Sommerfugl Skrevet 21. april 2005 #21 Skrevet 21. april 2005 Jeg gir gave til to venninner. Blir jeg bedt i bursdagsselskap gir jeg også gave. Ringer og gratulerer med dagen til andre venner.
Gjest Revenka Skrevet 21. april 2005 #22 Skrevet 21. april 2005 Jeg gir til min nærmeste famile: mamma, pappa, søster og hennes familie (dvs mann og barn) bestemor og en tante og kusinen min. Og til samboer. Utenom disse så får min barndomsvenninne alltid julegave og bursdagsgave. Kjent henne siden barnehagen. Gir ikke gave til andre. En studievenninne har bursdag på mandag, og da skal jeg ha med en kake. Det er jo ikke en gave, men en liten hilsenen på dagen. Det er forresten en liten tradisjon hos oss på gruppa vår.
Gjest Gjesta Skrevet 22. april 2005 #23 Skrevet 22. april 2005 Jeg gir ikke gaver til venners bursdager med mindre jeg er invitert til en eller annen sammenkomst hvor det faller naturlig å gi gaver. Jeg er lei hele gavehysteriet, og har tatt det opp med mine venninner. De fleste av oss var enige om at det er bedre å treffes over en kaffi en sjelden gang, istedet for å sende en pakke i posten,....Tiden sammen med mine venner verdsettes mer en gaver. (Bor langt fra hverandre) Når det skal være sagt,..så gir jeg gjerne en "skjult" gave til gode venner som jeg synes fortener det, og da gjerne slik at de ikke føler press til å gi noe tilbake.
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #25 Skrevet 23. april 2005 Tar alltid med gave til de som feirer bursdag og i den anledning arrangerer en fest eller middag, uansett hvor nære venner vi er. De aller nærmeste vennene får gave uansett, de andre får en tekstmelding, et kort el.l. dersom de ikke har invitert til feiring. Syns generelt at man ikke skal forvente bursdagsgaver dersom man ikke har feiring, bortsett fra de aller nærmeste.
Gjest Madeline Skrevet 23. april 2005 #26 Skrevet 23. april 2005 Jeg pleier ikke å gi gaver til venninner lenger, så sant jeg ikke blir bedt i selskap da. Til jul har vi også blitt enig om å kutte ut gavene. Det blir nok gaver uansett. Det går an å ringe, sende et hyggelig kort eller gå ut på noe sammen i steden.
Vercetti Skrevet 24. april 2005 #27 Skrevet 24. april 2005 Jeg er sikkert kjip, men jeg synes ikke det er noe gøy å gi til venner som ikke gir meg noe tilbake, eller som jeg bare får kjipe billig-greier fra. Men jeg elsker vel egentlig å handle gaver, sånn sett kan det hende jeg blir en fabelaktig far.
Svevende Skrevet 24. april 2005 #28 Skrevet 24. april 2005 Nei, det har jeg(altså vi) slutta med....Gjorde det før , men nå blir det altfor mye styr, nå da vi gjerne ha svigerfamillie å holde orden på også. Jeg kjøper til bestevenninna mi da
Angelizer Skrevet 26. april 2005 #29 Skrevet 26. april 2005 Gir du bursdagsgave til alle venner? Stort sett... Iallfall den nærmeste "gruppa".
nallemaja Skrevet 26. april 2005 #30 Skrevet 26. april 2005 kjøper gave hvis jeg blir invitert i selskap, eller hvis jeg fikk gave til bursdagen min. Prøver helst å unngå gave-bytting, for det blir dyrt i lengden. Til jul er det ikke noe problem, for da har jeg avtalt med de fleste jeg kjenner at vi ikke gir gave, for alle har somregel nok folk og familie å kjøpe gaver til uansett. Har ikke noe imot å kjøpe gaver for å glede andre, men når jeg ikke har råd føler jeg at det blir fei prioritering av pengene. Er ikke så opptatt av å få gaver selv heller, og setter mye mer pris på at folk ringer eller sender et kort, eller kommer innom for å få en kopp kaffe og litt kake på bursdagen min enn at de skal bruke opp pengene sine på meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå