AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #41 Skrevet 15. april 2019 2 minutter siden, The Kitten skrev: Det er påske. Da er det helt vanlig i mange familier å spise lam. Ser ikke hva som er så spesielt med det? Synes det er spesielt å nærmest gjøre narr bare fordi hun ikke liker lam. Jeg liker nesten ikke noe kjøtt, vant med å spise kun tilbehøret, det har jeg gjort hele mitt liv. Verste jeg vet er når vertene lager masse styr ut av det og MÅ lage noe ekstra til meg, enda verre hadde det vært om de hadde begynt å gjøre narr. Nå er det stortsett eldre folk som kommer med sånne kommentarer da så den generasjonen forsvinner vel snart. Anonymkode: e88d9...58d 2
Perle Skrevet 15. april 2019 #42 Skrevet 15. april 2019 8 minutter siden, draug 75 skrev: Det står lite om hvorfor du ikke spiser lam? Er det fordi du er vegetarianer, veganer, allergisk mot lam, eller rett og slett at du ikke liker det? Moralske anfektelser med akkurat lam? Jeg er litt gammeldags og mener vel egentlig det at det er noe barnslig over det å "ikke like" alminnelig mat, så der ville jeg si voks opp. -Dette er også forsterket av at jeg har arrangert selskap og middager, der det plutselig kommer for en dag at en eller flere av gjestene står over hovedretten fordi de "ikke liker" eller noe, og tydelig er vant til ekstraforpleining. Enig. Ukultivert og barnlig. Er ikke vandt til slik oppførsel 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #43 Skrevet 15. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tåpelig om du velger å droppe selskapet. Kan du ikke spise poteter, saus og grønnsaker? Anonymkode: 35d2d...040 Har ikke sagt noe om å droppe noe som helst, hvor fikk du det i fra? Anonymkode: 994fe...eb9 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #44 Skrevet 15. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er spesielt å nærmest gjøre narr bare fordi hun ikke liker lam. Jeg liker nesten ikke noe kjøtt, vant med å spise kun tilbehøret, det har jeg gjort hele mitt liv. Verste jeg vet er når vertene lager masse styr ut av det og MÅ lage noe ekstra til meg, enda verre hadde det vært om de hadde begynt å gjøre narr. Nå er det stortsett eldre folk som kommer med sånne kommentarer da så den generasjonen forsvinner vel snart. Anonymkode: e88d9...58d De er i 70 årene, så ligger nok mye der ja. Anonymkode: 994fe...eb9 1
visp Skrevet 15. april 2019 #45 Skrevet 15. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er spesielt å nærmest gjøre narr bare fordi hun ikke liker lam. Jeg liker nesten ikke noe kjøtt, vant med å spise kun tilbehøret, det har jeg gjort hele mitt liv. Verste jeg vet er når vertene lager masse styr ut av det og MÅ lage noe ekstra til meg, enda verre hadde det vært om de hadde begynt å gjøre narr. Nå er det stortsett eldre folk som kommer med sånne kommentarer da så den generasjonen forsvinner vel snart. Anonymkode: e88d9...58d Ja, hva skal man gjøre da når man har invitert til selskap. Man føler jo at man må sørge for alle gjestene. 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #46 Skrevet 15. april 2019 12 minutter siden, draug 75 skrev: Det står lite om hvorfor du ikke spiser lam? Er det fordi du er vegetarianer, veganer, allergisk mot lam, eller rett og slett at du ikke liker det? Moralske anfektelser med akkurat lam? Jeg er litt gammeldags og mener vel egentlig det at det er noe barnslig over det å "ikke like" alminnelig mat, så der ville jeg si voks opp. -Dette er også forsterket av at jeg har arrangert selskap og middager, der det plutselig kommer for en dag at en eller flere av gjestene står over hovedretten fordi de "ikke liker" eller noe, og tydelig er vant til ekstraforpleining. Jeg klarer ikke smaken, brekker meg av smaken. Anonymkode: 994fe...eb9 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #47 Skrevet 15. april 2019 2 minutter siden, visp skrev: Ja, hva skal man gjøre da når man har invitert til selskap. Man føler jo at man må sørge for alle gjestene. Ja og det har man med tilbehøret, men det øret vil ikke folk høre på. Anonymkode: e88d9...58d
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #48 Skrevet 15. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er spesielt å nærmest gjøre narr bare fordi hun ikke liker lam. Jeg liker nesten ikke noe kjøtt, vant med å spise kun tilbehøret, det har jeg gjort hele mitt liv. Verste jeg vet er når vertene lager masse styr ut av det og MÅ lage noe ekstra til meg, enda verre hadde det vært om de hadde begynt å gjøre narr. Nå er det stortsett eldre folk som kommer med sånne kommentarer da så den generasjonen forsvinner vel snart. Anonymkode: e88d9...58d Det er vel strengt tatt hun som lager styr..? Hun er invitert på påskemiddag, men liker ikke det hun får servert og vil derfor lage egen mat til seg selv? Jeg hadde spist tilbehøret, det har jeg gjort flere ganger. Å begynne å styre med egen mat det er iallfall så lage styr. Det er vel som du sier til slutt der, eldre mennesker er ikke vant til den egosentrismen som er blitt vanlig blant unge i dag. Det er meg først uansett. Anonymkode: 73845...28b 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #49 Skrevet 15. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja og det har man med tilbehøret, men det øret vil ikke folk høre på. Anonymkode: e88d9...58d Jeg kunne selvfølgelig ha spist tilbehør, men når alt er blandet i en gryte, så setter lamme smaken seg i alt. Anonymkode: 994fe...eb9 2
visp Skrevet 15. april 2019 #50 Skrevet 15. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja og det har man med tilbehøret, men det øret vil ikke folk høre på. Anonymkode: e88d9...58d Ja, ok. Jeg er mer vant til at folk sier ifra om maten på en måte som om det er forventning om noe annet. Eller bare èn person jeg kjenner som er sånn. Hun spør på forhånd hva menyen blir og jeg syns det blir spesielt.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #51 Skrevet 15. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne selvfølgelig ha spist tilbehør, men når alt er blandet i en gryte, så setter lamme smaken seg i alt. Anonymkode: 994fe...eb9 Gå for fjordland-løsningen. Om de ikke har fått med seg at svært mange ikke fikser lam så har de levd under en stein. Anonymkode: 36e62...09c 1
Ariana807 Skrevet 15. april 2019 #52 Skrevet 15. april 2019 (endret) 29 minutter siden, Blondie65 skrev: Hva slags tilbehør pleier du å ha til lammefrikassé? Poteter og kyllingfilet høres ikke ut som en høydare, spør du meg. TS: Spør vertskapet hvordan dere løser det? Kanskje de kan legge til side litt av grønnsakene til deg og så kan du lage hønsefrikassé selv med medbrakt fond, kyllingfilet og grønnsaker? Sorry, fikk kun med meg at det var snakk om lam, og tenkte lammelår, altså grønnsaker, fløtegratinerte poteter og lignende 😅 Til lammefrikase, ja da spiser jeg selv kun poteter, gulrøtter og purre, sammen med saus 😍🤤 noe av det beste jeg vet i verden! Føler ikke lammet har satt stor smak på grønnsakene, men kanskje og mor koker kjøttet alene🤔 Men om bare absolutt alt er galt, ja da hadde jeg og kjørt fjordland ideen Endret 15. april 2019 av Ariana807
Gjest BabyBlue Skrevet 15. april 2019 #53 Skrevet 15. april 2019 Jeg misliker ettersmaken av lam veldig sterkt, men i middagsselskaper når noen har brukt lang tid på å lage et godt måltid da presser jeg det ned. Er bare å ha godt med drikke ved siden av og passe på at tilbehøret kommer rett etterpå for å dekke over smaken av kjøttet. Vet at mange syns det er luksusmat og gleder seg til å spise det, så vil ikke spolere gleden på noen måte... Men det er rett og slett fælt.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #54 Skrevet 15. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å bruke "white trash" fordi du ble fornærmet er umodent. Anonymkode: 36e62...09c Tror ikke du skal kalle noen for umoden når du kaller mat for dritt. Anonymkode: 4a35a...7fb 8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #55 Skrevet 15. april 2019 TS her, hadde ikke trodd folk skulle bli så engasjert, men takk for svar jeg går nok for Fjorland Anonymkode: 994fe...eb9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #56 Skrevet 15. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kanskje jeg skulle få mannen til å prate med de og ta med meg en Fjorland middag. Anonymkode: 994fe...eb9 Hvorfor skal mannen din snakke med dem? Er du ikke et voksent, oppgående menneske som på en pen måte klarer å få fortalt at du tar deg en brødskrive/steker et egg/har tatt med litt egen mat siden du dessverre ikke er så begeistret for lammekjøtt? Anonymkode: ed6bd...296 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #57 Skrevet 15. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal mannen din snakke med dem? Er du ikke et voksent, oppgående menneske som på en pen måte klarer å få fortalt at du tar deg en brødskrive/steker et egg/har tatt med litt egen mat siden du dessverre ikke er så begeistret for lammekjøtt? Anonymkode: ed6bd...296 Tenkte de vill høre mer på ham, siden han er sønnen. Anonymkode: 994fe...eb9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #58 Skrevet 15. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du mener jeg skal sitte å brekke meg ? Anonymkode: 994fe...eb9 Ta med egen mat da, hva er problemet? Du sier jo at det ikke er et alternativ å spise det. Anonymkode: d8e71...280 1
Jadzia Skrevet 16. april 2019 #59 Skrevet 16. april 2019 21 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Det er så sært (og frekt!) å 'ikke kunne spise' normal mat i selskap når man er et voksent menneske. Så lenge det ikke er pga allergi. Om det ikke er favoritten din, så forsyn deg med bare litt, og så spiser du ekstra før eller etter. Mulig det er sært og frekt, men for enkelte så er det faktisk ikke et alternativ å trykke i seg mat man ikke liker. Jeg brekker meg av både lam/sau og komper. Jeg har prøvd, utallige ganger for å være høflig, men det er ikke akkurat høflig å sitte å brekke seg ved matbordet heller. Og jeg gidder ikke gå i selskap for å sulte. Da tar jeg faktisk heller med meg mat jeg kan og orker å spise. Frekkere å forvente at vertskapet skal endre menyen eller lage mat spesielt til deg fordi du ikke liker noe, enn å ta med noe annet selv. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #60 Skrevet 16. april 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du mener jeg skal sitte å brekke meg ? Anonymkode: 994fe...eb9 Er du 3 år? Anonymkode: 70d59...cf9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå