Gå til innhold

Melkeproteinallergi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder meg unna ALT med melk for å finne ut om lille(2mnd) har melkeproteinallergi. Vært uten i 2 uker, får beskjed om å være vekke fra det 4 uker. I går ble jeg servert mat jeg trodde var stekt i olje, men den gang ei, der var margarin med melk. Hvordan ville vi merket om barnet nå reagerte? Og skulle barnet ha reagert fort etterpå dersom allergi? 

Anonymkode: a389e...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reaksjon kan komme innen 2-48 timer.. her tok det 6 uker før melken var ute av kroppen, henger igjen ca 6 uker ettee uhell også. 

Symptomene her er: dårlig/urolig søvn, sur og grinete, langvarig gråt, mye luft, etterhvert fikk hun også slimete blodig diare og dårlig vekt oppgang. 

Anonymkode: d49ca...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Holder meg unna ALT med melk for å finne ut om lille(2mnd) har melkeproteinallergi. Vært uten i 2 uker, får beskjed om å være vekke fra det 4 uker. I går ble jeg servert mat jeg trodde var stekt i olje, men den gang ei, der var margarin med melk. Hvordan ville vi merket om barnet nå reagerte? Og skulle barnet ha reagert fort etterpå dersom allergi? 

Anonymkode: a389e...9f3

Meld deg inn i gruppen på facebook "barn med melkeallergi". Der får du masse gode råd. Barnet reagerer innen 72timer. Utslett, endring i avføring, kolikksmerter, uro eller andre reaksjoner. Spør i facebook gruppen er mitt beste råd der er det nesten 4500 mødre med barn med melkeallergi

Anonymkode: ad68c...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reaksjon kan komme innen 2-48 timer.. her tok det 6 uker før melken var ute av kroppen, henger igjen ca 6 uker ettee uhell også. 

Symptomene her er: dårlig/urolig søvn, sur og grinete, langvarig gråt, mye luft, etterhvert fikk hun også slimete blodig diare og dårlig vekt oppgang. 

Anonymkode: d49ca...d53

Hvordan vet du at det tok 6 uker? :)

Anonymkode: a389e...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at det tok 6 uker? :)

Anonymkode: a389e...9f3

Pga bedring av symptomer, bla slimete diare

Anonymkode: d49ca...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...