Gå til innhold

Hva om vi treffer eksen på date?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt invitert på date. Vi skal på et skikkelig kult sted for oss, siden det er der vi har ting til felles. 

Uheldigvis er dette stedet samme sted som jeg møtte min eks, og jeg vet eksen min henger der en del.

Han og exen min kjenner hverandre (vet hvem hverandre er) men jeg har ikke sagt til han nye daten at vi faktisk var sammen, men bare venner (kortvarig forhold).

Kjenner jeg har litt noia for å treffe på exen mens vi er der. Det er heldigvis uformell date da, det trenger ikke nødvendigvis se ut som vi dater engang (skal ikke sitte og drikke kaffe). 

Men hvordan håndterer jeg det om exen dukker opp? Legger alle kortene på bordet? Later som vi er på talefot?

Anonymkode: 209ff...08f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For det første må du flytte fokus over fra eksen til daten. Det er han dette handler om. Eksen er ikke noe viktigere her enn hva alle de andre anonyme ansiktene i bowlinghallen er. 

For det andre, hva med å bare si dette til daten? Du, det kan hende vi møter Anders her. Ja, han som har bowlet for regionslaget vet du. Greia er at jeg var sammen med han. Så hvis det blir litt sånn rart når vi møtes er det derfor. 

Og så viser du med hele din tilstedeværelse og sjarme at det er HAN som er fokuset ditt.

Anonymkode: c8049...179

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første må du flytte fokus over fra eksen til daten. Det er han dette handler om. Eksen er ikke noe viktigere her enn hva alle de andre anonyme ansiktene i bowlinghallen er. 

For det andre, hva med å bare si dette til daten? Du, det kan hende vi møter Anders her. Ja, han som har bowlet for regionslaget vet du. Greia er at jeg var sammen med han. Så hvis det blir litt sånn rart når vi møtes er det derfor. 

Og så viser du med hele din tilstedeværelse og sjarme at det er HAN som er fokuset ditt.

Godt tips å flytte fokus fra eks til date.

Greia er bare at jeg og exen rakk aldri å gjøre det offentlig før det ble slutt. Det var ingen utenom vår egen familie, som visste at vi var sammen. Så jeg har ingen behov for å kaste flere kort på bordet enn nødvendig. Mao, jeg har ikke lyst å si det til daten. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greia er bare at jeg og exen rakk aldri å gjøre det offentlig før det ble slutt. Det var ingen utenom vår egen familie, som visste at vi var sammen. Så jeg har ingen behov for å kaste flere kort på bordet enn nødvendig. Mao, jeg har ikke lyst å si det til daten. 

TS

Det er dumt å gå inn i forhold med små løgner/usannheter/ting man ikke forteller. Tror du virkelig at dette har så mye å si for daten?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dumt å gå inn i forhold med små løgner/usannheter/ting man ikke forteller. Tror du virkelig at dette har så mye å si for daten?

Det tror jeg, siden vi er i samme miljø, og jeg var redd han ville følge "bro code" og dumpe meg dersom han fikk vite det. Men kanskje jeg tar feil?

TS

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg, siden vi er i samme miljø, og jeg var redd han ville følge "bro code" og dumpe meg dersom han fikk vite det. Men kanskje jeg tar feil?

TS

I så tilfelle er det jo en enda verre løgn å bære på. Ekkelt å gå rundt å vite at han kan finne ut noe om deg som gjør at han dumper deg på flekken. Jeg hadde fortalt det og satset på at han ikke var en "la menn være menn"-guttevalp med "bro code" stiftet opp på veggen på gutterommet hjemme hos mamma og pappa.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I så tilfelle er det jo en enda verre løgn å bære på. Ekkelt å gå rundt å vite at han kan finne ut noe om deg som gjør at han dumper deg på flekken. Jeg hadde fortalt det og satset på at han ikke var en "la menn være menn"-guttevalp med "bro code" stiftet opp på veggen på gutterommet hjemme hos mamma og pappa.

Haha,  var det jeg var redd for, vi er et miljø med unge mennesker, rundt 20 år alle sammen. Altså. Jeg og exen kalte hverandre aldri direkte "kjærester". Det var snakk om at vi var sammen i 1 uke... 

JEG følte personlig ikke at det var verdt å fortelle, når han sa at han trodde jeg var dama til "Anders". 

Bør jeg si det til han før vi møtes på første date?

TS

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha,  var det jeg var redd for, vi er et miljø med unge mennesker, rundt 20 år alle sammen. Altså. Jeg og exen kalte hverandre aldri direkte "kjærester". Det var snakk om at vi var sammen i 1 uke... 

JEG følte personlig ikke at det var verdt å fortelle, når han sa at han trodde jeg var dama til "Anders". 

TS

Vet ikke når du bør si det, men gjør det casually. Dette er jo ikke noe big deal og fortjener egentlig ikke mer enn en bisetning. Gjør du det til en stor sak øker du sjansen for at han henger seg opp i det. Men pass på å få med at det bare var en uke.

Er han den guttevalpen vi frykter han er kommer han til å være mest opptatt av om dere har pult. Snakk for guds skyld ikke om det.

AnonymBruker
Skrevet

Om du og eksen kun var sammen en uke, og det aldri var offentlig, så definerer ikke jeg det som en eks engang... 

Jeg ville hilst høfflig på han, og ikke gjort noe mer ut av det. Om nye daten hadde spurt "hvordan kjenner du han?" så ville jeg svart "har kjent han en god stund, og så holdt vi på en liten stund" 

Anonymkode: 8e2a5...889

AnonymBruker
Skrevet

HVorfor gidder du å dra dit hvis det er så stor sjanse for at eksen dukker opp og du er så redd for det? 
Siden begge to kjenner eksen din så bare hils på vanlig måte men ikke gjør en stor gjenforeningsseanse ut av det, bare si "Hei går det bra okei kos deg i kveld ses plutselig" trenger ikke si noe om at dere er på date eller ikke date, ikke noe tema, han skjønner nok greia men hva så, det er en eks og han har nok vært på dates han også

Anonymkode: 8fc47...174

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Om eksen dukker opp og du må hilse sier du "Hei" smiler litt. Og så tar du og går videre til et annet sted i lokalet. Spør daten din om dere kjenner hverandre eller kjenner hverandre godt så sier du at dere hadde en god del kontakt før, men ikke nå lenger. Og så endrer du tema.

Anonymkode: ee214...e2a

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Nei, du trenger ikke si en ting om det før eventuelt en situasjon dukker opp.

Anonymkode: ee214...e2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...