Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest nyutdanna79
Skrevet

Jeg skal ha jobbintervju over telefonen i morgen :o

Noen som har noen gode tips til meg. Stillingen er i offentlig sektor (sosialkontor)

Er litt nervøs kan du si... førse intervjue mitt som snart nyutdnna og over telefonen enda til..

Tips tas i mot med stor takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis intervjuet skal vare lenge så hadde det vært greitt at du hadde telefon med høytalerfunksjon, eller sånn headset. så slipper du å få drit-vondt i hånden pga at du må holde røret i en time....

Ellers så ville jeg ha gjort klart drikke, halspastiller etc som en kanskje trenger...

Du slipper å bekymre deg for kroppsspråk, hvor du skal ha armene, klamme håndtrykk etc. :-) Men de får også bare en "kanal" å få inntrykk fra, stemmen din og det du sier.

Spør om de kan gjenta spørsmålet hvis du ikke fikk det med deg.

Gjest nyutdanna79
Skrevet

Takk for gode tips.

Hadde nok mye heller foretrukket et jobbintervju ansikt til ansikt..men når det ikke er mulig så får jeg gjøre det beste ut av det.

Flere tips mottas med stor TAKK :)

Gjest Anonymous
Skrevet

STÅ og snakk i telefonen!

Stemmen blir bedre og du vil sannsynligvis gi et bedre inntrykk (ingen forknytt liten krøll når du har plass til å puste.)

Husk å puste! (Virker helteit å si, men det er helt seriøst ment! Er du nervøs får du pipestemme når du glemmer å puste normalt og godt.)

Og selvsagt: Ha alle papirer sortert og innen rekkevidde hvis du må titte på noe av det underveis.

Siste ting: Om du smiler og er hyggelig, så "høres" det i en telefonsamtale, selv om vedkommende ikke ser deg. Nok en gang et pluss.

Lykke til, og fortell gjerne hvordan det gikk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...