Gå til innhold

Strikkevotter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er deres favorittoppskrift på strikkevotter? Jeg liker å strikke mønster, helst klassiske mønstre. Men er litt lei selbuvotter og de typiske mønster med stjerner. 

Tenker ikke på votter med dyremotiv eller «morsomme»  a la kaldt som faen vottene. Mer av type englevotter. 

Alt av interesse 😊

Anonymkode: 5c94a...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så flink på mønsterstrikk selv dessverre, men innimellom bare må jeg beundre Jorid LInvik sine - sååå mange fine ❤️ 

De er vel kommet i bokform også nå? Men du finner de på nett, mulig å kjøpe enkeltvis i nettbutikken hennes :)
 

Vottelauget er en gjeng med norske strikkedesignere som digger votter, de har gitt ut minst en bok? Flere vakre der også :)  

Anonymkode: f0445...2bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er deres favorittoppskrift på strikkevotter? Jeg liker å strikke mønster, helst klassiske mønstre. Men er litt lei selbuvotter og de typiske mønster med stjerner. 

Tenker ikke på votter med dyremotiv eller «morsomme»  a la kaldt som faen vottene. Mer av type englevotter. 

Alt av interesse 😊

Anonymkode: 5c94a...991

Var en tråd med oppskrift på englevotter her inne for en god stund siden. Jeg har mønsteret liggende ett sted..

Ellers finnes mange votteoppskrifter både på nett og i bøker. 

Anonymkode: a17b7...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så flink på mønsterstrikk selv dessverre, men innimellom bare må jeg beundre Jorid LInvik sine - sååå mange fine ❤️ 

De er vel kommet i bokform også nå? Men du finner de på nett, mulig å kjøpe enkeltvis i nettbutikken hennes :)
 

Vottelauget er en gjeng med norske strikkedesignere som digger votter, de har gitt ut minst en bok? Flere vakre der også :)  

Anonymkode: f0445...2bd

Takk for tips 😊

ts

Anonymkode: 5c94a...991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var en tråd med oppskrift på englevotter her inne for en god stund siden. Jeg har mønsteret liggende ett sted..

Ellers finnes mange votteoppskrifter både på nett og i bøker. 

Anonymkode: a17b7...858

Har oppskrift på englevotter, ønsker andre tips. Har googlet både her, på garnstudio, Pinterest - men det er mye oppskrifter med stjerner. 

Ts

Anonymkode: 5c94a...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mest i selbuvotter. Men ser i votteskuffen nå at jeg må strikke opp en del barnehagevotter til ungene. Ellers er jeg veldig lite kreativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så heldig at jeg fremdeles ikke er lei av selbuvotter 🙈 men noen par til så holder det nok! 

Hva med å lage mønster selv? Det er ikke så vrient å du får noe som ingen andre har 😍 

Anonymkode: b3587...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så heldig at jeg fremdeles ikke er lei av selbuvotter 🙈 men noen par til så holder det nok! 

Hva med å lage mønster selv? Det er ikke så vrient å du får noe som ingen andre har 😍 

Anonymkode: b3587...d26

Wops skulle ikke være ab 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har oppskrift på englevotter, ønsker andre tips. Har googlet både her, på garnstudio, Pinterest - men det er mye oppskrifter med stjerner. 

Ts

Anonymkode: 5c94a...991

 

Om du leter på pinterest, så bruker du kanskje engelske oppskrifter også? :) Er du på Ravelry? Om ikke, så anbefales det varmt!

Usikker på om du kan se linken uen bruker, men disse f,eks ligger gratis der :)

https://www.ravelry.com/patterns/library/hippocampus

 

disse er svensk, men kjøpeoppskrift - nydelige :)

https://www.ravelry.com/patterns/library/garden-fairies

 

 

Anonymkode: f0445...2bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har oppskrift på englevotter, ønsker andre tips. Har googlet både her, på garnstudio, Pinterest - men det er mye oppskrifter med stjerner. 

Ts

Anonymkode: 5c94a...991

Votteboka er et tips. Et annet er som nevnt over nasjonalbiblioteket med gamle (før år 2000)  bøker med ulike strikkeoppskrifter. 

Anonymkode: a17b7...858

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så heldig at jeg fremdeles ikke er lei av selbuvotter 🙈 men noen par til så holder det nok! 

Hva med å lage mønster selv? Det er ikke så vrient å du får noe som ingen andre har 😍 

Anonymkode: b3587...d26

Har laget noen mønster selv, men er ikke så veldig kreativ. Blir til at jeg plukker litt fra ulike mønstre. Skal selge de, så det må være noe som «folk flest» synes er fine. 

Ts

Anonymkode: 5c94a...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Om du leter på pinterest, så bruker du kanskje engelske oppskrifter også? :) Er du på Ravelry? Om ikke, så anbefales det varmt!

Usikker på om du kan se linken uen bruker, men disse f,eks ligger gratis der :)

https://www.ravelry.com/patterns/library/hippocampus

 

disse er svensk, men kjøpeoppskrift - nydelige :)

https://www.ravelry.com/patterns/library/garden-fairies

 

 

Anonymkode: f0445...2bd

Har ikke brukt ravelry, takk for tips 😊

Ts

Anonymkode: 5c94a...991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Votteboka er et tips. Et annet er som nevnt over nasjonalbiblioteket med gamle (før år 2000)  bøker med ulike strikkeoppskrifter. 

Anonymkode: a17b7...858

Har faktisk lånt noen bøker med oppskrifter og selv om det er mange veldig fine blir det også litt for spesiell. Synes enkle med kun 2 farger og klassisk mønster er finest. 

Ts

Anonymkode: 5c94a...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke strikket den selv, og den har åttebladstjerner, men jeg synes Rallarvotten er utrolig pen. 

Når det gjelder votter uten typiske selburoser synes jeg Jørgen Johnsen har laget flere fine. Både Hekkingen fyr og Malangen er verdt å kikke på. (Kjøpeoppskrifter.)

Jorid Linvik har jo også mange fine oppskrifter. Joda, mye dyr, men det finnes unntak :)  Se for eksempel på hjertevottene (gratisoppskrift) nederst i lenken: https://joridweb.com/butikk/butikk.html 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ullvott skrev:

Jeg har ikke strikket den selv, og den har åttebladstjerner, men jeg synes Rallarvotten er utrolig pen. 

Når det gjelder votter uten typiske selburoser synes jeg Jørgen Johnsen har laget flere fine. Både Hekkingen fyr og Malangen er verdt å kikke på. (Kjøpeoppskrifter.)

Jorid Linvik har jo også mange fine oppskrifter. Joda, mye dyr, men det finnes unntak :)  Se for eksempel på hjertevottene (gratisoppskrift) nederst i lenken: https://joridweb.com/butikk/butikk.html 

 

Rallarvanten er kjempefin, har strikket mange i ulike farger. 

Ser at jeg må sjekke opp Ravelry - veldig mye pent der 😊 

Ts

Anonymkode: 5c94a...991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rallarvanten er kjempefin, har strikket mange i ulike farger. 

Ser at jeg må sjekke opp Ravelry - veldig mye pent der 😊 

Ts

Anonymkode: 5c94a...991

 

Ravelry ❤️ regner min strikketid i før og etter ravelry nesten ;)

Et tips til - søk på 'latvian mittens', det er en rik strkkekultur som likner mye på vår selbustrikk, men likevel annerledes mønstre :)

 

Det er også en svensk dame som heter Solveig Larson som lager helt fantastiske vottemønstre! :) Kom over en bok av henne på biblioteker, men husker ikke hva boka het dessverre. Du finner helt sikkert noe av det på Ravelry også. 

Anonymkode: f0445...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...