Gå til innhold

Hvilken pulsklokke eller armbånd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe enten pulsklokke eller aktivitetsarmbånd. Hva jeg tenker er

-det skal være pent å se på (passe til jobbklær i hverdagen)

-måle puls på håndleddet

-logge økter, mest løping, pilates (saltrening) og svømming

-god oversikt over pulssoner.

noen kloke hoder med anbefalinger???

 

Anonymkode: 67704...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er godt fornøyd med Polar Vantage M. 

Anonymkode: e40a5...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo ann på hvor mye du vil legge i det, hvor mye du vil ha på klokka, og hvor mye du evt kan bruke appen som tilhører.

Jeg liker fitbit, enkelt og greit, hatt fitbit siden 2014 og byttet ut jevnlig når det kommer nye. Jeg har en av de større da jeg vil ha stort display og innebygd GPS, men kunne fint brukt de mindre om jeg ikke hadde villet ha det. Klokka bare er der, og gir god oversikt over det jeg måtte trenge. Puls, skritt, distanse, høydemeter o.s.v. Også er jeg nøye og manuelt legger inn andre øvelser i app'en. For selv om man ikke får tracket f.eks pilates fra klokka så kan man legge det inn etterpå og appen henter alle dataene dine fra den perioden du selv velger :) Min kan jeg svømme med, og den teller også lengder jeg har svømt og varsler meg når jeg er ferdig, men jeg kan også velge å velge tid o.l. 

Det positive med fitbit er at det ofte er utbyttbare reimer. De fra fitbit selv er litt dyre, men de har ofte enkle reimer, skinnreimer o.s.v. Men jeg har kjøpt flere fra Etsy fordi jeg f.eks vil ha armbånd med mønster, steiner eller litt utsmykninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anki skrev:

Det kommer jo ann på hvor mye du vil legge i det, hvor mye du vil ha på klokka, og hvor mye du evt kan bruke appen som tilhører.

Jeg liker fitbit, enkelt og greit, hatt fitbit siden 2014 og byttet ut jevnlig når det kommer nye. Jeg har en av de større da jeg vil ha stort display og innebygd GPS, men kunne fint brukt de mindre om jeg ikke hadde villet ha det. Klokka bare er der, og gir god oversikt over det jeg måtte trenge. Puls, skritt, distanse, høydemeter o.s.v. Også er jeg nøye og manuelt legger inn andre øvelser i app'en. For selv om man ikke får tracket f.eks pilates fra klokka så kan man legge det inn etterpå og appen henter alle dataene dine fra den perioden du selv velger :) Min kan jeg svømme med, og den teller også lengder jeg har svømt og varsler meg når jeg er ferdig, men jeg kan også velge å velge tid o.l. 

Det positive med fitbit er at det ofte er utbyttbare reimer. De fra fitbit selv er litt dyre, men de har ofte enkle reimer, skinnreimer o.s.v. Men jeg har kjøpt flere fra Etsy fordi jeg f.eks vil ha armbånd med mønster, steiner eller litt utsmykninger.

Hvilken fitbit har du nå da?

Anonymkode: 67704...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken fitbit har du nå da?

Anonymkode: 67704...46b

Nå har jeg fitbit Ionic, tidligere hatt surge, blaze, charge og flex. De jeg tidligere har hatt finnes ikke lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Garmin forerunner 

 

Har kjøpt Garmin vivoaktive 3 til samboeren. Den måler puls på håndleddet, stressnivå, kan svømmes og dusjes med, har GPS, måler mange forskjellige aktiviteter som løping, sykling, ski osv.. du kan laste ned Garmin appen, for å se mer nøye på resultatene, ha ulike konkurranser med andre som har Garmin  + mye mer som jeg ikke kommer på nå. Jeg syns klokka er din, og du for den i ulike farger 

Anonymkode: ba1ad...9aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er fin * skulle det stå 

Anonymkode: ba1ad...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir vanskelig - takk for gode tips! Er dere fornøyde med appene til de ulike også?

Anonymkode: 67704...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fitbit (charge 3) og hadde eeegentlig tenkt å si ikke velg fitbit, men med tanke på hva du gjør bør den fungere fint. Den måler svømming utrolig presist og har en bra skritt- og pulsmåler. 

Jeg irriterer meg mye over at den ikke klarer logge fjelltur og spinning ordentlig, som jeg driver en del med. Den måler rett og slett ikke pulsen, tror det er på grunn av svette under klokka. Mens jeg hiver etter pusten og fysisk kjenner pulsen dundre i vei, viser klokka rundt 110. Når jeg jogger klarer den derimot alltid å loggføre en perfekt sammenhengende time. Kan godt være mange klokker sliter med dette, jeg har hatt samne problem med en annen. Utifra det du nevner passer den nok uansett fint til din bruk.

Batteriet varer svært lenge, men det er litt styr med Bluetooth. Telefonen min sliter generelt med bluetooth og vil ikke koble til hverken bil eller høytalete, men jeg har googlet meg til at mange har problemer med fitbit. Min bruker ca 5-10 minutter på å synce, men det går alltid(!) bra etter litt tid. Som et siste minus ser jeg av og til på klokka at den måler feks 186, men på grafen etter treningen sier den at høyeste målte puls er 170 eller noe, og da blir jeg litt irritert.

Til tross for litt irritasjon er jeg (faktisk) fornøyd, etter å ha blitt klar over hvilke begrensinger den viser seg å ha - fordi alt annet funker som det skal. Ble utrolig positivt overrasket første gang jeg svømte med den! Appen er enkel og oversiktlig, til tross for at den kan bruke litt tid på syncing. Dette ble langt men får håpe det er til nytte. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir vanskelig - takk for gode tips! Er dere fornøyde med appene til de ulike også?

Anonymkode: 67704...46b

Veldig fornøyd med appen til fitbit. Om du har en nogenlunde ny mobil kan du laste ned fitbit appen, lage deg bruker og bruke mobilen som skritteller for en periode for å se om du liker den. Da kan du også logge turer med kart. Men kun fjellturer, gåturer eller løping/jogging. Resten må du legge inn i ettertid og da får du ikke opp kartet da.

 

19 timer siden, Tamsi skrev:

Batteriet varer svært lenge, men det er litt styr med Bluetooth. Telefonen min sliter generelt med bluetooth og vil ikke koble til hverken bil eller høytalete, men jeg har googlet meg til at mange har problemer med fitbit. Min bruker ca 5-10 minutter på å synce, men det går alltid(!) bra etter litt tid.

Har du på all day sync? Min brukte mindre strøm og syncet bedre da, men om telefonen din sliter kan det jo være derfor og. Min gamle telefon sleit da den ikke harr den nyeste bluetoothen, men den nye greier det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...