Gå til innhold

Holder solfaktor 20 i påskefjellet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er på fjellet, men ikke på ski. Har brukket benet, så sitter på verandaen og litt ut/inn av hytta. Kom opp i går og satt vel til sammen ca 3 timer i solen med faktor 20. Har fått litt farge, med litt skille. Hva tror dere videre? Holder det med faktor 20 eller bør jeg opp i faktor 30 de neste dagene?

Jeg er 40 år og kontorblek. Har lyst til å få litt frisk brunfarge, men ikke skadelig brent. Det er meldt mye sol i dag og i morgen, så litt overskyet de neste dagene. Jeg kommer til å gå litt ut og inn av hytta, så sitter ikke pal i solen eller går ute på høyfjellet i timer med bare sol og snø, da forstår jeg at jeg burde opp i faktor, men håper faktor 20 holder til meg. Hva tror dere?

Anonymkode: 35b7c...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vil tro 20 er nok til kroppen, men hvis du er redd for rynker ville jeg absolutt hatt 50 i ansiktet!

Anonymkode: 3cb29...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder nok med 20 så lenge du ikke sitter pal.  Du kan gjerne bruke opp til 50 også men da får du nok ikke farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil aldri anbefale noen å bruke mindre enn faktor 50 til en hver tid. Er ikke verdt å få varige skader på huden uansett hvor brun og fin man blir :)

Anonymkode: afbf1...e7a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Bruker selv alltid 50spf i ansiktet. Om man sitter ute for å sole seg skal vel smøringen gjentas hvert 90.minutt for å opprettholde beskyttelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørs hvor opptatt du er av huden din? Jeg hadde aldri brukt 20 i ansiktet på fjellet. 80% av hudskader kommer jo fra solen.

Anonymkode: 22909...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...