Gå til innhold

Jobber som vikar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har nå jobbet som vikar i barnehage gjennom vikarbyrå i 1 måned. Jeg er så strålende fornøyd med at jeg kan få jobbe med barn, men er en del ting som stresser meg. Først og fremst er det at ofte så ser jeg mye kvinnedominans i barnehagene, som gjør at jeg som mannlig ansatt føler meg usikker og litt utenfor. Ofte er det også eldre damer med rare tendenser og mye skravling og baksnakking om andre ansatte, og jeg føler ikke jeg passer godt inn enkelte steder. Forrige uke fikk jeg tilbakemelding fra en barnehage om at jeg var for "sjenert" med barna, noe som overhodet ikke stemmer da alle barna kom bort til meg hver gang dukket opp i barnehagen, og vi gjorde masse gøy sammen (i motsetning til damene som bare satt og skravla i utetiden) . Er det mulig de prøver å skjule noe, at de ikke likte meg for eksempel? Andre steder kommer jeg bedre overens med personalet da det jobber unge mennesker og kan relatere meg litt bedre. 

Jeg frykter litt at jeg ikke er god nok. Hvordan er prosessen når man jobber via vikarbyrå? Får man sparken på dagen hvis en barnehage sier jeg ikke duger? Blir man kalt inn til møte? Og til slutt - går det an å leve på dette på en forsvarlig måte? (dvs. tjene nok til husleie og mat, evt. andre faste kostnader). 

 

Hilsen frustrert 21-åring 

Anonymkode: 24076...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør man en god jobb, har man mulighet til å få fast jobb der man er. Så du trenger ikke være vikar for alltid :)

Har en venninne som har jobbet som vikar i barnehage/SFO, og hun fortalte akkurat det samme; at de faste ansatte brukte tid på skravling og kaffedrikking og baksnakking av de nye/vikarene. Det er trist at det er sånn..

Anonymkode: e6e3e...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er mann og kvinner er spesielle mennesker som er vanskelig å forstå. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider