AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #1 Skrevet 14. april 2019 Har en baby på 2 mnd, og tenker å reise til Kosovo i september pga. bryllup i nær familie. Nevnte det for helsesøster da hun lurte på om vi skal til utlandet i sommer. På oversikten hennes sto Serbia som risikoland, men ikke Kosovo. Så dit kan vi reise mener hun. Jeg syntes det hørtes litt rart ut i og med at helsetjenesten ikke akkurat er tipp topp i Kosovo. Da jeg sjekket FHI og link til oversikt ser jeg at Norge og diverse andre land har lav risiko for smitte. Serbia og nabolandene har høy risiko, mens om akkurat Kosovo står det "no data". Ganske skummelt å anta at det er ok å reise dit da. Vet noen her om hvordan det står til der? Evt. om noen områder er hardere rammet enn andre? Anonymkode: d8907...163
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #2 Skrevet 15. april 2019 Hvordan skal vi som ikke er fra landet kunne vite det? Det må da være noen andre måter å finne denne informasjonen på? Har dessverre ikke peiling selv. Anonymkode: f76f7...53f
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #3 Skrevet 15. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal vi som ikke er fra landet kunne vite det? Det må da være noen andre måter å finne denne informasjonen på? Har dessverre ikke peiling selv. Anonymkode: f76f7...53f Kan godt være at noen som har opprinnelse fra landet er på forumet. Bor mange albanere i Norge. Anonymkode: d8907...163 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #4 Skrevet 15. april 2019 Det har ihvertfall vært veldig høy forekomst og flere dødsfall i Bosnia og Kroatia det siste året. Tipper at det er ganske likt for Kosovo også uten at jeg skal si det med sikkerhet. Det kommer an om du kommer til å omgås små barn fra området. Vi har reist med alle våre tre barn til Kroatia da de var under 1 år, men da visste vi at vi ikke kom til å møte barn fra området. Sjansen er uansett veldig liten for smitte, men det er selvfølgelig en sjanse å ta. Anonymkode: 9b49e...350
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå