AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #1 Skrevet 16. april 2019 Hei. Drikker sjeldent fordi jeg slanker meg, men skal unne meg noen enheter i påska. Kommer til å handle inn fra matvarebutikk. Og lurer på om noen har gode tips til hva i dagligvarebutikkene som gir mest mulig alkohol for færrest mulig kalorier? Anonymkode: 87979...460
Leo Skrevet 16. april 2019 #2 Skrevet 16. april 2019 Tørr cider og såkalt "lite" øl. Begge deler med maksimal alkoholstyrke ut fra hva som er tillatt solgt i dagligvare. Men hvis du ansett bare skal drikke noen få enheter nå i påsken så spiller det liten eller ingen rolle i forhold til vektnedgang. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #3 Skrevet 16. april 2019 I dagligvare bør du gå for Lite-øl (alle typer omtrent like) hvis du liker øl, eller Grevens Fruktcider, som er nullkarbo, men den er dyrere. Gå for det du har råd til, men hvis du vil ha virkelig billig fyll uten ekstra kalorier så kjøper du en 3-liter med vodka på polet og blander med Zer-oh, One, eller annen sukkerfri saft. Bland 4-6 cl vodka med 2 cl sukkerfri saft i et normalt glass, fyll opp resten av glasset med vann. Anonymkode: 24c38...934 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #4 Skrevet 16. april 2019 Alkohol er jo kalorier. Så mest mulig alkohol på minst mulig kalorier høres ganske selvmotsigende ut. kalorier på følgende per gram karbohydrater 4 proteiner 4 fett 9 Alkohol 7 Når det er sagt, høres det ut som dette med kalorier opptar deg veldig. Om du skeier ut en sjelden gang, betyr ikke det at du mister kontrollen. Det er hva du gjør i hverdagen som betyr noe. Kjøp noe du virkelig liker, og nyt det. Slutt å fokuser på kalorier alene. Prøv heller å spise mest mulig rein mat, i sin naturlig form, og unngå ferdigmat. Anonymkode: 0598d...d46
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #5 Skrevet 16. april 2019 Selvfølgelig skal man holde seg unna kalorier generelt, og spesielt alkohol, når man slanker seg, men hvis man f.eks lavkarber, av forskejllige årsaker, så er ren sprit+sukkerfri saft+vann et nullkarbo altermativ hvis man vil drikke og fremdeles holde seg lavkarbo eller i ketose. Anonymkode: 24c38...934 3
Leo Skrevet 16. april 2019 #6 Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig skal man holde seg unna kalorier generelt, og spesielt alkohol, når man slanker seg, men hvis man f.eks lavkarber, av forskejllige årsaker, så er ren sprit+sukkerfri saft+vann et nullkarbo altermativ hvis man vil drikke og fremdeles holde seg lavkarbo eller i ketose. Anonymkode: 24c38...934 Men det smaker jo "høggorm"! Jeg var nemlig på en hyttetur for mange år siden da "noen" hadde glemt å kjøpe blandevann og vi ganske raskt ble henvist til å drikke noe vi døpte til "Ginanas" og som besto av Fun Light med ananassmak og gin I dag hadde jeg nok lett stått over for å si det slik... Så viktig er det ikke å få i seg alkohol! 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #7 Skrevet 16. april 2019 Slankefylla faktisk! Nytt ord for meg, men et konsept jeg absolutt tiltrekkes av ved første øyeblikk. Full og radmager is the new black. Anonymkode: 6ec99...072 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #8 Skrevet 16. april 2019 8 minutter siden, Leo said: Men det smaker jo "høggorm"! Jeg var nemlig på en hyttetur for mange år siden da "noen" hadde glemt å kjøpe blandevann og vi ganske raskt ble henvist til å drikke noe vi døpte til "Ginanas" og som besto av Fun Light med ananassmak og gin I dag hadde jeg nok lett stått over for å si det slik... Så viktig er det ikke å få i seg alkohol! Psssht, det handler bare om å blande det riktig, ikke for mye av hverken saft eller sprit, og riktig mengde vann (altså, nok.) Så funker det fjell. Anonymkode: 24c38...934
Leo Skrevet 16. april 2019 #9 Skrevet 16. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slankefylla faktisk! Nytt ord for meg, men et konsept jeg absolutt tiltrekkes av ved første øyeblikk. Full og radmager is the new black. Anonymkode: 6ec99...072 Der er her chablis, altså tørr hvitvin, og champagne kommer inn i bildet og det er gammelt nytt! 3
Leo Skrevet 16. april 2019 #10 Skrevet 16. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Psssht, det handler bare om å blande det riktig, ikke for mye av hverken saft eller sprit, og riktig mengde vann (altså, nok.) Så funker det fjell. Anonymkode: 24c38...934 Funker gjør det, men det spørs jo hvor mye om å gjøre det er å bli full. Ingen grunn til å pine seg gjennom det for å spare noen kalorier. Synes jeg da… 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #11 Skrevet 16. april 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig skal man holde seg unna kalorier generelt, og spesielt alkohol, når man slanker seg, men hvis man f.eks lavkarber, av forskejllige årsaker, så er ren sprit+sukkerfri saft+vann et nullkarbo altermativ hvis man vil drikke og fremdeles holde seg lavkarbo eller i ketose. Anonymkode: 24c38...934 Takk for et godt svar. Ren sprit hadde vært det beste, men av praktiske årsaker blir det noe fra dagligvarebutikken. Anonymkode: 87979...460
