Gå til innhold

Hjelp til strikkeoppskrift


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Strikker min første genser og trenger litt hjelp når jeg nå skal dele opp til ermer og bol. Den strikkes ovenfra og ned.

Oppskriften sier: Sett 46 m til hvile på en rest garn (høyre erme), legg opp 6 m med løkkeopplegg til ermhull, strikk 70 r (forstykket), sett 46 m tip hvile på en rest garn (venstre erme), legg opp 6 m med løkkeopplegg til ermehull, strikk 70 r (bakstykket). 

Blir det riktig om jeg strikker de første 46 maskene, tar en nål og tråd og trer gjennom maskene og tar de av pinnen. Så tar jeg nytt nøste og legger opp 6 m og strikker de 70 neste maskene. Og så gjør jeg samme som første når jeg kommer til neste ermehull?

Anonymkode: c6dd4...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supert, da gjør jeg det! Var usikker på om de første 46 skulle strikkes eller bare settes til hvile med en gang. 

Anonymkode: c6dd4...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften sier i grunnen at du skal sette dem av uten å strikke dem. Selv pleier jeg å strikke maskene til ermene over på en kort rundpinne, så jeg strikker dem alltid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armene skal du strikke etterpå. 

Har du ekstra rundpinner bør du heller sette av maskene til armene på rundpinner enn på en tråd. Så lenge du ikke strikker på en tynnere pinne, kan du fint bruke tynnere pinner til å spare armmaskene på. Pinner er lettere å få maskene på plass igjen på enn en tråd. 

Anonymkode: f0fbc...d30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...