Gå til innhold

Hadde du komt i dette bryllupet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg hadde selvsagt kommet i bryllupet. Hadde også skaffet meg en vennetjeneste der en venn kjører meg til festlokalet og henter meg hjem på kvelden (har noen venner der vi kjører/henter hverandre til flyplass/julebord osv)

Anonymkode: ed585...564

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så klart hadde jeg kommet :) Dette er innafor.

AnonymBruker
Skrevet

Ser du skriver at det er 1,5 t med kollektivtransport mellom strand og festlokale. Men hvordan er det med transport til stranden og deretter fra festlokale? For ellers tenker jeg at om jeg for eksempel skulle kjøre fra hotellet til stranden, deretter ta fellesbuss til festlokalet og så maxitaxi hjem, så står jo bilen igjen på stranden neste dag. Da kunne jeg like gjerne kjørt selv fra stranden til lokalet, og droppet fellesbussen.

Jeg hadde selvfølgelig kommet, altså! Bryllupet høres nydelig ut! Jeg prøver bare å se for meg hva som blir enkleste løsning for gjestene, og om det egentlig har noe for seg at dere bestiller transport mellom strand og festlokale, dersom folk uansett må kjøre for å komme seg til stranden. Kanskje dere heller skulle satt opp en buss fra lokalet kl 2 og inn til sentrum, dersom folk flest overnatter i byen?

Anonymkode: 47ab3...cdc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser du skriver at det er 1,5 t med kollektivtransport mellom strand og festlokale. Men hvordan er det med transport til stranden og deretter fra festlokale? For ellers tenker jeg at om jeg for eksempel skulle kjøre fra hotellet til stranden, deretter ta fellesbuss til festlokalet og så maxitaxi hjem, så står jo bilen igjen på stranden neste dag. Da kunne jeg like gjerne kjørt selv fra stranden til lokalet, og droppet fellesbussen.

Jeg hadde selvfølgelig kommet, altså! Bryllupet høres nydelig ut! Jeg prøver bare å se for meg hva som blir enkleste løsning for gjestene, og om det egentlig har noe for seg at dere bestiller transport mellom strand og festlokale, dersom folk uansett må kjøre for å komme seg til stranden. Kanskje dere heller skulle satt opp en buss fra lokalet kl 2 og inn til sentrum, dersom folk flest overnatter i byen?

Det veldig enkelt å komme seg til stranda fra by 1 og 2 på hver sin side og veldig enkelt å komme seg til festen fra begge sider. Bare ikke mellom stranden og festen 😛

tror vi ber om vennenetjenedte fra en som bor i nærheten av festlokalet som har tre biler som kan kjøres t/r strand og fest, mens de kan komme seg da festen selv. 

tusen takk for svar folkens !

Anonymkode: c2d8d...741

• Liker 3
Skrevet (endret)

Høres nesten ut som vårt bryllup, bare at kollektivt ikke var mulig i det hele tatt.

Vi tilbød imidlertid overnatting på feststedet og frokost dagen etterpå. De fleste bodde mellom 20-40 minutter unna, med unntak av noen få langveisreisende som enten sov over hos familie eller på feststedet. Kun fire av litt over femti inviterte  som ikke kom, men av andre årsaker enn vanskeligheter med å komme til/fra.

Endret av Butter
Skrevet (endret)

20min med bil hadde ikke vært noen grunn for å ikke komme i bryllupet for min del. Folk kan jo kjøre sammen, få noen de kjenner til å kjøre dem, kjøre selv, kjøre til og taxi tilbake, ta taxi begge veier, ta maxi-taxi sammen med andre gjester +++ Her er det mange muligheter og jeg anser i grunn ikke dette som noen problem i det hele tatt. 

Dette høres virkelig ikke ut som noe du trenger å bekymre deg for. 

Håper du får et fint bryllup 🌸

Endret av MadameX
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i bryllup der vi fikk tilbud om buss fra vielse til festlokale. Og til byen igjen på natten. Tror det koster  rundt 100 kr per person. Vi betalte gledelig det. Brudeparet som arrangerte og tok i mot betaling. 

Anonymkode: 1606c...049

• Liker 2
Gjest Malika
Skrevet

Høres helt perfekt ut! Og dere hadde fått en generøs gave også. Det er jo ikke noe problem å f.eks få organisert fler maxi-taxi for gjestene som de betaler selv. 

Om noen surmuler over dette opplegget er de bra sære altså. 

Skrevet
3 minutter siden, Malika skrev:

Høres helt perfekt ut! Og dere hadde fått en generøs gave også. Det er jo ikke noe problem å f.eks få organisert fler maxi-taxi for gjestene som de betaler selv. 

Helt enig! 

Ser ikke at det er nødvendig at brudeparet skal betale transport. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt topp ut!

Å enten ta taxi (koster virkelig ikke mye om man går flere sammen), kjøre selv, få avtalt kjøring med andre er da virkelig ikke noe problem, iallefall ikke på dagtid!

Anonymkode: a3965...5c3

• Liker 2
Skrevet

Hadde kommet. Å kjøre i 20 minutter er ikke så mye, dette hadde vi også fra byen og til lokalet som var litt mer landlig til. De fleste tok taxi. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kommet. Felles buss til lokalet høres ut som en god idé, ellers er det sikkert mange som kjører og eventuelt henter bilen dagen etterpå. I de fleste bryllup er jo vielsen og lokale på forskjellige steder siden du ikke kan bruke kirka som partysted. 20 minutter med bil er ikke så langt

Anonymkode: 9033a...60e

AnonymBruker
Skrevet

Vi tok med oss campingvogn engang til et slikt bryllupslokale, og sov over i den etter festen. Slapp å tenke på kjøring 🙂

Anonymkode: 5befc...2a7

AnonymBruker
Skrevet

Si vielsen er kl 14,  ferdig 15, dere dukker opp 17, skal mingle litt, middagen ferdig rundt 21-22. Rundt da hadde jeg vært utslitt og lei av å sitte stivpynta og småsnakke med ukjente og halvkjente. Så som den som alltid kjører hadde vi dratt hjem etter kaffe og kaker hadde blitt pliktmessig fortært. 

Kjøringen i seg selv er ikke noe problem. Det er alltid noen som kjører og så kan de som ønsker å feste lenge ta en taxi. Ingen kommer til å ta kollektivt. Håper du har en plan for de 2 timene gjestene må vente på dere.

Anonymkode: bb05a...4e8

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke med 1.5 time reisevei.

Anonymkode: 2d916...62d

AnonymBruker
Skrevet
På 19.4.2019 den 21.53, AnonymBruker skrev:

anskje dere heller skulle satt opp en buss fra lokalet kl 2 og inn til sentrum, dersom folk flest overnatter i byen?

Da hadde jeg kommet, jeg har ikke råd til taxi, og har heller ikke bil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 19.4.2019 den 23.12, AnonymBruker skrev:

Jeg var i bryllup der vi fikk tilbud om buss fra vielse til festlokale. Og til byen igjen på natten. Tror det koster  rundt 100 kr per person. Vi betalte gledelig det. Brudeparet som arrangerte og tok i mot betaling. 

Anonymkode: 1606c...049

til og fra er det beste, jeg vet ikke om jeg hadde vært villig til å reise 1.5 time til et brylluo det kommer forhold til hva slags forhold jeg har til de.

AnonymBruker
Skrevet
På 19.4.2019 den 23.15, Malika skrev:

Har da ingenting å surmule.

AnonymBruker
Skrevet

Da synes jeg penger til reisevei er bryllupsgaven.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har da ingenting å surmule.

"med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...