverandre er det bare å si nei når han våknet. Syntes det der var å dra det ganske langt.

Gjest Anonymous
Skrevet
hadde en kvinne saksøkt en mann for å ha slikket henne mens hun sov, så hadde hun antagelig ikke hatt en sak engang!

så mye for likestilling spør du meg!

Det er fordi disse mannlige dommerne ønsker å verne om retten til at menn skal ta seg til rette, at en kvinne ikke ville hatt en sak.

Ja, det var ironi.

En sak hadde hun nok hatt på lik linje med denne mannen med tilsvarende beviser. Men slikt er sikkert bare bagateller som ødelegger for fine konspirasjonsteorier.

Gjest Anonymous
Skrevet
Vil da ikke påstå at det var voldtekt. De sier heller ikke noe om de kjente hverandre' date='hvem er som begynner å suge en mann hun ikke kjenner? Og kjente de hverandre er det bare å si nei når han våknet. Syntes det der var å dra det ganske langt.[/quote']

hehe, godt poeng :)

Og hvilken man starter å ha sex med noen han ikke kjenner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...