Gå til innhold

Venner i voksen alder.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan få venner i voksen alder? Etter ett brudd i julen innser jeg hvor lite venner jeg har. Jeg har faktisk ikke ei eneste sjel. Jeg prøvde å få kontakten tilbake med en tidligere venninne, men det var bare unnskyldninger på unnskyldninger. Jeg kjenner ekstra på det nå i påsken. Folk er på hyttetur, grilling i hagen osv. Jeg bor ett stykke unna tettsted/by også, så føler det er vanskelig å finne seg nye venner. Prøvd så smått via jobben jeg startet i for 1 år siden, og føler jeg kommer på bølgelengde med flere av dem. Men det er liksom ikke noe mer. (Inviterte en gjeng til ett lite personal julebord før jul, men ingen kunne komme). 

Anonymkode: 2ae99...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig! Har dessverre lite tips, men jeg er i samme situasjon! Det er ikke lett å møte nye mennesker i voksen alder. Hvilken by er nærmest der du bor? :) 

Anonymkode: 1f3ec...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt på det ja. Særlig i høytider og når det ikke er vanlig jobbuke. 

 

Bor i Oslo, men det er uansett ikke s enkelt å finne venner her heller. Har forsøkt en del hobbyaktiviteter etc, men utenom de ate kveldene så er det ikke kontakt. 

Anonymkode: adc3e...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha venner i Oslo/Akershus/Østfold! 

Anonymkode: 1f3ec...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter vi en gjeng anonyme og ønsker venner. Noen som har tips til hvor man kan finne venner - eller hvordan. 

 

Jeg har forsøkt meg på hobbyaktiviteter (som ofte blir tipset om) men det gir jo ikke noe utenom de aktuelle kveldene. Og ja, du har noe akkurat da, men det jeg ønsker meg er noe mer langvarig og nært. Noen som sitter på verandaen sammen med den en langfredag og drikker te/kaffe og prater. Noen å rusle rundt sammen med og bare skravle og le sammen med. 

Anonymkode: adc3e...063

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her sitter vi en gjeng anonyme og ønsker venner. Noen som har tips til hvor man kan finne venner - eller hvordan. 

 

Jeg har forsøkt meg på hobbyaktiviteter (som ofte blir tipset om) men det gir jo ikke noe utenom de aktuelle kveldene. Og ja, du har noe akkurat da, men det jeg ønsker meg er noe mer langvarig og nært. Noen som sitter på verandaen sammen med den en langfredag og drikker te/kaffe og prater. Noen å rusle rundt sammen med og bare skravle og le sammen med. 

Anonymkode: adc3e...063

Akkuratt det jeg og ønsker meg. Har prøvd meg på strikkekafe, men der er det for det meste damer langt over min alder. Savner en venninne å ringe til, dele oppturer og nedturer, noen å dra på kafe med, nyte fridager på verandaen med noen osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper jeg er en av damene langt over din alder. Jeg er ofte motsatt - at de fleste  på strikkekafe er så unge. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta og tok ansvar selv. Flyttet til ny by, heldigvis har mannen min et godt nettverk. Traff spesielt ei venninne via via og jeg var raskt på å treffes igjen (sende meldinger/snap/kommentarer) for å vise oppmerksomhet og at jeg bryr meg og er tilstede. Vi ble kjent når jeg flyttet hit for noen år siden, og er veldig nære venner i dag. Var over 30 når vi møttes. Trikset er å kanskje føle at man maser, men de aller fleste setter pris på oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...