Gå til innhold

Mødre!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg har et spørsmål. Hvis dere oppdaget at deres datter hadde en blogg, en ganske liten og ubetydelig en som knapt har lesere, og som skriver om seg og sine, men ikke noe om famiie problemer, eller økonomiske problemer, , men rett og slett om hverdagen sin. Hadde dere blitt sinte da?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har en liten blogg og hadde lagt ut link til den i facebook grupper som jeg er medlem av. Og i morges ble jeg vekket av tlf som ringte, det var mamma, og hun hadde lest bloggen min, Og hun var rasende. Hvorfor? Fordi jeg i følge henne var selvsentrert, jeg brydde meg kun om meg selv og skrev alt så rosenrødt. Hva skulle jeg skrive om ellers? At hun og jeg knapt snakker sammen, at jeg har forlatt barnetroen min, at jeg sliter ræva av meg, eller at jeg har barn som bor i fosterhjem? Jeg hadde ikke nevnt henne med et ord, ikke et eneste sted i bloggen min er hun nevnt annet enn positivt, Ikke et eneste sted er det skrevet noe om hvor jævlig hverdagen er, det er å henge ut familien syntes jeg. Men hun mente at jeg ikke ser trærna for bare skog.

Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: 427af...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke akkurat hvordan jeg hadde reagert, men jeg tviler på jeg hadde reagert som din mor.

Sannsynligvis hadde jeg (om barnet var voksen) ristet litt på hodet, tenkt mitt, og latt det gå.

Anonymkode: 6e822...7fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke mamma hadde reagert noe i nærheten av sånn din mor reagerte i hvert fall. Tipper hun hadde skjønt at jeg hadde behov for et fristed fra alt det vonde, hvis jeg hadde vært i din situasjon.

Kan godt skjønne at du har lite kontakt med din mor i hvert fall, siden hun virker særdeles unyansert og uempatisk. Håper du fortsetter å finne glede i bloggen din!❤️

Anonymkode: 913be...2c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva deler du egentlig? Hva du spiser til middag og hva du har gjort av husarbeid og avtaler den dagen? Gjør du produkt omtaler for f eks sminke? Eller skriver du refleksjoner om livet ditt og mennesker generelt?

Helt ærlig, så synes jeg rosenrød blogging høres selvsentrert ut. Ingen har en perfekt hverdag og alle har problemer. Hvorfor kan du ikke dele hvordan livet egentlig er om du har et behov for å dele? 

Anonymkode: 59fad...017

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke er omtalt, og i hvert fall ikke negativt omtalt, så gjør det vel ingenting. Merkelig reaksjon på din mor, men det kan jo hende at ved å lese dette (tankene dine om div temaer), så var det enkelte ting som gikk ordentlig opp for henne? Sånn som at du skriver noe om å ha mistet barnetroen din i innlegget ditt her. Er moren din religiøs selv, og så har lest bloggen din, kanskje det gikk opp for henne at "det ikke er håp for deg", du har forlatt troen for godt, og derfor ble hun sint? Skuffet?

Jeg ville ikke brydd meg så mye om hva mora mi mener om en blogg uansett, så lenge du har ren samvittighet og ikke har sagt noe negativt om henne eller hennes øvrige nærmeste. Hvis du har skrevet dritt om hennes far (din bestefar) for eksempel, har hun kanskje grunn til å bli sint.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke blitt sint. Alt ut fra alder på jentungen, ville jeg snakket med henne om sikkerhet. Hva man deler og ikke deler. Og da tenker jeg ikke på hva man har gjort den dagen osv. Samt litt om utlevering av både seg selv og andre. Ellers ville jeg støttet henne og hjulpet henne, om det var noe jeg kunne hjelpe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du maler hverdagen til rosenrød så stemmer det kanskje ikke med virkeligheten. Men nå kjenner vi hverken deg eller din mor, så det blir vanskelig å uttale seg om hvordan en burde reagere.

Anonymkode: e2e76...bb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen. Jeg har et spørsmål. Hvis dere oppdaget at deres datter hadde en blogg, en ganske liten og ubetydelig en som knapt har lesere, og som skriver om seg og sine, men ikke noe om famiie problemer, eller økonomiske problemer, , men rett og slett om hverdagen sin. Hadde dere blitt sinte da?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har en liten blogg og hadde lagt ut link til den i facebook grupper som jeg er medlem av. Og i morges ble jeg vekket av tlf som ringte, det var mamma, og hun hadde lest bloggen min, Og hun var rasende. Hvorfor? Fordi jeg i følge henne var selvsentrert, jeg brydde meg kun om meg selv og skrev alt så rosenrødt. Hva skulle jeg skrive om ellers? At hun og jeg knapt snakker sammen, at jeg har forlatt barnetroen min, at jeg sliter ræva av meg, eller at jeg har barn som bor i fosterhjem? Jeg hadde ikke nevnt henne med et ord, ikke et eneste sted i bloggen min er hun nevnt annet enn positivt, Ikke et eneste sted er det skrevet noe om hvor jævlig hverdagen er, det er å henge ut familien syntes jeg. Men hun mente at jeg ikke ser trærna for bare skog.

Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: 427af...185

Om du har barn som bor i fosterhjem er du voksen selv? Eller skulle det stå at du har bodd i fosterhjem? 

 

Anonymkode: 36f34...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mor har sannsynligvis vært en stor faktor når det kommer til å forme deg som menneske. Hun har traumatisert deg (ellet avstått fra å hindre andre i det samme), og dermed skadet deg sånn at du ikke en gang kunne ta vare på dine egne barn i den perioden barna ble tatt fra deg. Henne skal du ikke høre på, full av dommedagsprofetier og vranglære. 

Anonymkode: 5be84...dfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Du er voksen(du sier du har barn),din mor har da ingenting med hva du skriver,så lenge det ikke omhandler henne.Rosenrødt,selvsentrert,hva så? Merkelig hva mødre til voksne barn skal bry seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er en bagatell. Det høres jo ut som dere begge er helt ute på viddene. Hvis jeg var deg ville jeg ha kuttet ut bloggingen og ryddet opp i eget liv. Hvis det innebærer å kutte kontakt med moren din, så får man nå gjøre det. 

Det er nok heller ikke så greit for barna dine å lese om ditt rosenrøde liv når de selv bor på fosterhjem. Det du skriver på nettet blir der for alltid. Det er viktig å beskytte og ivareta barna sine selv om du ikke har anledning til å gjøre det selv. 

 

Anonymkode: d808a...df8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen av dere, eller familiesituasjonen deres. Jeg har heller ikke lest bloggen. Derfor er det ikke riktig av meg å skulle synse noe om dette. Utleveringer om familiesituasjoner kan være minefelt å gå inn i. 

Anonymkode: d6637...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Edie, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...