Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes så tydelig jeg ser at jeg har begynt å få mage nå. Jeg gleder meg sånn over det. Jeg har spurt før når magen kom, og da sa de fleste at den kom i uke 16 og fremover. Er det andre som har fått mage så tidlig som meg? Kanskje jeg rett og slett bare har lagt på meg litt...fnis. :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest marthepia
Skrevet

Om det er gravidmage du har fått så var du veldig tidlig ute!

Begynte ikke å vises å meg før jeg var 18-20 uker på vei..

Skrevet

jeg kan jo nevne at jeg tror jeg er lenger på vei enn det legen har anslått. Skal på en tidlig ultralyd om noen uker og kanskje jeg får meg en liten overraskelse? Jeg er overrasket selv. Jeg er ganske slank og høy, så jeg trodde aldri at magen ville komme så tidlig :P

Skrevet

Jeg er i 13 uke og har mage!! Jeg er 2 gangs og det viser godt at jeg er gravid. Tror det kanskje viser fortere hvis du i tillegg er slank i utgangspunktet...

Gjest marthepia
Skrevet

Det er sikkert forskjellig fra person til person når magen begynner å strutte fram.

Det var kjempearti når magen begynte å vises..ønsker at den hadde vistes tidligere :P

Skrevet

Er det noen som har bilde av sine mager. Jeg er bare så opptatt av mager. Synes det er så flott!

Skrevet

Jeg syns også jeg hadde mage i uke 11-12 men det var vel mer oppblåst enn mage tenker jeg. Jeg er slank til vanlig. Min mage begynte for alvor å komme frem i uke 14 og utover. Noen sier, får du tidlig mage blir det en sønn ;) det får jeg, har jeg fått vite for sikkert!

Gjest gjest1
Skrevet

Nei du er ikke tidelig ute, du er bare forskjellig fra andre. Jeg fikk tydelig mage rundt uke 12 med nr 1 og jeg hadde også tydelig mage i uke 10 med nr 2.

Og da mener jeg tydelig gravid mage, ikke bare det at man slapper litt mer av med tanke på å holde inne magen :hoho:

Alle var sikker på at jeg MÅTTE ha kommet en måned lenger enn jeg var, men det var bare magen min som viste at vesla hadde tatt bolig ganske tidelig!

Skrevet
Jeg er i 13 uke og har mage!! Jeg er 2 gangs og det viser godt at jeg er gravid. Tror det kanskje viser fortere hvis du i tillegg er slank i utgangspunktet...

Dette er bare forskjellig fra person til person rett og slett. Jeg er slank/tynn og akkurat 13 uker i dag, men har ikke antydning til mage, selv om det er nr. 8.

Skrevet

Det er så fint å høre andres erfaringer.

Skrevet

Nære venner gjettet at jeg var gravid i uke 10 sist, og enda tidligere denne gang.

Jeg har liten kropp å fordele mage på og ble spurt om jeg skulle ha tvillinger ca 180 ganger i mitt forrige svangerskap. Men så var det bare en jente som hadde arvet pappans høyde :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er 14 uker på vei og sjokkert over hvor stor magen har blitt! Tidligere lo jeg litt av gravidemagebildene på nettet der de gravide har struttende mager fra 8-9 uker. Nå innser jeg at det er store individuelle forskjeller. Jeg ser skikkelig gravid ut i speilet og begynner å få problemer med bukser. Magen kunne godt ha holdt seg "skjult" noen uker til... :wink:

Gjest GjestS
Skrevet

Livmoren ligger jo godt nede i bekkenet/under skambenet til ca uke 12, så før den tid skal det vel litt til å få gravidemage?

Luft og fett er vel mer sannsynlig... :ler:

Skrevet

Tror det er masse forskjeller ute og går her. Selv er jeg seks uker i dag. Jeg merker at jeg er litt oppblåst. Akkurat sånn som jeg blir i forbindelse med mensen. Ikke alle bukser er så gode å ha på lenger. Tror nok at kroppen kan forandre seg en del i 1. trimester også. Det er jo tross alt mye som skjer; hormonforandringer, man er mer sulten, man har mer luft i magen osv.

Jeg gleder meg til min mage kommer for fullt. Men håper egentlig at jeg ikke blir mer oppblåst/får mer mage før i juni - for det er da jeg har tenkt å fortelle det på jobben. Så skjørt og draktjakker er gode å ha akkurat nå. Etterpå, når alle har fått vite, skal jeg gå rundt og strutte med magen. :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er 10 + 3 og må anstrenge meg hver morgen før jeg skal på jobb for å kle meg slik at jeg ikke får spørsmål.

Når jeg er snørt sammen, ser jeg bare feit ut, og det er de for høflige til å kommentere. Tror alle er forskjellige, det finnes ingen fasit.

Det er ikke bare fosteret som skal synes, men det er faktisk en del ting til som skjer som også synes.

I tillegg til at man er oppblåst, selvsagt.

Jeg har sett jenter i 6 mnd som det ikke synes på, og jenter som vagger omtrent med en gang.

Gjest Anonymous
Skrevet

En kollega av meg måtte fortelle på jobben når hun var 2 mnd. på vei. Da var badeballen så synlig at alle hadde gjettet det. Jeg var 3 uker foran henne, men ingen så noe på meg før jeg var ca. 4 mnd.

Nå er jeg i uke 17 (i andre svangerskap), og ingen har gjettet noe enda.... Ser bare tykk ut... sukk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...