Gå til innhold

Hva slags naboer er det som ikke skjønner dette med helligdagsfreden???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Tibbie skrev:

Hvis man ikke takler å høre lyder når man har fri, så bør man tenke mer på hvor man velger å bosette seg.

Jeg er for at det er stille etter kl. 23, men ikke etter kl. 20 på hverdager, 17 på lørdager samt hele søndager og alle kristne helligdager.

Jeg tenker at pipa di får en annen låt når det foregår lovbrudd som går utover DEG og DINE barn...

Anonymkode: dd57f...755

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har også hørt om at styremedlemmer har brutt strømmen til leilligheter for å lokalisere hvor støyen kommer fra. Etter 3 skriftlige klager blir det tvangssalg. Så bare pass dere bråkmakerne :lur: 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også hørt om at styremedlemmer har brutt strømmen til leilligheter for å lokalisere hvor støyen kommer fra. Etter 3 skriftlige klager blir det tvangssalg. Så bare pass dere bråkmakerne :lur: 

Deilig med et styre som tar tak!! Flotters!!

Anonymkode: 6ccc2...35b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men når det ikke er helligdag er det bråkete som bare f hele tiden. Heller litt bråk på helligdagene enn ekstremt mye bråk ellers.

Jeg har selv hatt flere utlendinger som naboer å det var hæla i taket hver eneste dag. De bor veldig mange mennesker på få kvm, de har besøk av venner og familie flere ganger i uka, Tv står veldig høyt på, mange unger genererer mye støy, de respekterer ikke søndager - da er det besøk igjen og det er et leven uten like. Det lukter sterkt av matlaging i oppgangen, når mange står på balkongen og røyker samtidig blir stanken voldsom, de skriker til hverandre, ungene hopper og løper inne and the list goes on and on and on ..

Ikke alle utlendinger er sånn men en del. Har alltid hatt en slik nabo da jeg bodde i blokker og har derfor fått et dårlig inntrykk av det å ha utenlandske naboer.

Det du sier er sant, men helligdagene er ihvertfall rolige 😅

Anonymkode: aa27c...18e

Skrevet (endret)

Jeg er ganske tålmodig når det kommer til bråk fra naboer. Det som provoserer meg er når folk borer i mur på kjipe tidspunkt uten å ha sendt nabovarsel på forhånd. Så lenge jeg får nabovarsel kan jeg velge å være en annen plass når det bråker. Når noen smeller i gang sirkelsagen på en helligdag når jeg har migrene uten å ha gitt beskjed først, kjenner jeg at jeg blir sint 

Endret av altflyter
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er verdt å ta vare på tradisjonen om at man holder fred på helligdager, samt søndager. Ikke at du må liste deg rundt, men at du dropper særlig støyende oppussing, gressklipper, høy musikk, øving på instrument etc. akkurat disse dagene. 

Jeg er ikke religiøs, men har vært alvorlig syk (kreft, og deretter utmattelse i flere år etter ferdig behandling), og husker hvor utrolig viktig disse forutsigbart stille dagene var for meg. Resten av uka måtte jeg tåle banking og støy fra naboer, til og med nachspiel og festbråk, men akkurat på søndager og helligdager fikk jeg fred til å sove, hente meg inn, og til og med sitte ute på balkongen eller i borettslagets bakgård uten at jeg følte jeg var midt oppi en byggeplass.

Så ja, husk at alle rundt deg ikke er like heldig stilt. Det er gjerne viktigere for naboen å få hvile ut i påskehelga, enn det er for deg å få pusse opp akkurat når det passer deg. 

Anonymkode: 7c842...dbd

• Liker 13
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

JÆVEL-BRÅKMAKERNE kan bosette seg på steder der det er så langt mellom boligene at de ikke plager noen med bråket sitt!!!!!!!!! :kjempesinna:

Er man en "JÆVEL-BRÅKMAKER" hvis man masker klær på en søndag? 😅

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at pipa di får en annen låt når det foregår lovbrudd som går utover DEG og DINE barn...

Hvis det lovbruddet er at noen vasker trusene sine på en søndag, så skal jeg love deg at pipa ikke får en eneste lyd.

Litt av en overdramatisering her inne, altså... :sjokkbla:

AnonymBruker
Skrevet

Har bråkmakerne tatt påskefri fra bråket sitt og kveruleringen sin? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Tibbie skrev:

Hvis det lovbruddet er at noen vasker trusene sine på en søndag, så skal jeg love deg at pipa ikke får en eneste lyd.

Overdramatisering?? Ts fortalte at det høres ut som om hun slår hardt i veggene når vaskemaskina er i gang.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvtekt er smart......not!

Anonymkode: 93e00...efc

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, Tibbie skrev:

Ehm, vi begge blandet visst med ts i denne tråden:

Sitat

Jepp, på grunn av klaging fra naboene om bråk hos meg, men jeg kan ikke noe for det siden det er bare vaskemaskinen men den bråker veldig, veldig mye men jeg må jo vaske klær så... + at det e rveldig lytt her og veldig tynne vegger mellom leilighetene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ehm, vi begge blandet visst med ts i denne tråden:

Sitat

Nei, har ikke vatra den, vet ikke hvordan jeg gjør det, så det høres ut som om noen slår i veggene her.

Anonymkode: e9b29...135

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

😅

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et forferdelig egoistisk menneske du fremstår som i denne tråden! Fysj!

Ikke nok med at du gir totalt faen i religiøse folk ved å vise disrespekt for helligdagene, du viser også disrespekt for andre som har lovpålagt ro.

I tillegg bryter du kontrakten du har godtatt ved undertegnelse den dagen du flyttet inn i borettslag. Der er det regler å forholde seg til og du bryter en kontrakt du frivillig har skrevet under på og dermed godkjent.

Oppsummert:

- du har om ingen respekt for religiøse mennesker.

- du respekterer ikke naboene dine, punktum.

- du respekterer ikke Norges lover.

- du respekterer ikke kontrakter som du frivillig har skrevet under på og dermed godkjent.

Ryktet ditt på KG er ødelagt. Mangel på respekt for andre fortjener ingen respekt tilbake.

Det er ikke de som følger reglene som skal flytte på landet, reglene er der for en grunn. Det er sånne som deg, med null respekt for andre, som burde flyttet langt uti Huttiheita. Vekk med deg!

Herregud😂

Anonymkode: 8a1ab...ea2

AnonymBruker
Skrevet

Har bråkmakerne forlatt tråden? Vanskelig å finne fornuftige argumenter kanskje? :opplyser:

AnonymBruker
Skrevet

Når det sjeldne fineværet i disse kanter treffer helligdagene så kunne jeg ikke brydd meg mindre om jeg hører sirkelsagen til naboen, og jeg er høysensitiv introvert. Bilene kjører og støyer uansett.

Anonymkode: 8c008...b72

AnonymBruker
Skrevet
På 20.4.2019 den 8.46, Oktoberknøttet skrev:

Av og til er jeg glad for at jeg ikke gidder å irritere meg over alt.

I går snekra naboen trapp og vi fikk rakt hele plenen. Og så skravla vi litt innimellom.

Når bøndene begynner på jordet, så hender det rett som det er at de holder på til langt utpå natta sånn ca 5 m fra vinduene. Unga er som meg og gir blaffen og sover allikevel.

Er det tørkevær på søndager så vasker og henger jeg ut klær på søndager. 

Jeg blir mer sliten av å skulle irritere meg over ting enn å høre litt lyder. 

Kjøring med traktor regnes ikke som utilbørlig larm uansett, for det er nødvendig arbeid. 

Anonymkode: 65a76...f62

• Liker 1
Skrevet

:popcorn: noen som vil ha? Popcornmaskinen min er stillegående, assa, jeg lover! :popcorn: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...