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #12 Skrevet 16. april 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dagligvare bør du gå for Lite-øl (alle typer omtrent like) hvis du liker øl, eller Grevens Fruktcider, som er nullkarbo, men den er dyrere. Gå for det du har råd til, men hvis du vil ha virkelig billig fyll uten ekstra kalorier så kjøper du en 3-liter med vodka på polet og blander med Zer-oh, One, eller annen sukkerfri saft. Bland 4-6 cl vodka med 2 cl sukkerfri saft i et normalt glass, fyll opp resten av glasset med vann. Anonymkode: 24c38...934 Takk for konkret tips. Vil veldig gjerne ha tørr cider fremfor lite øl. Skal se spesifikt etter Grevens. Prisen er ikke noe problem i dette tilfelle. Skal nok ikke ha noe mer enn en sixpack 😊 Anonymkode: 87979...460
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #13 Skrevet 16. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for et godt svar. Ren sprit hadde vært det beste, men av praktiske årsaker blir det noe fra dagligvarebutikken. Anonymkode: 87979...460 Og da er det Grevens fruktcider som er svaret, det er den eneste av variantene deres som er nullkarbo, men det koster jo litt mer enn for eksempel øl. Lite-øl kan du drikke maks 2 av, før du allerede har brukt opp halvparten av karbohydratene dine for døgnet. Anonymkode: 24c38...934 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #14 Skrevet 16. april 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alkohol er jo kalorier. Så mest mulig alkohol på minst mulig kalorier høres ganske selvmotsigende ut. kalorier på følgende per gram karbohydrater 4 proteiner 4 fett 9 Alkohol 7 Når det er sagt, høres det ut som dette med kalorier opptar deg veldig. Om du skeier ut en sjelden gang, betyr ikke det at du mister kontrollen. Det er hva du gjør i hverdagen som betyr noe. Kjøp noe du virkelig liker, og nyt det. Slutt å fokuser på kalorier alene. Prøv heller å spise mest mulig rein mat, i sin naturlig form, og unngå ferdigmat. Anonymkode: 0598d...d46 Jeg spiser kun ren mat og faster 16 timer i døgnet. Har jobbet veldig hardt og vil begrense «skadene» ved en utskeielse. Derfor vil jeg ha minimalt med carbo/kalorier og samtidig ha det gøy. Vodka Farris fremfor Vodka Appelsinjuice. Det beste hadde vært ren sprit så jeg kunne blandet selv. Men av praktiske årsaker må jeg må forholde meg til det Rema/Kiwi har dvs drikker med max 4.7% pga Norges tragiske regelverk, men det er en helt annen situasjon vi ikke trenger å gå inn på 😊 Anonymkode: 87979...460
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #15 Skrevet 16. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og da er det Grevens fruktcider som er svaret, det er den eneste av variantene deres som er nullkarbo, men det koster jo litt mer enn for eksempel øl. Lite-øl kan du drikke maks 2 av, før du allerede har brukt opp halvparten av karbohydratene dine for døgnet. Anonymkode: 24c38...934 Høres ut som Grevens is da shit. Er alle variantene fra Grevens slik? Altså Eple, Pære osc eller er det en konkret en som heter Grevens Fruktcider som jeg må se etter? Anonymkode: 87979...460
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #16 Skrevet 16. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Jeg spiser kun ren mat og faster 16 timer i døgnet. Har jobbet veldig hardt og vil begrense «skadene» ved en utskeielse. Derfor vil jeg ha minimalt med carbo/kalorier og samtidig ha det gøy. Vodka Farris fremfor Vodka Appelsinjuice. Det beste hadde vært ren sprit så jeg kunne blandet selv. Men av praktiske årsaker må jeg må forholde meg til det Rema/Kiwi har dvs drikker med max 4.7% pga Norges tragiske regelverk, men det er en helt annen situasjon vi ikke trenger å gå inn på 😊 Anonymkode: 87979...460 Da er som sagt Grevens Fruktcider perfekt, bare pass på at du ikke drikker så mye at du får lyst til å spise alt du kommer over, det er den største faren når det kommer til det å drikke på lavkarbo.. Anonymkode: 24c38...934
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #17 Skrevet 16. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Høres ut som Grevens is da shit. Er alle variantene fra Grevens slik? Altså Eple, Pære osc eller er det en konkret en som heter Grevens Fruktcider som jeg må se etter? Anonymkode: 87979...460 De andre har litt karbo, omtrent som lite-øl, det er kun den som heter fruktcider og har beige farge på prikkene på boksen som er nullkarbo. Anonymkode: 24c38...934 1
Astoria Skrevet 22. april 2019 #18 Skrevet 22. april 2019 On 4/16/2019 at 7:20 PM, Leo said: Men det smaker jo "høggorm"! Jeg var nemlig på en hyttetur for mange år siden da "noen" hadde glemt å kjøpe blandevann og vi ganske raskt ble henvist til å drikke noe vi døpte til "Ginanas" og som besto av Fun Light med ananassmak og gin I dag hadde jeg nok lett stått over for å si det slik... Så viktig er det ikke å få i seg alkohol! Prøv farris med bringebær eller lime neste gang!
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #19 Skrevet 26. april 2019 Blande ren sprit med lettbrus da? Eller somersby lite, den er vel også lavkarbo? Husker ikke om den er nullkarbo i farta da. Anonymkode: 638db...c9b
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #20 Skrevet 26. april 2019 På 16.4.2019 den 19.29, AnonymBruker skrev: Psssht, det handler bare om å blande det riktig, ikke for mye av hverken saft eller sprit, og riktig mengde vann (altså, nok.) Så funker det fjell. Anonymkode: 24c38...934 Skjedde med sukkerfri brus? Anonymkode: 6b267...178
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå