Gå til innhold

Leddgikt


aanonym11

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har leddgikt og hatt det i ca 19 år (fikk det da jeg var 4 år). Har aldri slitt med smerter andre steder enn i hendene. Har nå gått uten medisiner i over et år og det ene håndleddet mitt begynte å få sterke smerter, bli hovent, rødt og varmt allerede i desember. Klarer nesten ikke løfte eller kle på meg om morgenen og utover dagen. De siste ukene nå har jeg plutselig begynt å sakte men sikkert få smerter og stivhet i det ene kneet. Tenkte først at jeg sikkert hadde sittet litt feil, men det har bare blitt verre. Nå må jeg ofte strekke ut beinet, fordi sitter eller ligger jeg for lenge så stivner det. Setter jeg meg på huk så kommer jeg meg nesten ikke opp igjen heller fordi det er så vondt. De siste dagene har kneet mitt hovnet opp, er varmt og det dunker nesten konstant (det er ikke rødt og har ikke feber). Kan dette være pga leddgikten og bør lege kontaktes eller kan jeg trygt vente til timen min hos en privatist den 29. april?

Denne type smerte er helt annerledes enn det jeg har i håndleddet, men kan hende det er fordi det er i kneet? Har aldri trengt å tømme noe ledd før heller, så vet ikke om det kanskje er derfor det er så smertefullt.

Kom gjerne med erfaringer om det er andre med leddgikt som har slitt veldig med smerter i knær/ledd ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...