AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #1 Skrevet 14. april 2019 Har flyttet inn i ny leilighet med balkong med betonggulv. Er usikker på hva jeg skal ha på gulvet,og om det er slik at jeg må ha noe på det for å unngå slitasje. Mine alternativer er gulvfliser i plast, treheller, teppe for utebruk. Har litt dårlig erfaring med fliser,og tror det uansett blir veldig dyrt siden balkongen er på ca 25 kvm. Noen tips? Anonymkode: 2f8b6...6dc
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #2 Skrevet 14. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har flyttet inn i ny leilighet med balkong med betonggulv. Er usikker på hva jeg skal ha på gulvet,og om det er slik at jeg må ha noe på det for å unngå slitasje. Mine alternativer er gulvfliser i plast, treheller, teppe for utebruk. Har litt dårlig erfaring med fliser,og tror det uansett blir veldig dyrt siden balkongen er på ca 25 kvm. Noen tips? Anonymkode: 2f8b6...6dc Betong kan stå unehandlet i flere år. Vær dog klar over at dersom du maler eller behandler gulvet på annen måte, så kan ikke du elelr dennsom kommer etter deg legge fliser. Teppegulv har en tendens til å flakse avgårde i storm på viteren, med mindre du setter det godt fast/tar det inn. Treheller og plastheller bør du forsikre deg om at kan åpnes igjen for renhold under hellene. Vi klør oss i hodet nå, fordi plasthellene fra Jula er ekstremt skitne under. Hellene er klikket på plass og lar seg ikke åpne igjen. Ellers er disse stødige, holdbare og greie å gå på for alle. Trehellene vi hadde før, var detnugjevnheter i, som gjorde hver helle til snublekanter når vi gikk på dem. Anonymkode: c8900...f67
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #3 Skrevet 14. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Betong kan stå unehandlet i flere år. Vær dog klar over at dersom du maler eller behandler gulvet på annen måte, så kan ikke du elelr dennsom kommer etter deg legge fliser. Teppegulv har en tendens til å flakse avgårde i storm på viteren, med mindre du setter det godt fast/tar det inn. Treheller og plastheller bør du forsikre deg om at kan åpnes igjen for renhold under hellene. Vi klør oss i hodet nå, fordi plasthellene fra Jula er ekstremt skitne under. Hellene er klikket på plass og lar seg ikke åpne igjen. Ellers er disse stødige, holdbare og greie å gå på for alle. Trehellene vi hadde før, var detnugjevnheter i, som gjorde hver helle til snublekanter når vi gikk på dem. Anonymkode: c8900...f67 Takk for svar. Har faktisk vært på Jula og kjøpt plastheller siden de var på tilbud til kr 99, men ikke åpnet pakkene enda, siden jeg ikke helt hadde klart å lande på en avgjørelse. Mulighet for renhold er ganske viktig, siden vi har husdyr, og det blir fort en del rusk og rask på balkongen. Liker derfor å kunne koste og vaske over med noen bøtter med vann. Da er kanskje ikke disse hellene ideelle for oss. Tenkte sånne plasttepper som selges bl a på Ikea og Rusta. Hadde i grunnen tenkt å ha de der hvor møblene står, og ta de inn til vinteren. Etter ditt svar, er det muligens det jeg lander på Det er kanskje ikke så pent med bare betong, men skal uteplassen kunne brukes av alle familiens medlemmer, er det nok mest praktisk. Anonymkode: 2f8b6...6dc
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #4 Skrevet 14. april 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Har faktisk vært på Jula og kjøpt plastheller siden de var på tilbud til kr 99, men ikke åpnet pakkene enda, siden jeg ikke helt hadde klart å lande på en avgjørelse. Mulighet for renhold er ganske viktig, siden vi har husdyr, og det blir fort en del rusk og rask på balkongen. Liker derfor å kunne koste og vaske over med noen bøtter med vann. Da er kanskje ikke disse hellene ideelle for oss. Tenkte sånne plasttepper som selges bl a på Ikea og Rusta. Hadde i grunnen tenkt å ha de der hvor møblene står, og ta de inn til vinteren. Etter ditt svar, er det muligens det jeg lander på Det er kanskje ikke så pent med bare betong, men skal uteplassen kunne brukes av alle familiens medlemmer, er det nok mest praktisk. Anonymkode: 2f8b6...6dc Plasttepper er bruk og kast. De er komplett umulig å,få rene fra både stinkende kattepiss og annet grums. Anonymkode: c8900...f67
AnonymBruker Skrevet 14. april 2019 #5 Skrevet 14. april 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Plasttepper er bruk og kast. De er komplett umulig å,få rene fra både stinkende kattepiss og annet grums. Anonymkode: c8900...f67 Så hvis praktisk og renhold er målet, er egentlig betong best ? Heller pynte opp med planter og slikt begynner jeg å tenke nå. Anonymkode: 2f8b6...6dc
visp Skrevet 14. april 2019 #6 Skrevet 14. april 2019 Jeg har betong på verandaen og syns det er litt røft og fint sånn som det er. Det virker veldig upraktisk med renhold og stell av sånne treplater. Jeg ville heller lagt ut noen fine utetepper i sommerhalvåret, men betongen er veldig deilig å gå på etter at sola har varmet den en hel dag:)
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #7 Skrevet 15. april 2019 8 timer siden, visp skrev: Jeg har betong på verandaen og syns det er litt røft og fint sånn som det er. Det virker veldig upraktisk med renhold og stell av sånne treplater. Jeg ville heller lagt ut noen fine utetepper i sommerhalvåret, men betongen er veldig deilig å gå på etter at sola har varmet den en hel dag:) Takk for svar. Holder meg til betongen inntil videre, og plusser kanskje på med noen tepper. Planter og møbler vil jo uansett etterhvert myke opp inntrykket. Anonymkode: 2f8b6...6dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå