Gå til innhold

Kombinasjonen av glidemiddel og kondom.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, hvilket glidemiddel kombinert med kondom gir best beskyttelse mot graviditet under sex? I hovedsak finnes det vel to typer glidemiddel, det vil si vannbasert og silikonbasert. De på apoteket kunne ikke svare på dette.  

Anonymkode: de4ae...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes glidemiddel med sæddrepende midler i. Hvis du ønsker å unngå graviditet bør du benytte deg av en tykk kondom, men dette er jo på ingen måte anbefalt prevensjon i og med at kondomen kan sprekke. Hvis du ikke ønsker hormonell prevensjon kan jeg anbefale kobberspiral. Var veldig vondt å sette den inn og samme dagen, etter hvert gikk det utrolig bra og jeg merket bare en liten forskjell i mengde blod og lengde på menstruasjonen.

Anonymkode: 2c1c4...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes glidemiddel med sæddrepende midler i. Hvis du ønsker å unngå graviditet bør du benytte deg av en tykk kondom, men dette er jo på ingen måte anbefalt prevensjon i og med at kondomen kan sprekke. Hvis du ikke ønsker hormonell prevensjon kan jeg anbefale kobberspiral. Var veldig vondt å sette den inn og samme dagen, etter hvert gikk det utrolig bra og jeg merket bare en liten forskjell i mengde blod og lengde på menstruasjonen.

Anonymkode: 2c1c4...464

Tykk kondom? ... som om jo tykkere den er, jo mer sikker? 

Kondom ikke anbefalt som prevensjon fordi den kan sprekke? 

Og hvor kommer disse rådene fra om jeg får spørre?

 

Til TS:

Olje og fett kan ødelegge kondomer, så bruk vannbasert eller silikonbasert glidemiddel. Ofte er det oppgitt på glidemiddelet om det er trygt å bruke sammen med kondomer (med andre ord at det ikke inneholder stoffer som øker risikoen for at kondomet sprekker). 

Anonymkode: 2617a...486

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 17.4.2019 den 13.48, AnonymBruker skrev:

 

Til TS:

Olje og fett kan ødelegge kondomer, så bruk vannbasert eller silikonbasert glidemiddel. Ofte er det oppgitt på glidemiddelet om det er trygt å bruke sammen med kondomer (med andre ord at det ikke inneholder stoffer som øker risikoen for at kondomet sprekker). 

Anonymkode: 2617a...486

Er vannbasert eller silikonbasert glidemiddel best å bruke sammen med kondom, hvis man ønsker å unngå graviditet?

Anonymkode: 366ec...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vannbasert eller silikonbasert glidemiddel best å bruke sammen med kondom, hvis man ønsker å unngå graviditet?

Anonymkode: 366ec...797

Vann- eller silikonbasert er best sammen med kondom for å unngå graviditet. Det er fordi olje og fett (som er i noen glidemidler) kan ødelegge kondomet og gjøre at den sprekker lettere.

Anonymkode: 6299e...7db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/4/2019 at 4:36 PM, AnonymBruker said:

Vann- eller silikonbasert er best sammen med kondom for å unngå graviditet. Det er fordi olje og fett (som er i noen glidemidler) kan ødelegge kondomet og gjøre at den sprekker lettere.

Anonymkode: 6299e...7db

Har du noen kilde på at vann eller silikonbasert glidemiddel er best å benytte?

Anonymkode: de4ae...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/5/2019 at 7:56 PM, AnonymBruker said:

Har du noen kilde på at vann eller silikonbasert glidemiddel er best å benytte?

Anonymkode: de4ae...d4f

Anyone? :)

Anonymkode: de4ae...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anyone? :)

Anonymkode: de4ae...d4f

Hva er det egentlig du maser om?  Det finnes sæddrepende glidemiddel,  men ellers er det kondomet som beskytter, og ikke glidemiddelet.  Derfor må du bruke et som ikke ødelegger kondomet. Knakende likegyldig om det er silikon eller vannbasert. 

Anonymkode: 2ca40...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anyone? :)

Anonymkode: de4ae...d4f

GoogleGoogle er din venn 😊

Anonymkode: c7403...ca8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
On 8/10/2019 at 8:30 PM, AnonymBruker said:

GoogleGoogle er din venn 😊

Anonymkode: c7403...ca8

Jeg har ikke funnet noe svar på dette på Google, og jeg lurer fortsatt på følgende: Har dere noen kilde på at vann eller silikonbasert glidemiddel er best å benytte?

Anonymkode: de4ae...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 7/16/2020 at 10:56 PM, AnonymBruker said:

Jeg har ikke funnet noe svar på dette på Google, og jeg lurer fortsatt på følgende: Har dere noen kilde på at vann eller silikonbasert glidemiddel er best å benytte?

Anonymkode: de4ae...d4f

Jeg lurer fortsatt på dette.

Anonymkode: de4ae...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2019 den 13.37, AnonymBruker skrev:

Hei, hvilket glidemiddel kombinert med kondom gir best beskyttelse mot graviditet under sex? I hovedsak finnes det vel to typer glidemiddel, det vil si vannbasert og silikonbasert. De på apoteket kunne ikke svare på dette.  

Anonymkode: de4ae...d4f

Gir glidemiddel beskyttelse??? 🤐🤐🤐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...