Gå til innhold

Lønn som assistent i SFO og vikar i barnehage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nettopp ferdig i et langt vikariat, og har ennå ikke funnet ny jobb som jeg vil ha fast eller som er relevant til min utdanning og kompetanse. Jeg vet at jeg kommer til å finne det, men må ha noe å gjøre i mellomtiden så jeg ikke går på veggene.

Kjenner at kroppen ikke er så fan av at jeg har hatt en kontorjobb, så kunne egentlig tenkt meg en litt aktiv midlertidig jobb mens jeg leter etter en ny "drømmejobb". Lagerarbeid og lignende er ikke aktuelt, men jeg har vurdert å gå tilbake til å jobbe med barn, som jeg gjorde da jeg var uerfaren og uutdannet.

Ser at det er ledige assistentstillinger i SFO og vikarstillinger i diverse barnehager her jeg bor.

Elsker barn, men kunne aldri hatt disse jobbene permanent, siden dagene blir for like med alle rutinene. Derfor tenker jeg at dette kan være brukbart å jobbe med i sommer, så dette blir kun "hjelpestilling", og ikke noe faste greier.

Tror ikke at jeg ønsker å jobbe det ene stedet mindre enn det andre, så spørsmål er da hva som har best lønn? Jeg er forberedt på at det er ganske dårlig betalt begge steder, men det må da være en forskjell?

Har jobbet både i SFO og i barnehage før, men det er så lenge siden at jeg antar og håper at lønna ikke er den samme nå.

Du som jobber der nå, hva har du i lønn? (Og hva er ansienniteten din?)

Jeg er 28 år. Har bachelor, men ikke noe som er relevant for dette. Så vil ikke tro at det vil påvirke lønna noe, så den blir nok på grunnivå.

 

Anonymkode: c902e...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En jeg kjenner som er vikar via bemanningsbyrå med null ansiennitet har rundt 150 kr i timen. Jobber som assistent på skolen. 

Anonymkode: 7b821...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed på et intervju om at lønn i enkelte bemanningsforetak for bhg i Oslo er på 172 kr timen. 

Anonymkode: 55371...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den bhg jeg jobber har ene assistenten rundt 190 kr timen. Men hun har jobbet i mange år da

Anonymkode: d5000...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2019 den 18.42, AnonymBruker skrev:

En jeg kjenner som er vikar via bemanningsbyrå med null ansiennitet har rundt 150 kr i timen. Jobber som assistent på skolen. 

Anonymkode: 7b821...a2b

Åj, det var ikke så mye. Jeg fikk rundt 165 kr i timen på skole, og det er rundt fem år siden.

Jobbet i barnehage for snart 10 år siden (via vikarbyrå), og da var lønna på 120 kr i timen. Regner med at det ikke er samme praksis der nå :P

Anonymkode: c902e...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, så rundt 160 - 170 begge steder? Det er ikke så mye, da! Men jobber som er enkle å få er kanskje ikke kjent for å være så godt lønnet, siden man ikke kan kreve så mye kompetanse av søkerene.

Anonymkode: c902e...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...