Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 20 år og har vært sammen med kjæresten på 24 i ett år. Vi traff hverandre gjennom tinder, hvor jeg faktisk var litt usikker på hvilken vei jeg skulle swipe. Endte opp på middagsdate og jeg så fort at håret hadde endret seg litt fra bildene. Han brukte caps - noe jeg generelt synes er tiltrekkende, haha. Men da han tok av så jeg tydelige viker, tynt hår og en slags manbun. Ikke så fint, men der og da tenkte jeg mer på personligheten som jeg fort falt for, og ellers har han jo noen fine trekk i ansiktet. Tenkte at han kommer til å miste håret tidlig, men da trodde jeg det ville bli nærmere 30 årene. Og jeg så egentlig ikke for meg det som noe problem. Mange menn mister jo håret. 

De siste månedene har han blitt så tynnhåret foran at han shaver av alt. Først ganske mange mm gjenværende, men nå blir det mindre for hver gang. Håret hans bak er tjukt og vokser fort, så han ender fort opp med litt hår bak og ingenting foran, det er ganske avtennende. Jeg synes generelt at håret faktisk har mye å si for utseendet, han var utvilsomt mye kjekkere med hår. Jeg føler meg som et forferdelig menneske som tenker sånn, og som lar meg påvirke av dette når det faktisk er tidenes drømmekjæreste jeg har. Man finner knapt gutter som han nå til dags. Han er svigermors drøm og gjør virkelig alt for at jeg skal ha det bra og for at forholdet skal funke (vi er langdistanse). Han støtter meg masse med den tidskrevende sporten jeg driver med, gjør meg glad og har gode råd å komme med.

Jeg føler meg flau over han når vi er sammen med mine venner og han tar av seg capsen... Vil ikke ha det sånn. Vil ikke gå rundt å være flau over kjæresten min pga dårlig hårvekst. Men det her er jo en greie.. når mine venninner har vært ute på byen og snakket om å ha hooket noen så er det gjerne at de angrer fordi han var stygg og skallet. Skallet er liksom så negativt, hvertfall når man er i 20 årene. Jeg synes helt ærlig at han er mindre attraktiv nå og jeg blir ikke like lett tent av han lenger. Jeg hater å være så utseendefiksert og kunne virkelig ønske jeg bare klarte å ikke bry meg. Jeg prøver jo å være støttende for han, det er så klart utrolig kjipt for han selv også. Vi har det veldig bra sammen, og jeg har aldri sluppet et menneske så nær meg før. Jeg kan oppriktig si at jeg elsker han. Men jeg synes virkelig det er vanskelig å "akseptere" og forstå at håret hans er borte for alltid, i en alder av 24.. 
Noen andre som har opplevd liknende? Eller som har noen kloke ord for å få meg til å tenke mindre/annerledes på det?

Jeg ser ikke for meg et liv uten han, men jeg føler meg helt forferdelig som faktisk tenker som jeg gjør. Han fortjener jo bedre..

Anonymkode: 7acb5...185

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, han fortjener bedre. Så dump han å la han finne seg noen som ikke er opphengt i hårveksten hans. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. Samme med min mann, men det er da ikke håret jeg elsker. Men litt kjedelig er det, det må jeg innrømme. Begynner bli vant til skallaskjeggelooken. 

Anonymkode: b911b...aa6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hva du tenker, men hår er bare hår. Mannen du beskriver under det manglende håret er virkelig et funn! Og før eller siden mister menn både hår og kanskje potens. Som du skjønner er det ikke så mye å tenke på i den store sammenhengen. Før du vet ordet av det har han ølmage og lange nesehår. Vi forandrer oss gjennom livet. Du får kanskje mye løs hud etter graviditeter, eller han syns du har dårlig hud. Men det er mennesket inni man elsker.

Og sånn til sist; barberte menn kan være dritsexy! Be han bære skallen sin med stolthet, ikke vær flau! 

Anonymkode: 5fd98...65a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

I samme situasjon selv. Min er også skallet. Jeg er opptatt av hår og eksen hadde så fint hår. Det er så rart å ta på et hode uten hår og på en mann som i tillegg er svært spinkel. Hadde han vært en bredskuldret hunk, så hadde det vært litt mandig.

Jeg er ekstremt glad i mannen som skjuler seg bak og vil veldig gjerne at det skal fungere. Er jo sikkert ikke noe glansbilde selv, så prøver å fokusere på de viktige tingene.

Heller skallet enn stygg personlighet

Anonymkode: 77bbc...783

AnonymBruker
Skrevet

I deler av Asia så favoriseres skallede menn fordi at de tror at disse blir ekstra garde nedentil... 😁

Anonymkode: 5860c...f85

Skrevet

Før tenkte jeg at hår hadde mye å si, og at jeg ikke ville bli sammen med noen uten hår. Mannen min ble tynn i håret da han var på kjæresten din sin alder, men det gjør meg ingenting. Jeg syntes det var litt kjipt da jeg møtte han, men nå synes jeg han er sexy uten hår! Jeg har dessverre ikke noen kloke ord, men du må prøve å akseptere at det er slik, og du har ingen grunn til å skjemmes. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er en jente på 20 år og har vært sammen med kjæresten på 24 i ett år. Vi traff hverandre gjennom tinder, hvor jeg faktisk var litt usikker på hvilken vei jeg skulle swipe. Endte opp på middagsdate og jeg så fort at håret hadde endret seg litt fra bildene. Han brukte caps - noe jeg generelt synes er tiltrekkende, haha. Men da han tok av så jeg tydelige viker, tynt hår og en slags manbun. Ikke så fint, men der og da tenkte jeg mer på personligheten som jeg fort falt for, og ellers har han jo noen fine trekk i ansiktet. Tenkte at han kommer til å miste håret tidlig, men da trodde jeg det ville bli nærmere 30 årene. Og jeg så egentlig ikke for meg det som noe problem. Mange menn mister jo håret. 

De siste månedene har han blitt så tynnhåret foran at han shaver av alt. Først ganske mange mm gjenværende, men nå blir det mindre for hver gang. Håret hans bak er tjukt og vokser fort, så han ender fort opp med litt hår bak og ingenting foran, det er ganske avtennende. Jeg synes generelt at håret faktisk har mye å si for utseendet, han var utvilsomt mye kjekkere med hår. Jeg føler meg som et forferdelig menneske som tenker sånn, og som lar meg påvirke av dette når det faktisk er tidenes drømmekjæreste jeg har. Man finner knapt gutter som han nå til dags. Han er svigermors drøm og gjør virkelig alt for at jeg skal ha det bra og for at forholdet skal funke (vi er langdistanse). Han støtter meg masse med den tidskrevende sporten jeg driver med, gjør meg glad og har gode råd å komme med.

Jeg føler meg flau over han når vi er sammen med mine venner og han tar av seg capsen... Vil ikke ha det sånn. Vil ikke gå rundt å være flau over kjæresten min pga dårlig hårvekst. Men det her er jo en greie.. når mine venninner har vært ute på byen og snakket om å ha hooket noen så er det gjerne at de angrer fordi han var stygg og skallet. Skallet er liksom så negativt, hvertfall når man er i 20 årene. Jeg synes helt ærlig at han er mindre attraktiv nå og jeg blir ikke like lett tent av han lenger. Jeg hater å være så utseendefiksert og kunne virkelig ønske jeg bare klarte å ikke bry meg. Jeg prøver jo å være støttende for han, det er så klart utrolig kjipt for han selv også. Vi har det veldig bra sammen, og jeg har aldri sluppet et menneske så nær meg før. Jeg kan oppriktig si at jeg elsker han. Men jeg synes virkelig det er vanskelig å "akseptere" og forstå at håret hans er borte for alltid, i en alder av 24.. 
Noen andre som har opplevd liknende? Eller som har noen kloke ord for å få meg til å tenke mindre/annerledes på det?

Jeg ser ikke for meg et liv uten han, men jeg føler meg helt forferdelig som faktisk tenker som jeg gjør. Han fortjener jo bedre..

Skallet er jo ikke stygt! Mulig mindre attraktivt på noen, men ikke stygt. Noen mister håret fortere rett og slett enn andre. Kan være mat relatert, kan være noe med genene...hvem vet. Parykk er løsning, men ikke alle bryr seg nok til å ta det steget. Nei, dine venniner som sier at skallet er stygt har vel ikke sett seg selv i speilet helt sminkeløse og uperfekte. Hår er jo sexy, men mannfolk flest har jo ikke særlig med hår på hodet, og skallet er jo bedre enn shavet kort. 

Er mange damer som synes skallede menn er super sexy. Tipper at flere damer driver og sikler etter typen din når du ikke ser etter. Fokuser heller på hvor heldig du er som kan vise frem en sånn snill kjæreste som du har. De fleste driter i om han er er sallet eller ei så lenge han er grei å henge rundt. Gjør du det slutt så kommer han vel til å finne ei annei om en stund til. 

Og du er vel ikke perfekt du heller?

Anonymkode: cb21a...1a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min er tynn i håret tidlig. Han er flink til å klippe seg sånn at sveisen kler ham mest mulig. I tillegg bruker han en sånn dyr sjampo som skal stimulere hårvekst. 

Men om han så hadde vært skalla, så hadde jeg gått for ham ❤

Anonymkode: 3e3a9...5c1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker hår. 

Anonymkode: 160fd...908

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er kanskje den største ulempen av å ha de ariske genene. De er ikke like "overlegne" med alderen. Jeg ser det på flere av kompisene mine. En venn hadde mye damer rundt seg tidlig i sjueårene, men nå ser man at han på vei til å få tydelig måne i en alder av 24. Han er veldig glad i alkohol, så det blir en del festing. Det kan muligens være det som akselererer det. Det er kanskje derfor det blir mindre på han nå. Jeg vet ikke. Men til syvende og sist så faller det på smak, om man liker skallet eller hår. Men selvfølgelig så er hår på hode generelt attraktivt, som det å være etnisk norsk (ha de ariske genene) er generelt attraktivt på verdensbasis.

Men jeg personlig foretrekker hår på hodet. Det er noen som kler å være skallet også, men langt fra alle.

Anonymkode: 4ee26...7b5

AnonymBruker
Skrevet

De fleste tråder her inne viser hva flertallet av kvinnen er opptatt av: utseendet og fasaden.

Tragisk, glad jeg er evig single.

Anonymkode: 34991...6e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sønn som ikke har fylt 20 enda, og han er allerede tynn i håret på toppen. Maks et par år til, så er han skallet. Han har heldigvis innsett det, og sier at han skal shave alt "når det blir på tide".

Synd at han må ut i en verden med damer som tenker sånn som deg, ts. Det minsker jo sjansene hans betraktelig :(

Anonymkode: 042a1...2a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en sønn som ikke har fylt 20 enda, og han er allerede tynn i håret på toppen. Maks et par år til, så er han skallet. Han har heldigvis innsett det, og sier at han skal shave alt "når det blir på tide".

Synd at han må ut i en verden med damer som tenker sånn som deg, ts. Det minsker jo sjansene hans betraktelig :(

Det er jo ikke verdens undergang.

Han var bare uheldig med genene.

Det finnes mange som aldri har vært heldig med genene i det heletatt, som ikke er attraktive.

Hvorfor er dette tilfelle noe annerledes?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke verdens undergang.

Han var bare uheldig med genene.

Det finnes mange som aldri har vært heldig med genene i det heletatt, som ikke er attraktive.

Hvorfor er dette tilfelle noe annerledes?

Annerledes enn hva? "Dette tilfelle" mener du min sønns eller ts?

Han har heldigvis pene øyne, pene feilfrie tenner og er en søt fyr. Så han har noe positivt ved utseendet sitt utenom håret 😉

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste tråder her inne viser hva flertallet av kvinnen er opptatt av: utseendet 

I motsetning til menn, som er likegyldig til utseende?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han trenger ikke bli sammen med ts. Det går nok bra. 

Skrevet

Shit så frekke noen av dere er! Jeg vil jo være sammen med gutten og som sagt, jeg elsker han virkelig. Jeg setter stor pris på alle de gode kvalitetene han har og tiltrekkes jo av han på grunn av personlighet, men også andre utseendemessige greier som øyne, lepper og tydelige kjevebein. Jeg mener absolutt ikke at han er stygg verken med eller uten hår, men jeg ble sjokkert over hvor mye hår faktisk har å si for menneskers utseende. 

Jeg er langt ifra perfekt selv, men er faktisk fornøyd med eget utseende. Min største usikkerhet er at jeg knapt har noe som kan kalles pupper, og det gjorde at jeg oppriktig trodde at ingen ville være kjæreste med meg. Det ødela selvbilde mye før jeg lærte meg å akseptere det. Noen av dere som svarer må jo være godt voksne med null innsikt om hvordan det er å være ung i dag - ALLE unge er opptatt av utseendet. Nesten alle mine venner og kjente som har pupper i nærheten av min størrelse har tatt silikon, men jeg har ikke gjort det. Det er ikke lenger så lett å akseptere feil/avvik fra normalen når det gjelder utseende lenger. Men som noen av dere skriver - jeg skal fokusere mer på hvor heldig jeg er som har han. Det er garantert jenter som skulle ønske de var i mine sko, med en kjæreste som han. Vi har det vanvittig bra sammen og det er ikke håret som skal avgjøre om forholdet går eller ikke. Jeg føler skam fordi jeg tenker sånn som jeg gjør om hår, men vil jo tro det er litt normalt.. Det handler i bunn og grunn om tankegang, så jeg håper jo at jeg klarer å få bort min flauhet ovenfor å vise fram kjæreste uten hår. 

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste tråder her inne viser hva flertallet av kvinnen er opptatt av: utseendet og fasaden.

Tragisk, glad jeg er evig single.

Flertallet av kvinnene som skriver her inne. Flertallet av mennene som skriver her inne har for øvrig samme fokus.

TS: Du må bare venne deg til det.

Personlig synes jeg hår på kroppen er langt viktigere for tiltrekning enn hår på hodet.

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

skallaskjeggelooken. 

Det er jo dødssexy😍

Anonymkode: 57bb3...6a0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...