Gå til innhold

Kjøregodtgjørelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Mannen skal begynne i ny jobb, så det blir 46km kjøring og 110kr i bompenger daglig.

Jeg antok at man kan skrive av dette på skattemeldingen, men nå står det at man må kjøre mer enn 60km daglig, stemmer dette? 

Og stemmer det at hvis man kjører lengre enn 60km blir skattefradraget kun ca2500?

Jeg kjører mellom Lillestrøm og Gardermoen og får ca 12000 tilbake hvert år, her er utregningen pr kilometer.

Hvordan er og blir utregningen? 

Anonymkode: 5082d...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra skatteetaten.no kan du se at reiseutgifter kun tar hensyn til distanse, uavhengig av om du kjører bil eller reiser kollektivt. Tar ikke hensyn til bompenger. 

"Fradrag for reiser mellom hjem og arbeid

Du får fradrag for reiser mellom hjem og fast arbeidssted (arbeidsreiser) uavhengig av dine virkelige utgifter eller hvilket kommunikasjonsmiddel du bruker. Fradraget beregnes etter korteste strekning mellom hjem og fast arbeidssted etter sats."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, petterm skrev:

Fra skatteetaten.no kan du se at reiseutgifter kun tar hensyn til distanse, uavhengig av om du kjører bil eller reiser kollektivt. Tar ikke hensyn til bompenger. 

"Fradrag for reiser mellom hjem og arbeid

Du får fradrag for reiser mellom hjem og fast arbeidssted (arbeidsreiser) uavhengig av dine virkelige utgifter eller hvilket kommunikasjonsmiddel du bruker. Fradraget beregnes etter korteste strekning mellom hjem og fast arbeidssted etter sats."

De drittsekkene gir meg ikke skattefradrag for mine 940 meter pendling med bil... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...