Gå til innhold

Hadde du komt i dette bryllupet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker omtrent aldri alkohol, og når jeg først gjør det, så blir det maks 1 glass. Så all alkoholen du nevner fungerer ikke som et trekkplaster for min del. 

For min del hadde det mest kommet an på hvor mye prisen hadde vært på reiseveien t/r bryllupet fra her jeg bor. Og om jeg hadde fått barnevakt. Det er det som hadde avgjort oppmøte for min del.

Anonymkode: 659e6...db2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som hadde avgjort oppmøte, ville ikke hatt noe med opplegget å gjøre, reisevei eller alkohol. men personene som gifter seg. Bryr jeg meg om de som gifter seg så kommer jeg uansett

• Liker 3
Gjest Malika
Skrevet
På 21.4.2019 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Da synes jeg penger til reisevei er bryllupsgaven.

Anonymkode: 2d916...62d

Dette kan du ikke seriøst mene? 

Skrevet

Det er da helt normale avstander spør du meg, så ser ikke problemet.

• Liker 5
Skrevet
29 minutter siden, ..... skrev:

Det er da helt normale avstander spør du meg, så ser ikke problemet.

Ikke jeg heller. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Malika skrev:

Dette kan du ikke seriøst mene? 

jo, det jeg mener jeg, en taxi tur på kvelden på 20 min er minst 1200 kr.

Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går an å sitte flere i en taxi da? Eller få en venn som ikke skal i bryllupet til å kjøre, og betale den vennen en liten sum? Går an å være LITT løsningsorientert når man er invitert i bryllup. Herlighet.

Endret av deedee_
  • Liker 3
Gjest Malika
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du ville levert et kort hvor du skrev at gaven er taxiutgiftene dine til festlokalet? Jaja, da ville du virkelig ha gjort deg upopulær og gjenstand for baksnakking i lang tid. Og med god grunn. 

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, deedee_ skrev:

Går an å sitte flere i en taxi da? Eller få en venn som ikke skal i bryllupet til å kjøre, og betale den vennen en liten sum? Går an å være LITT løsningsorientert når man er invitert i bryllup. Herlighet.

Hva om det ikke er flere som skal ta taxi, eller bare deg og 1 til, det er 600kr hver,, kanskje man ikke kjenner noen i bryllupet godt nok til å spørre om å sitte på, tenk om det ikke er plass  i de andre private bilene?

Og det er ikke alle som har en venn med bil som kan kjøre.

Så nei, det handler ikke om å være litt løsningsorientert.

Det er ikke alle som har råd til taxi til og fra, og nei det er ikke alle som kjenner noen bryllupet, og nei det er ikke alle som har venner eller familie som kan kjøre de.

Det er plass til 4 i en taxi, det er fortsatt 300 kr pr person.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Malika skrev:

Så du ville levert et kort hvor du skrev at gaven er taxiutgiftene dine til festlokalet? Jaja, da ville du virkelig ha gjort deg upopulær og gjenstand for baksnakking i lang tid. Og med god grunn. 

Nei, hadde bare takket høflig nei takk, at jeg ikke råd til å være med bryllupet behøver ikke de å vite, de behøver ikke å vite grunnen i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om det ikke er flere som skal ta taxi, eller bare deg og 1 til, det er 600kr hver,, kanskje man ikke kjenner noen i bryllupet godt nok til å spørre om å sitte på, tenk om det ikke er plass  i de andre private bilene?

Og det er ikke alle som har en venn med bil som kan kjøre.

Så nei, det handler ikke om å være litt løsningsorientert.

Det er ikke alle som har råd til taxi til og fra, og nei det er ikke alle som kjenner noen bryllupet, og nei det er ikke alle som har venner eller familie som kan kjøre de.

Det er plass til 4 i en taxi, det er fortsatt 300 kr pr person.

Hjelpes. Jeg tenker at om man er nærme nok venner av et brudepar til at man faktisk blir invitert i bryllupet deres, som er en av de viktigste dagene i deres liv - så må man kunne planlegge litt. Om en av gjestene jeg hadde invitert og prioritert å ha på gjestelisten gjorde seg så vanskelig så hadde jeg blitt ganske skuffet. Har du absolutt INGEN du kjenner med bil som du kunne avtalt med å plukke deg opp for en liten sum? Fra jobben? Venner av venner? Familie? Jøss. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, deedee_ skrev:

Hjelpes. Jeg tenker at om man er nærme nok venner av et brudepar til at man faktisk blir invitert i bryllupet deres, som er en av de viktigste dagene i deres liv - så må man kunne planlegge litt. Om en av gjestene jeg hadde invitert og prioritert å ha på gjestelisten gjorde seg så vanskelig så hadde jeg blitt ganske skuffet. Har du absolutt INGEN du kjenner med bil som du kunne avtalt med å plukke deg opp for en liten sum? Fra jobben? Venner av venner? Familie? Jøss. 

Har man ikke råd, så har man ikke råd.

Skrevet

Altså. Hvis ikke jeg har råd til drosje så lar jeg vær å drikke så jeg kan kjøre selv. 

• Liker 3
Skrevet

Det er aldri et problem å kjøre, så ja jeg hadde kommet :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Duff skrev:

Altså. Hvis ikke jeg har råd til drosje så lar jeg vær å drikke så jeg kan kjøre selv. 

Så fint for deg med bil da-

det er vel ikke bare taxien som er utgifter i et bryllup?

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, Ariana807 skrev:

Det er aldri et problem å kjøre, så ja jeg hadde kommet :) 

Er ikke alle som eier eller har tilgang til bil. Har ingenting med alkohol å gjøre .

AnonymBruker
Skrevet

Man slår seg sammen i biler eller taxi, det går helt fint!

Anonymkode: 51062...198

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man slår seg sammen i biler eller taxi, det går helt fint!

Anonymkode: 51062...198

Det er fortsatt minst 300 kr hver i en taxi for 4.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke alle som eier eller har tilgang til bil. Har ingenting med alkohol å gjøre .

Spørsmålet var om jeg hadde kommet, og for meg er ikke bil og transport et problem. Om det er det for andre, så er det deres problem :vetikke:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

20 min kjøring er jo ingenting! Alle kan finne løsning å dette selvom de ikke har egen bil. Ikke noe problem, dette er helt vanlig i bryllup der jeg bor iallefall! Hadde selvfølgelig kommet.

Anonymkode: 29487...20f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...