Gå til innhold

Dere med lite avlastning fra besteforeldre...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere for å få litt tid sammen? Vårt eldste barn er 3 år og vi har vært ute på noe sammen tre ganger. To ganger på kvelden, da måtte vi legge barna først og måtte hjem tidlig siden de gjerne våkner før 6. En gang på dagtid da vi leverte barna i barnehagen til tross for at vi begge hadde begynt på ferie. 

Det hadde vært så fint med litt tid sammen som par, men vi har ikke besteforeldre som stiller opp til overnatting og ellers passer de helst en om gangen. De bor ikke i samme by, så vi kan ikke sende ett barn til ett par og det andre barnet til det andre paret besteforeldre. 

Noen som har funnet noen andre løsninger? 

Anonymkode: 43688...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er vår situasjon slik at jeg er fulltidsstudent og sambo jobber borte halve året, så vi får litt "alenetid" når han er hjemme og jeg har fri fra skolen. Da pleier vi å dra på fjellturer eller trening sammen og drar på lunsj sammen når dattera er i barnehagen. Dette er selvfølgelig bare en luksus vi har for øyeblikket, men samtidig ikke noe de fleste voksne har mulighet til når man ellers jobber 8-16. 

Vi har heller ingen familie i området da vi har flyttet pga studiene, men gode venner kan være en løsning. Hos oss har vi venner med barn, og der går det ant å eventuelt bytte på litt overnattinger dersom forholdene ligger til rette for det. Nå er det svært sjeldent at vi ber venner om barnevakt, men har man noen nære venner ville dette kanskje gjort det litt enklere dersom det f.eks. er konserter eller annet dere kunne planlagt å få gjort sammen på et gitt tidspunkt. 

Ellers hvis dere har noen flinke ungdomsjenter/gutter som dere har god kjennskap til, er det mange som benytter seg av en slik mulighet til å komme seg ut litt. Betal en liten sum, kjøp inn smågodter og dra ut på en koselig middag sammen. 

Endret av Cuddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider