Gå til innhold

Starte MC klubb på jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er cirka 15 ansatte som kjører MC på jobb. Vi har lyst til å starte vår egen klubb og ha like klær og arrangere felles turer.

Men jeg har sett dokumentarer og lest at lovlydige MC klubber blir oppsøkt av Bandidos og Hell Angels og blir presset inn hos de. 

Hvordan kan vi unngå at dette skjer? Vi ønsker ikke kontakt med kriminelle.

Anonymkode: 94d44...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor har du lest det? Det er ikke tilfellet at kriminelle gjenger prøver å verve helt lovlydige folk de ikke vet noe om, det utsetter de for altfor stor risiko. De vil ikke ha med amatører å gjøre, men om amatører begynner å leke bande selv og blande seg inn på dems felt så kan det hende man blir oppsøkt. 

Anonymkode: bdf9f...abf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror dere trygt kan slappe av :) Nå har det seg sånn at det å bli tatt opp som Hells Angels klubb er noe som klubber jobber VELDIG hardt for, og det er en lang prosess, tro du meg.... Det er noe som de aktuelle klubbene virkelig ønsker, og ikke noe som de blir tvunget til, så dere kan trygt slappe av :) Aner ikke hvilke sykler dere på den jobben kjører med, men hvis det er "japser" av forskjellige varianter, kan dere være ENNÅ mer trygge....

Nei, ingen av 1% klubbene kommer til å "sikle" etter en MC klubb fra en gitt arbeidsplass, så tenke ikke på det, og heller konsentrer dere om å ha det hyggelig sammen som en klubb, kjør fine turer, hils på alle andre motorsyklister dere treffer, både de med og de uten "colors" :)

Endret av Frk Midnattsol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag klubblogoen i ett stykke om dere skal sy ryggmerker på klærne deres. 

Les om one-patchklubber og 3 piece her https://hd4um.com/Thread-Kan-noen-svare-på-hvordan-patches-fungerer

Ikke kall klubben deres for Hells Hemmat, Elektrofirmaet Bandidos eller Hydro Angels, og ikke bruk fonter som kan ligne på en av de store 1% klubbene. 

Elektrofirmaet Riders eller -mc-klubb er greit. Eller motorsykleklubb. 

Ellers kan jeg bare skrive under på det frk Midnattsol sier. 

Anonymkode: 4a238...e0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje derfor det var bråk i den ene saken vi leste. Det var noen damer som kalte seg engler.

Dere som kjører MC hilser dere på klubber som Hells Angels og Bandidos? Jeg har vært litt i tvil på om jeg tør. De har aldri hilst tilbake de få gangene jeg har prøvd. Kanskje fordi jeg ikke har chopper

Anonymkode: 94d44...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen Harleykjørere hilser bare på andre med HD, mens andre hilser på alt med to hjul. 

Anonymkode: 4a238...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere kan nok trygt danne en liten motorsykkelklubb for de av dere som kjører MC på jobben. Som noen skrev over her, så lenge dere ikke bruker navn eller logo som ligner veldig på det en av 1% klubbene bruker eller  forsøker å "ta over" noen av aktivitetene som disse klubbene bedriver, så blir dere neppe oppsøkt. For det første er de fleste blant disse klubbene ikke så interessert i noe så "sivilisert" som en klubb som springer ut av en helt lovlig arbeidsplass, for det andre vil dere neppe bli store nok til å fange interessen til så store klubber som Hells Angels eller Bandidos. 

Anonymkode: c52c5...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags jobb har dere som kjører MC på den?

Anonymkode: fb24e...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags jobb har dere som kjører MC på den?

Anonymkode: fb24e...442

Vi kjører ikke MC på jobben, men vil lage en klubb på jobben. 

Anonymkode: 94d44...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er cirka 15 ansatte som kjører MC på jobb. Vi har lyst til å starte vår egen klubb og ha like klær og arrangere felles turer.

Men jeg har sett dokumentarer og lest at lovlydige MC klubber blir oppsøkt av Bandidos og Hell Angels og blir presset inn hos de. 

Hvordan kan vi unngå at dette skjer? Vi ønsker ikke kontakt med kriminelle.

Anonymkode: 94d44...d97

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjører ikke MC på jobben, men vil lage en klubb på jobben. 

Anonymkode: 94d44...d97

Ok.

Anonymkode: fb24e...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvilke dokumentar du har sett? Unnskyld at jeg måtte smile, men start en klubb. Ingen vil bry seg om det, og ingen vil presse dere inn i noe altså 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke vet jeg jeg. Leser bare at de store klubbene vil overta de små

Anonymkode: 94d44...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei ikke vet jeg jeg. Leser bare at de store klubbene vil overta de små

Anonymkode: 94d44...d97

Man skal ikke tro alt man leser når det gjelder mc-miljøet i Norge. Det er preget av skandalejournalistikk og krisemaksimering basert på hvordan det er i enkelte andre land. 

Anonymkode: 4a238...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...