Brunhilde Skrevet 23. april 2005 #21 Del Skrevet 23. april 2005 Går for tiden på praksis i regi av aetat' date=' og jeg blir trukket i lønn ved bruk av egenmeldinger. Og når månedslønna utgjør 5000kr totalt, så svir det godt å bli trukket en hel dagslønn når man bruker egenmeldinger.[/quote'] Det er vel strengt tatt ikke lønn du får, men enten a-trygd eller kurspenger. Er du syk så fyller du ikke vilkårene og blir derfor trukket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #22 Del Skrevet 23. april 2005 En egenmelding er til for å brukes' date=' det er derfor man har dem. jeg passer på å ta ut alle i løpet av året.[/quote'] Jeg håper dette var sagt for å provosere. Man passer ikke på å bruke opp alle egenmeldingene. Det er rett og slett å snylte på arbeidsgiveren. For øvrig teller ikke antall egenmeldinger i kalenderåret, men i løpet av de siste tolv månedene. Hvis du tar ut for mange egenmeldinger når du ikke er syk, kan du risikere at du ikke har noen igjen den dagen du ligger der med influensa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 23. april 2005 #23 Del Skrevet 23. april 2005 Eg er så godt som aldri heime frå jobb, verken med eigenmelding eller sjukmelding. Men eg har brukt ein dag av ei eigenmelding fordi eg var så sliten at eg ikkje klarte å lage meg mat ein gong. Ellers er eg av dei som legen vil sjukmelde ei veke og som forhandlar sjukmeldinga ned til max tre dagar. Likar ikkje å vere vekke frå jobb, blir så mykje meir for kolleger. Har gått på jobb med lungebetennelse, urinveisinfeksjon og bihulebetennelse, for dette smittar ikkje. Når ein er så sliten at ei føler seg tappa for energi er det eit teikn på at ein treng fri. Å ta seg ein dag då kan forhindre at ein møter veggen, og er derfor lurt. Ein må ta kroppens signal på alvor. Veit det høyrest rart ut at eg skriv dette etter å ha sagt at eg er på jobb med lungebetennelse, men eg føler meg ikkje sjuk av slikt faktisk. Det er ikkje noko problem for meg å jobbe med litt feber el.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå