Gå til innhold

Snyltere  

109 stemmer

1. 1. Er uføretrygdede snyltere?

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje hvis du leser litt om økonomi og hvor mye penger som går til trygd, så vil du forstå.

Anonymkode: ef39e...da3

Mange kan bare ikke jobbe. Det er ikke så vanskelig å forstå. Det er bedre skattepengene går til uføre enn innvandrere. Uføre betaler også skatt. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Sosialt skrev:

Hvem er de enkelte? Isåfall hvordan får de til det? Det er nettopp det som er interessant her.

- Er det en tjueåring som sitter spiller playstation hele dagen og ikke gidder å jobbe?

- Eller er det en 40åring som soler seg i Spania som uføretrygdet?

Jepp. Samme som jeg har etterspurt i en drøss med tråder. Alle mener noen eller enkelte snylter, men ingen vil tallfeste det de tror om dette.

Anonymkode: 4efef...d8d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal fortelle noe interessant.

Jeg hadde en sykt bra jobb og tjente himla godt, før jeg ble akutt syk, dermed revet bort fra arbeidslivet. Jeg tjente 850.000 i året i jobb, men får nå 420.000 fra NAV/SPK, altså over 50% lønnsreduksjon. I overgangsfasen fra jobb til ufør, prøvde jeg meg flere ganger i jobben min. Jeg slet voldsomt med helsa, og ble utrolig dårlig behandlet av mine kolleger. Kalt NAV'er, snylter, tigger og samfunnsbelastning. 

Det viser seg at selv om vi hadde en sykt bra jobb og tjente himla godt, så var folk sjalu på meg. Jeg gransket dette, prøvde å forstå hvor den hetsen kom i fra. Dem forstod situasjonen min godt, men syntes ingenting om at jeg skulle kunne "gå hjemme med 'full' lønn". Flere så på trygd som urettferdig belønning. Selv om lønna var redusert til halvparten, så tok svartsyken over. Tenk. 

Utrolig vanskelig å forstå hvorfor det faktisk er slik. 

Anonymkode: 2f8cd...3a2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kvelertak skrev:

Mange kan bare ikke jobbe. Det er ikke så vanskelig å forstå. Det er bedre skattepengene går til uføre enn innvandrere. Uføre betaler også skatt. 

Forumets mest feilaktige standardkommentar.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ødelegger dette velferdsstaten hvis de er så få?

Fordi velferdsstaten i stor grad baserer seg på tillit til at folk oppgir riktig informasjon.

Systemet er avhengig av tillit. Noen misbruker uføretrygd og noen misbruker alle andre former for trygd.  Tilsammen blir det enorme summer.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Kvelertak skrev:

Jeg ville heller ha sagt motsatt. Det er bedre at innvandrere får pengene enn uføre. Nettopp fordi innvandrere kan gjøre nytte av seg (i framtiden arbeide for den norske staten) enn uføretrygdede. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Pillarguri skrev:

Fordi velferdsstaten i stor grad baserer seg på tillit til at folk oppgir riktig informasjon.

Systemet er avhengig av tillit. Noen misbruker uføretrygd og noen misbruker alle andre former for trygd.  Tilsammen blir det enorme summer.

Hvor mange er disse "noen"? Siden de er så få? I prosent?

Gjest Warrior
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forumets mest feilaktige standardkommentar.

Hva som er feil med den? Det er fakta.

1 minutt siden, Sosialt skrev:

Jeg ville heller ha sagt motsatt. Det er bedre at innvandrere får pengene enn uføre. Nettopp fordi innvandrere kan gjøre nytte av seg (i framtiden arbeide for den norske staten) enn uføretrygdede. 

Innvandrere som kommer hit og er kriminelle fortjener også skattepengene dine? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange er disse "noen"? Siden de er så få? I prosent?

Hadde jeg visst det så hadde jeg lagt gullegget.  Ingen vet det nøyaktige svaret på det, men forbausende mange av oss vet om noen som bedrar systemet.  Mor og far som bor sammen i virkeligheten mens de oppgir at de bor hver for seg for å få stønad, det er klassikeren.  Folk som krever dagpenger for arbeidsløshet mens de sitter bak pc’en sin på en strand i Thailand osv.

AnonymBruker
Skrevet

De betaler skatt av penger de får uten å gjøre noe for det. Altså gratis penger for null verdiskapning. At "de betaler skatt" blir da et rent minusprosjekt uansett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Pillarguri skrev:

Hadde jeg visst det så hadde jeg lagt gullegget.  Ingen vet det nøyaktige svaret på det, men forbausende mange av oss vet om noen som bedrar systemet.  Mor og far som bor sammen i virkeligheten mens de oppgir at de bor hver for seg for å få stønad, det er klassikeren.  Folk som krever dagpenger for arbeidsløshet mens de sitter bak pc’en sin på en strand i Thailand osv.

Og du hadde ikke engang en mening om det. 

Skrevet

Du tar feil:

Her er en rapport fra SSB som sier det motsatte. Barn av innvandrere tjener mer og betaler mer enn etnisk norske på samme alder. Dette gjelder tre folkegrupper:

-  India (betaler 21 % mer skatt enn etniske norske)

- Polen (betaler 10 % mer skatt enn etniske norske)

- Sri Lanka (betaler 9 % mer skatt enn etnisk norske)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har sett lege journal, sakspapirer hos nav, invilgespapirer hos nav, hvor det står at de er friske, men de ga etter for press, ja da er de svindlere. 

Folk påstår både det ene og da andre, men de som blir ufør er ikke forpliktet til å fortelle alt. 

Nå er det også legitimt at politikere kan nedsnakke disse folkene. De snakker om at de må i jobb, for mye sykemeldinger, for mange på ufør. De skal i jobb, det skal lønne seg å jobbe. De nevner ikke med et ord om hvor vanskelig det er å bli ansatt osv. Ang sykemld skal du omtrent skamme deg, slik du snylter. Og det er på alvorlige lidelser. Politikere blir raskt sykemeldt, har vi sett. De har ingen møteplikt hos nav, ingen dialog. De får styre det selv. Ingen ordning om hvor de kan være på jobb 3 t hver dag, unnskyldningen er at de har vara som stepper inn. Ja som om vi andre ikke har vikar for oss. Var en politiker som sto frem i en avis fir ikke lenge siden. Langtidssykeneldt. Da ble hun hyllet for åpenhet. Grøss

Anonymkode: 475ef...b20

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sosialt skrev:

Du tar feil:

Her er en rapport fra SSB som sier det motsatte. Barn av innvandrere tjener mer og betaler mer enn etnisk norske på samme alder. Dette gjelder tre folkegrupper:

Legg merke til at den du sitere sier "innvandrere som kommer hit og er kriminelle". Hva er det da han tar feil i?

• Liker 1
Gjest Kjevla
Skrevet

Tror det er noen, men tror ikke det er så mange. I hvert fall ikke med de nye reglene.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du hadde ikke engang en mening om det. 

545662?_download=true&_ts=1689444cb38

Detter er de som er anmeldt siste år, så er det opp til fantasien din å gjette hvor mange det er som ikke er oppdaget.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Pillarguri skrev:

545662?_download=true&_ts=1689444cb38

Detter er de som er anmeldt siste år, så er det opp til fantasien din å gjette hvor mange det er som ikke er oppdaget.

De som er anmeldt er bortimot utelukkende anmeldt på det grunnlag at de har hatt inntekter de ikke skulle hatt på den stønaden de var på. Syns du det gir et godt bilde på hvem som snylter? Altså får trygd på feil grunnlag?

Hvor mange er blitt tatt for at de faket lidelsene sine?

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Sosialt skrev:

Hva vil du gjøre med uføre da? Henrettelse? Lage uføre-kjøttdeig av dem?

Anonymkode: 120e8...7eb

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Sosialt skrev:

Litt feil:

"De som er født i Norge med indiske foreldre, har imidlertid klart høyere inntekter, og troner høyest av alle innvandrerbarn, med et inntektsnivå som er 21 prosent høyere enn tilsvarende aldersgruppe i hele befolkningen. ", ikke etniske norske. 

Anonymkode: ef39e...da3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...