Gå til innhold

Har jeg lav timelønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 år, jobbet i 3 år (kommunalt ansatt) og tjener 161kr i timen. Syns dette er veldig lavt, men man tjener kanskje ikke noe mer på kiwi, klesbutikker etc? 

Anonymkode: 356e3...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NotYou

Kjempelavt syns jeg. Aner ikke hva butikkmedarbeidere ellers har i timelønn, men det der var veldig lavt. Hvilken kommunal stilling har du?

Endret av NotYou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si det er lavt ja. Følger kiwi tariff så er nederste lønnstrinn 160kr og dette er for de under 16 år. 

Anonymkode: c7e6f...a00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres normalt ut for butikk ja. Dette er fra i fjor og de fleste har nå økt med mellom 2-5 kr. https://www.hkinfo.no/Nyheter-og-presse/2018/Enighet-i-LO-Virke-forhandlingene

Sitat

Lønnstrinn 1:    kr 25.599,- per måned - kr 157,53 per time
Lønnstrinn 2:    kr 25.737,- per måned - kr 158,38 per time
Lønnstrinn 3 (25 år):   kr 26.075,- per måned - kr 160,46 per time
Lønnstrinn 4:    kr 26.658,- per måned - kr 164,05 per time
Lønnstrinn 5:    kr 27.592,- per måned - kr 169,80 per time
Lønnstrinn 6:    kr 32.495,- per måned - kr 199,97 per time

 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, NotYou skrev:

Kjempelavt syns jeg. Aner ikke hva butikkmedarbeidere ellers har i timelønn, men det der var veldig lavt. Hvilken kommunal stilling har du?

Servicemedarbeider i et kommunalt foretak. Ingen utdanning utover vgs , men studerer ved siden av jobben. 

5 minutter siden, Anki skrev:

Høres normalt ut for butikk ja. Dette er fra i fjor og de fleste har nå økt med mellom 2-5 kr. https://www.hkinfo.no/Nyheter-og-presse/2018/Enighet-i-LO-Virke-forhandlingene

 

Det der er mer enn hva jeg har...

TS

Anonymkode: 356e3...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

161 kr. timen skulle gi deg noe i overkant av 280 000 kroner i årsinntekt i 100% stilling? Det er ikke all verden - hvordan er det med deg og fagutdanning, arbeidstid, oppgaver?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne er ufaglært i kommunen og har 194kr timen. Må være feil med lønna di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 80% stilling som servitør for 158kr i timen, så det er ikke mye nei...

Anonymkode: 86179...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufaglært renholder i kommunen, 33 år og har ca det samme. Jobber deltid der, men det slår ikke hovedarbeidsplassen der jeg har 140,- timen👍 

Anonymkode: a210a...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i kommunen tjente jeg vel ca 154 kroner i timen. Ufaglært. Dette var i fjor. 

Anonymkode: 03f68...0ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble ansatt på XXL som 17 (nesten 18-åring) fikk jeg 144 kr/t (2013) + tillegg
Da jeg ble ansatt på 7-Eleven som 19-åring fikk jeg 130 kr/t (2014) +tillegg
Da jeg ble ansatt på Narvesen som 20-åring fikk jeg 140 kr/t (2016) men da ingen tillegg.
Da jeg ble ansatt på et sykehjem i kommunen fikk jeg 161 kr/t (2017) + tillegg
Da jeg ble ansatt på et lokalsykehus fikk jeg 151 kr/t (2017) + tillegg
Da jeg ble ansatt i Oslo Universitetssykehus fikk jeg 189 kr/t (2018) + tillegg. Dette pga jeg hadde ansennietet for alt det over. 

Anonymkode: ad34f...a7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobba deltid på Coop som 20-åring tjente jeg 181 kr timen. Så ja, det er veldig lavt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har rundt det samme, også kommunalt ansatt. Spyr av lønna. Derfor har jeg søkt studier fra høsten

Anonymkode: e2045...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lavt, men helt vanlig for unge folk.

Inntil november i fjor hadde jeg jobbet fire år i klesbutikk. Jeg er 27 år og hadde 164 kroner i lønn.

Jeg har en ekstrajobb nå (som jeg har hatt i fire år) i kommunalt foretak. Der er lønna 163 kroner i timen. Heldigvis jobber jeg kun kveld og helg, så med tilleggene har jeg over 200 kroner i timen. Hadde ikke orket å jobbe uten tilleggene.

I hovedjobben min (privat) tjener jeg 215 kr. Men den krever utdanning, det gjør ingen av de andre jobbene mine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber deltid som servitør på Egon for 161 kr timen. Dersom du har utdannelse er det veldig lavt.

Anonymkode: 12b33...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ufaglært renholder i kommunen, 33 år og har ca det samme. Jobber deltid der, men det slår ikke hovedarbeidsplassen der jeg har 140,- timen👍 

Anonymkode: a210a...f1e

Shit! Det var lite til at du ikke er 17 år! Kan jeg spørre hvilken bransje dette er? Grusomt lav lønn for en voksen person!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Mich skrev:

Da jeg jobba deltid på Coop som 20-åring tjente jeg 181 kr timen. Så ja, det er veldig lavt. 

Så mye? Hva slags stilling hadde du?

Anonymkode: bda70...8d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tibbie skrev:

Shit! Det var lite til at du ikke er 17 år! Kan jeg spørre hvilken bransje dette er? Grusomt lav lønn for en voksen person!

Privat bedrift, nav skaffet meg jobb der grunnet psykisk diagnose. Hatt den lønna siden 2014, arbeidsgiver er lite villig til å øke lønn grunnet dårlig økonomi+bedriften får lønnstilskudd 50%.

Anonymkode: a210a...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...