Gå til innhold

Ang vask av flasker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere dette?

da i forhold til at jeg ønsker å vaske/koke bare en-to ganger i døgnet. Skyller flaskene etter bruk - men venter med vask. Blir ikke det veldig uhygienisk å ha de stående uvasket i flere timer? Er det bedre å ha de liggende i såpevann f eks? Hva gjør dere? 

Anonymkode: f0a0c...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skyller de etter bruk, og da står de på benken til kvelden. Da vasker jeg de med varmt vann og såpe før jeg koker dem. Koker da en gang i døgnet :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med barn nr.1 lærte jeg fort gleden av å ha nok flasker! 😉 Den første tiden var det vask og kok hver dag. Så ble det annenhver dag. 

Jeg synes ikke det er uhygienisk å la skylte flasker ligge et døgn eller to. De blir jo vasket og kokt. Hadde et flaskestativ der jeg hang opp de skylte, uvaskede flaskene slik at de tørket fort.

Tips: få tak i flaskeseriliator til mikroen 👍 SÅ mye lettere, og raskere, enn stor kjele som skal kokes opp med vann! (I tillegg ingen fare for tørrkoking 😉 Folk i barseltåka ‘azz 😜)

Endret av LimaLama
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mam flaskene kan steriliseres rett i mikroen btw

Anonymkode: b38f3...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar

Jeg putter alt av flasker i varmt såpevann hvis det skal stå i vasken litt lenger enn til vanlig. Ellers så pleier jeg å sterilisere de i Medela sine poser som kan slenges rett inn i mikroen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skylte dem i kaldt vann og lot de stå med vann oppi til jeg skulle koke.

Anonymkode: 7d817...ead

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...