Gå til innhold

Er uføretrygdede snyltere?


ErGlad

Snyltere  

109 stemmer

  1. 1. Er uføretrygdede snyltere?



Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De betaler skatt av penger de får uten å gjøre noe for det. Altså gratis penger for null verdiskapning. At "de betaler skatt" blir da et rent minusprosjekt uansett.

Anonymkode: 4efef...d8d

Men fakta er at alle betaler skatt. Ikke alle kan jobbe, men alle må ha penger for å overleve. Det må alle godta i 2019 eller bare være bitter for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Litt feil:

"De som er født i Norge med indiske foreldre, har imidlertid klart høyere inntekter, og troner høyest av alle innvandrerbarn, med et inntektsnivå som er 21 prosent høyere enn tilsvarende aldersgruppe i hele befolkningen. ", ikke etniske norske. 

Anonymkode: ef39e...da3

Hvis leser innlegget mitt igjen ser du tydelig at jeg skriver BARN av innvandrere betaler mer i skatt enn etnisk norske. Det stemmer at innvandrere har lavere lønn enn etnisk norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kvelertak skrev:

Men fakta er at alle betaler skatt. Ikke alle kan jobbe, men alle må ha penger for å overleve. Det må alle godta i 2019 eller bare være bitter for det. 

Ja, men at uføre betaler skatt er et argument fullstendig uten mening. Det er minus over hele linja om de betaler skatt eller ikke.

Anonymkode: 4efef...d8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som er anmeldt er bortimot utelukkende anmeldt på det grunnlag at de har hatt inntekter de ikke skulle hatt på den stønaden de var på. Syns du det gir et godt bilde på hvem som snylter? Altså får trygd på feil grunnlag?

Hvor mange er blitt tatt for at de faket lidelsene sine?

Anonymkode: 4efef...d8d

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zmdz4/undersoekelse-tyder-paa-stort-omfang-av-trygdejuks

Du vet like godt som meg at det er et spørsmål som det ikke er mulig å svare på.  Du får Google og lese diverse artikler som er skrevet om emnet.  Vedlegger en artikkel som er noen år gammel, men ingen grunn til å tro at noe er vesentlig endret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pillarguri skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zmdz4/undersoekelse-tyder-paa-stort-omfang-av-trygdejuks

Du vet like godt som meg at det er et spørsmål som det ikke er mulig å svare på.  Du får Google og lese diverse artikler som er skrevet om emnet.  Vedlegger en artikkel som er noen år gammel, men ingen grunn til å tro at noe er vesentlig endret.

Dobbelt opp galt, altså. For det første kan en person ha snyltet til seg uføretrygd. I tillegg kan denne personen jobbe svart og betaler ikke skatt.

Anonymkode: 4efef...d8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er nok flere som er irritert at deler av skattpengene deres skal betale for andre.

Hjelpemeg! Småbarnsforeldre får sponset kontantstøtte, barnehage, skole ,gratis tannlege, hvis barnet er sykt kan vi være hjemme med det samtidig som vi får betalt full lønn etc, etc. Vi får alle sponset sykehusbehandling hvis vi blir syke, vi betaler bare opp til et visst beløp for å oppsøke fastlege, hvis vi blir sykemeldt så får vi full lønn i 12 måneder, hvis vi blir arbeidsledige så får vi arbeidsledighetstrygd. Vi kan gå på biblioteket å låne bøker gratis, hvis vi vil gå på teater så blir deler av billetten sponset av staten. Hvis vi vil studere er dette tilnærmet gratis, vi betaler IKKE hundretusener av kr bare for å gå på universitet eller høyskole. Jeg kunne kommet på utallige eksempler på at vi alle får penger fra staten som andre har betalt inn i skattepenger. Så når du skriver, " Er nok flere som er irritert at deler av skattepengene deres skal betale for andre", så er DU en av de som lar andres skattepenger betale for deg, eller er du så dårlig på økonomi at du tror at din lille skatt dekker inn ALT det du får fra staten?? 

Anonymkode: 7ca10...fe4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Pillarguri skrev:

545662?_download=true&_ts=1689444cb38

Detter er de som er anmeldt siste år, så er det opp til fantasien din å gjette hvor mange det er som ikke er oppdaget.

Dette gjelder alle trygdeordninger,ikke kun uføretrygdene

Anonymkode: d9f66...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noe på at nordmenn er mye sykere enn svensker, dansker, finner og islendinger, så JA jeg tror det snyltes en del. Det er nok for lett å få uføretrygd for eksempelvis psykiske lidelser. 

Anonymkode: 5377c...476

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hjelpemeg! Småbarnsforeldre får sponset kontantstøtte, barnehage, skole ,gratis tannlege, hvis barnet er sykt kan vi være hjemme med det samtidig som vi får betalt full lønn etc, etc. Vi får alle sponset sykehusbehandling hvis vi blir syke, vi betaler bare opp til et visst beløp for å oppsøke fastlege, hvis vi blir sykemeldt så får vi full lønn i 12 måneder, hvis vi blir arbeidsledige så får vi arbeidsledighetstrygd. Vi kan gå på biblioteket å låne bøker gratis, hvis vi vil gå på teater så blir deler av billetten sponset av staten. Hvis vi vil studere er dette tilnærmet gratis, vi betaler IKKE hundretusener av kr bare for å gå på universitet eller høyskole. Jeg kunne kommet på utallige eksempler på at vi alle får penger fra staten som andre har betalt inn i skattepenger. Så når du skriver, " Er nok flere som er irritert at deler av skattepengene deres skal betale for andre", så er DU en av de som lar andres skattepenger betale for deg, eller er du så dårlig på økonomi at du tror at din lille skatt dekker inn ALT det du får fra staten?? 

Anonymkode: 7ca10...fe4

De trygda får alt dette i tillegg til trygd. Et halvt eller helt liv utenfor arbeidslivet handler ikke om småpenger.

Anonymkode: 5377c...476

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke noe på at nordmenn er mye sykere enn svensker, dansker, finner og islendinger, så JA jeg tror det snyltes en del. Det er nok for lett å få uføretrygd for eksempelvis psykiske lidelser. 

Anonymkode: 5377c...476

Nå er det slik sykepenger og arbeidsledighetstrygd er det som det svindles mest med, men vi mennesker liker å peke på de slemme andre, istedet for å se bjelken i vårt eget øye. 

Anonymkode: 7ca10...fe4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pillarguri skrev:

545662?_download=true&_ts=1689444cb38

Detter er de som er anmeldt siste år, så er det opp til fantasien din å gjette hvor mange det er som ikke er oppdaget.

Du glemte denne.

https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Statistikk/Flere+statistikkomrader/Nyheter/968+personer+ble+anmeldt+for+trygdesvindel+i+2018

«De fleste sakene gjelder svindel av dagpenger. Mange har jobbet og tjent penger uten å melde det til NAV.»

«905 personer ble anmeldt for svindel av dagpenger eller arbeidsavklaringspenger (AAP)»

 

Anonymkode: d9f66...4eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er snyltere, trygdesvindel forekommer, noen av snylterne er åpne om det til sine omgivelser, og er man ikke snylter, så trenger man ikke bekymre seg for det. 

Anonymkode: 17cde...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De trygda får alt dette i tillegg til trygd. Et halvt eller helt liv utenfor arbeidslivet handler ikke om småpenger.

Anonymkode: 5377c...476

Javel, men hvis du eller jeg ut blir alvorlig syke i morgen, så skal ihvertfall ikke jeg være den som har skrevet 1001 innlegg på KG om snylterne som får uføretrygd. For plutselig er det jeg som sitter der og blir hånet av en haug med korttenkte neandertalere samtidig som jeg sliter med sykdom hver dag. 

Anonymkode: 7ca10...fe4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det slik sykepenger og arbeidsledighetstrygd er det som det svindles mest med, men vi mennesker liker å peke på de slemme andre, istedet for å se bjelken i vårt eget øye. 

Anonymkode: 7ca10...fe4

Dette er en tråd om uføretrygd. Du får starte en egen om snylting med arbeidsledighetstrygd hvis du vil diskutere det.

Anonymkode: 5377c...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Dette er en tråd om uføretrygd. Du får starte en egen om snylting med arbeidsledighetstrygd hvis du vil diskutere det.

Anonymkode: 5377c...476

PS: når folk har fått uføretrygd gås de ikke etter i sømmene. Derfor finnes det ikke mennesker som tas i slik svindel. De arbeidsledige må sende meldekort og kontrolleres derimot hyppig. Derfor er det selvsagt at det tas flere(bare) arbeidsledige og folk med aap. Det går altså ikke an å få tatt de uføre snuylterne, så de går fri.

Anonymkode: 5377c...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste uføre lever på svært lite, noen kunne sikkert jobbet noe om de hadde fått en jobb tildelt, ikke at de må konkurrere. Men de fleste er nok ingen snyltere. Det er også noe med arbeidslivet hvem som ansettes og krav som stilles. En del faller utenfor. 

Endret av Iva
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker said:

PS: når folk har fått uføretrygd gås de ikke etter i sømmene. Derfor finnes det ikke mennesker som tas i slik svindel. De arbeidsledige må sende meldekort og kontrolleres derimot hyppig. Derfor er det selvsagt at det tas flere(bare) arbeidsledige og folk med aap. Det går altså ikke an å få tatt de uføre snuylterne, så de går fri.

Anonymkode: 5377c...476

https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Statistikk/Flere+statistikkomrader/Nyheter/968+personer+ble+anmeldt+for+trygdesvindel+i+2018

Forebyggende samarbeid

NAV samarbeider tett med andre etater for å avdekke organisert økonomisk kriminalitet i arbeidslivet. Målet er også forebygging.
I 2018 ble totalt 58 personer anmeldt for trygdesvindel og arbeidslivskriminalitet (a-krim) for til sammen 27,5 millioner kroner. Slike saker står også for høyest anmeldt beløp. Den største saken er fra Oslo og gjelder svindel av 2,3 millioner kroner i AAP og uføretrygd. Personen hadde jobbet svart med godstransport.

Anonymkode: 41a22...0cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere som har avgitt stemme er klar over at ved å trykke på vis resultat og deretter å trykke på personikonet, så kommer det frem hvem som har stemt på hva. 

Nokså avslørende. 

Anonymkode: 8c09b...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Statistikk/Flere+statistikkomrader/Nyheter/968+personer+ble+anmeldt+for+trygdesvindel+i+2018

Forebyggende samarbeid

NAV samarbeider tett med andre etater for å avdekke organisert økonomisk kriminalitet i arbeidslivet. Målet er også forebygging.
I 2018 ble totalt 58 personer anmeldt for trygdesvindel og arbeidslivskriminalitet (a-krim) for til sammen 27,5 millioner kroner. Slike saker står også for høyest anmeldt beløp. Den største saken er fra Oslo og gjelder svindel av 2,3 millioner kroner i AAP og uføretrygd. Personen hadde jobbet svart med godstransport.

Anonymkode: 41a22...0cd

Ja, det har du rett i. Jeg beklager, jeg glemte å ta med den typen svindel. Jeg fokuserte på de som urettmessig greier å snike til seg uføretrygd. Uføre kan selvsagt også bli tatt hvis de jobber mer enn de har lov til. Det jeg egentlig skulle sagt var : når de først har fått gjennom uføretrygd kan det ikke stilles spørsmåltegn ved om de oppfyller kravene, selv ikke om de blir veldig mye friskere og fint kunne jobbet. Har de fått den så har de.

Anonymkode: 5377c...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...