Gå til innhold

Vårdepresjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen andre her som sliter med vårdepresjon ?

Hva merker du av symptomer ?

Anonymkode: 9e3ee...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekka om du trenger tilskudd av D- vitamin? Etter en lang vinter er det noe som kan påføre en vårslapphet eller depresjon. 

Anonymkode: 80fec...54a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekka om du trenger tilskudd av D- vitamin? Etter en lang vinter er det noe som kan påføre en vårslapphet eller depresjon. 

Anonymkode: 

Endret av stemorsblomsten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stemorsblomsten skrev:

 

 

3 minutter siden, stemorsblomsten skrev:

 

Nei , da bør jeg ta en blodprøve hos legen. Takk for svar :)

 

Anonymkode: 9e3ee...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer:

Mye trøtt , nedstemt , irritabel , nedsatt appetitt, energiløs..

*TS

Anonymkode: 9e3ee...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også blir sånn, TS. Har du snakket med noen om det? Hvis det kommer igjen og igjen er det lurt å få behandling av noe slag. Det er også lurt som andre sier, å sjekke nivåene av spesielt vitamin D.

Anonymkode: a9b11...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir trøtt og slapp. Sliter med å kle meg riktig. Særlig på starten av våren. Mye vondt i hodet, og trenger lang tid til å venne meg til den vonde skarpe sola. Vår er nok den årstiden jeg liker minst.

Anonymkode: bc6c1...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen andre her som sliter med vårdepresjon ?

Hva merker du av symptomer ?

Anonymkode: 9e3ee...9ea

Ikke til å tro. Skal det liksom være innefor med vårdepresjon også? 

Hva blir det neste, sommerdepresjon, høstdepresjon, depresjon for å drikke vann, spise grønnsaker, onanere, gå på do og bommelomme - depresjon, spise reker på brygga depresjon.. 

Dette vil ingen ende ta. 

Hypokonder kalles det. Noe må være helt galt hvis man klarer å konstruere vårdepresjon.. 

Skjerpings! 

Anonymkode: 8927a...1db

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke til å tro. Skal det liksom være innefor med vårdepresjon også? 

Hva blir det neste, sommerdepresjon, høstdepresjon, depresjon for å drikke vann, spise grønnsaker, onanere, gå på do og bommelomme - depresjon, spise reker på brygga depresjon.. 

Dette vil ingen ende ta. 

Hypokonder kalles det. Noe må være helt galt hvis man klarer å konstruere vårdepresjon.. 

Skjerpings! 

Anonymkode: 8927a...1db

Dette er nonsens. Mange sliter med depresjoner og noen får vårdepresjon. I fjor vinter og sommer fikk jeg vær-depresjon på grunn av tørken og alle brannene og den harde vinteren. 

Våren er en tid man forbinder med romantikk med kjæresten, og "alle" skryter av været. Man må ut og nyte sola. Er man deprimert er det ikke like enkelt. 

Anonymkode: 72564...c23

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine symptomer er at jeg reagerer på irrasjonell tegnsetting, jeg får sinneutbrudd og intens kløe. 

Anonymkode: 26f55...aeb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nonsens. Mange sliter med depresjoner og noen får vårdepresjon. I fjor vinter og sommer fikk jeg vær-depresjon på grunn av tørken og alle brannene og den harde vinteren. 

Våren er en tid man forbinder med romantikk med kjæresten, og "alle" skryter av været. Man må ut og nyte sola. Er man deprimert er det ikke like enkelt. 

Anonymkode: 72564...c23

Si heller at du er en skjør person med generell depresjon mot alt, i stedet for å stykke det etter som du føler for det.. 

Hinsides tull

Anonymkode: 8927a...1db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen andre her som sliter med vårdepresjon ?

Hva merker du av symptomer ?

Anonymkode: 9e3ee...9ea

Det er én ting jeg har lært av KG. Herregud å mange deprimerte mennesker det er i Norge! Hovedsaklig kvinner, men også menn. Det er veldig moderne å ha den "sykdommen". Da jeg var ung var det ingen som var deprimerte. Da var det rett å slett bare å ta seg sammen. Prøv på det i steden for å sitte å syntes synd på deg selv.

Anonymkode: df4ae...2b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også blir sånn, TS. Har du snakket med noen om det? Hvis det kommer igjen og igjen er det lurt å få behandling av noe slag. Det er også lurt som andre sier, å sjekke nivåene av spesielt vitamin D.

Anonymkode: a9b11...4dc

tar 10 gr cipralex/daglig. Ellers ingen behandling. 

Anonymkode: 9e3ee...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

tar 10 gr cipralex/daglig. Ellers ingen behandling. 

Anonymkode: 9e3ee...9ea

Så du går utelukkende på cipralex for vårdepresjon? 

I think not. 

Nå må dere som lider av alt og ingenting slutte å konstruere og finne på diagnoser som ikke eksisterer. 

 

Anonymkode: 8927a...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig. Merker at jeg har tankekjør hele tiden, sliter med å sove. Føler meg veldig ''on edge''..

Liker ikke denne tiden :(

Anonymkode: abf7f...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, veldig. Merker at jeg har tankekjør hele tiden, sliter med å sove. Føler meg veldig ''on edge''..

Liker ikke denne tiden :(

Anonymkode: abf7f...363

Og hvilke andre perioder i året er det du ikke liker, og er ON the edge? 

La meg gjette, påske, sommerferie, høst, jul, vinter, og helt sikkert et par til jeg ikke har fantasi til å finne på. Gjette lek 2, du har en diagnose, typ angst eller depresjon, eller noe mer eksotisk? 

Har du en av de ovennevnte diagnosene så har du den diagnosen, den skifter ikke navn når våren nærmer seg til å bli en vårdepresjon, eller sommerdepresjon når sommeren nærmer seg.. 

Anonymkode: 8927a...1db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også merket et mønster opp gjennom årene der jeg blir nedstemt hvert år rundt Mars måned. Jeg tror grunnen er at når solen titter frem og våren er her, så skal alle være så fordømt glade hele tiden. Det er liksom ikke lov å være deperimert på våren og sommeren, for det er jo så varmt og deilig ute🤨 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger å være anonym. Gidder ikke at noen kjenner meg igjen. Også er det litt lettere å få kjeft på KG når enn er anonym. Alltid noen sure ab som må kjefte og viser null forståelse 🙄 

Sliter med det samme som deg ts. Er sliten og man MÅÅÅ ut å nyte sola. Man må være sosial og elske sola. Ellers klager folk. Jeg har en diagnose som gjør at jeg er endel hjemme (usynlig sykdom) og vet mange tror jeg er lat. Men det får så verre. Blir alltid dårlige på våren 

Anonymkode: d7020...9a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvilke andre perioder i året er det du ikke liker, og er ON the edge? 

La meg gjette, påske, sommerferie, høst, jul, vinter, og helt sikkert et par til jeg ikke har fantasi til å finne på. Gjette lek 2, du har en diagnose, typ angst eller depresjon, eller noe mer eksotisk? 

Har du en av de ovennevnte diagnosene så har du den diagnosen, den skifter ikke navn når våren nærmer seg til å bli en vårdepresjon, eller sommerdepresjon når sommeren nærmer seg.. 

Anonymkode: 8927a...1db

Merker det bare rundt våren pga sollyset og døgnrytmen. Mangel på søvn gjør at jeg blir ''on edge'' så nei.

Jeg har diagnose ja, fra 2007. Vet ikke helt hva du prøver å få frem her...

Anonymkode: abf7f...363

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Velger å være anonym. Gidder ikke at noen kjenner meg igjen. Også er det litt lettere å få kjeft på KG når enn er anonym. Alltid noen sure ab som må kjefte og viser null forståelse 🙄 

Sliter med det samme som deg ts. Er sliten og man MÅÅÅ ut å nyte sola. Man må være sosial og elske sola. Ellers klager folk. Jeg har en diagnose som gjør at jeg er endel hjemme (usynlig sykdom) og vet mange tror jeg er lat. Men det får så verre. Blir alltid dårlige på våren 

Anonymkode: d7020...9a2

ME? Tro meg, du er ikke lat... De gjør mye forskning for tiden og har faktisk funnet ut at det er noe i ''serum'' hos ME pasienter. Så det er en slags metabolsk sykdom som påvirker mitokondriene. Folk kan jo tro hva de vil, men jeg tror ikke noen frivillig ville bare gitt opp livet og alt man var glad i å gjøre for å ligge hjemme.

Anonymkode: abf7f...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...